Gå til innhold

Bli med i Assassin's Creed-beta (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir dette en like stor skuffelse som Assassin's Creed II styrer jeg lett unna.

 

Jeg er litt på dette toget selv, særlig fordi jeg er blant de som mener det første spillet i serien er klart bedre enn det andre. Kanskje mer repetativt, men har en langt bedre historie fortalt på en bedre måte, holdt på den spesielle følelsen av å spille en fyr som spiller en fyr og tilbød mer rom for fundering.

 

Assassin's Creed har også i mine øyne en bedre hovedkarakter enn Assassin's Creed 2. Derfor hjelper det ikke akkurat at det er nettopp Ezio som nå skal fortsette å være fanebærer.

 

Videre ble det veldig klart i AC 2 at jo mer snikmorder du blir, jo mer skiller du deg ut i fra mengden - og jo mer du skiller deg ut i mengden jo tydeligere blir det at det er mildt tåpelig at det holder å late som om du sitter på en benk og funderer over verdens små og store hemmeligheter eller menger deg med venner som slettes ikke ser ut som deg. Spillet har rett nok en del bedre mekanikker enn det første, særlig i det med å kaste penger og forføre vaktene.

 

Men samme hvor lite jeg liker Assassin's Creed 2 tar jeg meg selv i å ville ha mer av historien og hustak-løping, skjulte kniver og generelle snikdrapsmetoder.

Lenke til kommentar

I Assassin's Creed 2 hedres også hovedpersonen i det første spillet som en helt eksepsjonell snikmorder, noe som legger opp til at det ikke kan bli stort bedre. Jeg mener AC(1) er det beste av de to som er ute til stasjonære spillkonsoller per i dag.

 

Forøvrig er jeg vannvittig gira på å vite hva som skjer videre med Desmond, nok til at det alene er grunn til at jeg kjøper Brotherhood hvis historien hans går videre. Hvis flerspillerdelen slår ann hos meg er det en ren bonus.

Lenke til kommentar

jeg syns ikke eneren var verdt 6/10 engang. Jeg syns det var direkte dårlig. Repetivt, stive gameplay mekanismer som AC2 retter opp betraktelig. Historien var veldig på bærtur følte jeg på eneren men alt blir sånn AHAAAA fy faen kor kult når du går gjennom AC2.

Gameplayen er twitch basert også, du kan gjøre alt du vil egentlig, opptil deg. Akkurat det digget jeg. Og byene og alt er kunst i seg selv.

Historien tar en litt Matrix retning nå iom at hovedpersonen begynner å arve egenskapene fra programmet i den virkelige verden. Akkurat det fenger meg veldig, digger konseptet dem kjører på. Tror AC3 om det kommer vil foregå kun i virkelige verden.

 

Men ja, byene og spesielt Venice er ekstremt bra laget. Burde fått kunsteraward. :o

 

sspreviewac2image10jpg_2.jpg

Endret av Avean
Lenke til kommentar

Det med Mario er jo et easter egg. Sjekk ut assassinscreed.wikia.com, skjønte mye mer av historien etter å ha lest litt der.

Referansen burde vært mye mer diskré, mener jeg. Jeg siterer Urban Dictionarys definisjon på easter egg, legg merke til de tre første ordene:

A hidden item placed in a movie, television show, or otherwise visual media for close watchers.

 

Redigert: Dictionary, ikke directory. ;)

Endret av Bozzeye
Lenke til kommentar

jeg syns ikke eneren var verdt 6/10 engang. Jeg syns det var direkte dårlig. Repetivt, stive gameplay mekanismer som AC2 retter opp betraktelig.

Assasins Creed var noe forbannet fluepiss fra ende til annen, med unntak av cliffhanger slutten( som gjorde at eg gav 2`ern en sjangse) var dette penger trekkt regelrett ned i den allvorligste renneræv lakkerte dassen i manns historie. Drittspill.Sjelden før har ett spill gitt meg en så dårlig følelse stort sette heile veien igjennom, eineste som dreiv meg fremover var tanken på at eg hadde betalt fullpris for dette satans verket her. :angry:

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

jeg syns ikke eneren var verdt 6/10 engang. Jeg syns det var direkte dårlig. Repetivt, stive gameplay mekanismer som AC2 retter opp betraktelig.

Assasins Creed var noe forbannet fluepiss fra ende til annen, med unntak av cliffhanger slutten( som gjorde at eg gav 2`ern en sjangse) var dette penger trekkt regelrett ned i den allvorligste renneræv lakkerte dassen i manns historie. Drittspill.Sjelden før har ett spill gitt meg en så dårlig følelse stort sette heile veien igjennom, eineste som dreiv meg fremover var tanken på at eg hadde betalt fullpris for dette satans verket her. :angry:

 

Du høres ut som en komplett klovn for å være ærlig. hva pokker har du imot AC? Alt er perfekt i spillet. Du sier bare at alt er dårlig uten mening

Lenke til kommentar

Ingen spill er perfekte, ikke en gang Assassin's Creed 1 & 2. Alle spill har sine positive og negative sider, men det er opp til hver enkelt å bedømme om det bikker over på den ene siden eller den andre.

Om du forguder eller hater spillet, er det på sin plass å komme med gode argumenter for hvorfor. Ikke bare kaste ut i hytt og gevær at det er fluepiss/perfekt.

Lenke til kommentar

Har dessverre ikke tid til å betateste.

 

Og angående 1 vs 2, tar jeg side med toeren. Eneren var rett og slett møkk kjedelig, repeterende til tusen, selv om selve ideen var spennende. Toeren rettet opp mye av det, og ble et langt bedre spill, teknisk. Om jeg vil kalt det perfekt? Nei, langt ifra.

Historiene sammenligner jeg ikke, rett og slett fordi jeg ikke klarer å ta de seriøse. Styr unna denne framtidsgreia så kanskje.

Lenke til kommentar

Men AC 2 er da jammen meg like repeterende så fort du finner på å bevege deg utenfor hovedoppdragene. Dessuten har det en utrolig dårlig AI, hvor vakter plutselig glemmer at du eksisterer det øyeblikket du stiller deg bak en pipe - enda de sågar ser på deg når du gjør det.

 

Håper jeg vinner betanøkkel, det hadde vært spennende å prøve flerspillermodusen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...