Gå til innhold

Spill deg til millionlønn! (Multi)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jobber selv som pleiemedhjelper på et eldrehjem for Alzheimer pasienter. Alle brukerne på jobben har helt fin motorikk og kan spise mat selv osv. Du blander kanskje brukere med MS (Parkinsons) hvor hjerne signalene til brukeren har en "delay" som gjør at de skjelver og har dårlig motorikk generelt.

 

Men utenom den uttalelsen, så tviler jeg ikke et sekund på at dataspilling er bra på mange måter. Man bruker hjernen og er aktiv når man sitter foran PC'en. Ser man på TV så bruker man ikke hjernen aktivt, alt som skjer er forhåndsbestemt. I dataspill er det DU som kan bestemme om du skal hoppe ned den bruen eller løpe over den og må tenke taktiskt osv.

Lenke til kommentar

Heisann. Årsaken til at jeg trakk inn Alzheimer-argumentet skyldes en fotnote i kildeartikkelen, som omtaler at dette kan være til hjelp for Alzheimer-pasienter med øye-til-hånd-koordinasjonen. Jeg beklager om bruken av "motorikk" var uklar eller feilaktig der, eller om kilden rett og slett er feilaktig. Det skal jeg komme til bunns i. Takk for innspill.

Lenke til kommentar

Har aldri hatt sansen for disse "spill gjør at du blir bedre i ditt og datt" undersøkelsene

 

Greit nok at om man bruker mye tid på spill sjanger X så kan dette føre at du blir flinkere innen evne X. Ser dog ikke hvordan et passivt spill som WoW kan føre til ekstrem hånd/øye koordinasjon. De fleste spillere er vel dessuten innom flere sjangre og det vil derfor i mine øyne være vanskelig å determinere hvilke faktorer det er som egentlig gjør at spillere utvikler gode evner innen ulike felt.

Lenke til kommentar

Har aldri hatt sansen for disse "spill gjør at du blir bedre i ditt og datt" undersøkelsene

 

Greit nok at om man bruker mye tid på spill sjanger X så kan dette føre at du blir flinkere innen evne X. Ser dog ikke hvordan et passivt spill som WoW kan føre til ekstrem hånd/øye koordinasjon. De fleste spillere er vel dessuten innom flere sjangre og det vil derfor i mine øyne være vanskelig å determinere hvilke faktorer det er som egentlig gjør at spillere utvikler gode evner innen ulike felt.

Det har nok ikke noe å si hva du spiller, så lenge du bruker hendene aktivt. Presisjon er like viktig i f.eks. WOW som i f.eks. COD. Ikke på samme måte, men bommer du på en spell, så påvirker det utfallet av duellen.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...