Gå til innhold

«Sjokkerende dårlig» spillsalg i USA


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synd med spillsalget, men Kane & Lynch 2 var jo en "flopp" i forhold til forventningene, men jeg har bare lest anmeldelser.

Kane & Lynch 2 ligger jo allerede under 200 kroner :p

Mafia II har jeg ikke prøvd, men tror at det er bra i forhold til anmeldelsene.

Det skal komme mye i posten til meg dene måneden og fram til slutten av November, forhåndsbestillinger selfølgelig :D Så det blir vel bedre etterhvert for amerikanerene også.

Endret av PS360
Lenke til kommentar

Jeg er nå ikke veldig overrasket, jeg. Har jo omtrent ikke kommet ut spill i det siste; og det lille som har kommet ut har vært langt under standarden de har blitt skrytt opp til å holde. Men men, så lenge man har mulighet til å skylde på piraten, så går det nok greit å være spillutvikler denne gangen også.

 

Ja, på en eller annen måte skal dem nok kunne skylde på pirater, da helst til PC, og sikkert den nye cracken til PS3 og en av disse flash-greiene på Xbox360. Men jeg tror vel også at de tar det innover seg at de ikke har lagd nyinnvinninger i det siste. Hadde de fortsatt på en kjent serie som COD eller Halo, så hadde spillet solgt, men sånn er det jo ikke

Lenke til kommentar

Kommer ikke som en overraskelse at spillsalget for August falt såpass mye, det var jo en måned som hadde relativt få utgivelser og forventningene til disse slo rett og slett ikke ann. Mafia 2 var det ene "gode" spillet, men mange spillere som har tilgang til både Pc og spillkonsoll valgte sannsynligvis å laste ned spillet "gratis" da det ble tidlig tilgjengelig på diverse piratbukter.

 

Det kommer sikkert til å være en del personer her som kommer til å kauke bullshit nå, men tar man en titt på statistikken for nedlastninger ser man blandt annet at Mafia 2 og Kane & Lynch 2 har blitt lastet ned godt over 5-6 millioner ganger på en av de største piratportalene, da kan man begynne å spørre seg hvor mange enheter som har blitt piratkopiert totalt.

 

Finanskrisen har garantert ført til at folk har mindre penger å bruke på spill, men de fleste som spiller har fortsatt lyst på nye spill, dermed så vil nok man se langt mer piratkopiering i disse tider enn før.

 

Uansett så er det ikke rart at feks disse spillene ble kopiert, Kane and Lynch var jo et spill som frustrerte veldig mange brukere med sine bugs (en venn av meg kan fortsatt ikke spille originalspillet pga problemer med det) og spillbarheten og holdbarheten til dette spillet var jo ikke noe å rope hurra for. Da var det kanskje heller ikke rart at mange valgte å laste det ned for å se om det ble bedre (og dermed mistet man en del kunder pga dette også).

 

Mafia 2 skuffet vel litt pga manglende Free ride modus , litt generiske oppdrag og lite variasjon og en stadig større fokus på DLC's.

Lenke til kommentar

Det er bare snakk om en måned så det blir litt nødjournalistikk av typen gjøre en sak ut av ingenting, samtidig ville jeg blitt overlykkelig hvis det faktisk var slik at plagiater, identiske oppfølgere, filmlisensspill og halvgjorte spin-offs førte til at salget sank og sendte et signal til utviklerne om kvalitet fremfor kvantitet, kunstnerisk integritet fremfor kortsiktig inntjening. Gode spill selger og det finnes ingen billige snarveier til å lage en bestselger.

Lenke til kommentar

Kommer ikke som en overraskelse at spillsalget for August falt såpass mye, det var jo en måned som hadde relativt få utgivelser og forventningene til disse slo rett og slett ikke ann. Mafia 2 var det ene "gode" spillet, men mange spillere som har tilgang til både Pc og spillkonsoll valgte sannsynligvis å laste ned spillet "gratis" da det ble tidlig tilgjengelig på diverse piratbukter.

 

Det kommer sikkert til å være en del personer her som kommer til å kauke bullshit nå, men tar man en titt på statistikken for nedlastninger ser man blandt annet at Mafia 2 og Kane & Lynch 2 har blitt lastet ned godt over 5-6 millioner ganger på en av de største piratportalene, da kan man begynne å spørre seg hvor mange enheter som har blitt piratkopiert totalt.

 

Er det noe som tyder på at mafia 2 er lastet ned mer enn andre tilsvarende store titler? Det er ikke akkurat som store titler ikke ble lastet ned før i august måend.

 

AtW

Lenke til kommentar

Gode spill selger og det finnes ingen billige snarveier til å lage en bestselger.

 

Billige er de ikke, men merkevare og markedsføring er likevewl to veletablerte snarveier til gode salg uavhengig av kvalitet (bare se på MW2).

 

Det er sant, samtidig er det ingen tvil om at både MW 1 og 2 er kvalitetspill helt i front for sin sjanger der det er lagt ned mye kreativitet og hardt arbeid. Jeg ville aldri finne på å bruke disse spillene som eksempler på snarveier, tvert imot er de heller eksempler på hva de beste i bransjen kan få til.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...