Gå til innhold

Anmeldelse: Halo: Reach (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det her likte jeg, en karakter for enspiller-delen og en for flerspiller-delen. Håper dere fortsetter med det.

 

Litt trist å lese at enspiller-delen kun er rundt 7 timer lang, men det er jo heldigvis flere vanskelighetsgrader og en kan spille kampanjen på nytt med split-screen. Gleder meg uansett veldig til jeg får Legendary Edition. Håper bare det kommer på tirsdag.

Lenke til kommentar

Som forventet. Nok et middelmådig Halo spill. Får inderlig håpe dette blir det siste Halo spillet for denne serien begynner å bli rimelig oppbrukt nå.

 

Synd at jeg ikke har X360, for da hadde jeg sikkert skaffet meg dette.

 

Dog, likte det med SP og MP karakter. :)

 

Så du kjøper ikke konsoller utifra hvilke spill du vil ha, men merke på maskinen da eller?

Lenke til kommentar

Som forventet. Nok et middelmådig Halo spill. Får inderlig håpe dette blir det siste Halo spillet for denne serien begynner å bli rimelig oppbrukt nå.

 

 

Middelmådig basert på en anmeldelse som gir spillet 8 av 10 er langt fra noe jeg vill kalle middelmådig, anmelder mener spillet er godt dog ikke perfekt men han nevner ikke med ett ord att spillet er middelmådig.

 

Likte også att dere har splittet opp karakteren for enspiller og multiplayerdelen og heretter gitt en totalvurdering av den hele.

Lenke til kommentar

Som forventet. Nok et middelmådig Halo spill. Får inderlig håpe dette blir det siste Halo spillet for denne serien begynner å bli rimelig oppbrukt nå.

 

 

Middelmådig basert på en anmeldelse som gir spillet 8 av 10 er langt fra noe jeg vill kalle middelmådig, anmelder mener spillet er godt dog ikke perfekt men han nevner ikke med ett ord att spillet er middelmådig.

 

Likte også att dere har splittet opp karakteren for enspiller og multiplayerdelen og heretter gitt en totalvurdering av den hele.

 

7 av 10 for meg. Spiller aldri online.

Lenke til kommentar

Gamer > Gamereactor på troverdighet.

 

Var trofast leser av GR i mange år, men har helt sluttet å lese det nå - de deler ut 9'ere og 10'ere i ett sett på "hype-spill" fordi fanboys og lesere forventer bra karakter og blir glade når de ser at deres favorittspill får bra karakter - whoho, jippi! Både lesere og sponsorer blir glade!

 

Er dessverre få seriøse sider som anmelder spill der ute - gamer.no den eneste i Norge.

Lenke til kommentar

Jeg synes ihvertfall at de elementene som ble ramset opp i singleplayer, hadde vært et irritasjonsmoment når jeg hadde spilt, så 7 av 10 er en riktig karakter da vil jeg si. Uansett, en veldig god anmeldelse! :thumbup:

Det er kanskje litt tidlig å spørre om dere kommer til å levere anmeldelse av MoH før release, men jeg håper det. Er veldig usikker på om jeg skal ha det eller ikke så det hadde vært fint! :)

Lenke til kommentar

Nå var det vel ingen overraskelse at internasjonale såvel som nasjonale spillmedier skulle strø om seg med 10-ere til Halo: Reach. jeg sier ikke med dette at anmeldere hos disse sidene kanskje synes Halo: Reach er et perfekt spill, og selve milepælen i design av et first person shooter. For all del, de må gjerne mene at Halo: Reach er et av tidenes aller beste skytespill. Men jeg tror mange spillmedier kaster ut tieren litt for lett når det gjelder "hypa" spill. Man ser jo stadig vekk at spill med omfattende markedsføring får litt flere tiere enn man kanskje skulle tro de fortjente.

 

Ut ifra anmelders beskrivelse av enspilleren hadde jeg nesten ventet at enspiller-delen skulle fått en seks av ti. Hørtes ut som om det var såpass mange irritasjonsmomenter kombinert med svake karakterer og middels historie at enspillerdelen ikke virket veldig engasjerende. Men det er vel forsåvidt greit. Nå er jo Halo en av disse spillene som både prøver å levere en solid enspiller og flerspiller-del. Jeg tror ikke nødvendigvis dette er en veldig god strategi, da man nødvendigvis må prioritere hvilken del det skal satses på. Dermed ender man nærmest alltid opp med en del dårligere enn den andre.

 

Med det sagt virker det jo som om de kjører den gode gamle flerspiller-formelen med noen nye elementer. Så for tidligere fans av serien, samt nye spillere vil nok flerspilleren sikkert være underholdende. Så at spillet får gode omtaler er slett ikke noe jeg stiller spørsmål ved. Men om spillet gjør såpass mye nytt og bedre enn de tidligere spillene i serien at det fortjener en 10/10 er jeg litt usikker på. Men et solid spill er det sikker. For min del står jeg nok over spillet. Ikke bare er Xbox 360-en fortsatt håpløst bråkete (selv om jeg har versjonen med HDMI som skal være noe stillere) og har den lille 20GB HDD-en så jeg ikke kan installere spillet, men jeg er også totalt håpløs i FPS med gamepad. Jeg får heller vente på Battlefield 3 for min multiplayer-dose.

Lenke til kommentar

Så for tidligere fans av serien, samt nye spillere vil nok flerspilleren sikkert være underholdende. Så at spillet får gode omtaler er slett ikke noe jeg stiller spørsmål ved. Men om spillet gjør såpass mye nytt og bedre enn de tidligere spillene i serien at det fortjener en 10/10 er jeg litt usikker på.

Bare for å få sagt det så er Halo: Reach ikke Bungie sitt forsøk på å gjøre noe nytt. Det er deres siste Halo-spill og de vil derfor gi fanbasen det "ultimate" Halo-spillet. Når anmeldere sier at det ikke utvikler seg særlig fra de tidligere spillene i serien eller at det fremdeles føles som Halo får det meg til å bli våt i buksene. Jeg vil ha Halo, og det ser ut til at det er nettopp det jeg får i Reach. Bungie har tatt lærdom av de andre spillene de har laget, og plukket de delene "vi" likte best. Det er nok ikke noen nyvinning eller en utvikling, men mer en samling av hva Halo-fans vil ha.

 

Det er selvfølgelig ikke grunn nok i seg selv til å gi spillet toppkarakter over hele fjøla. Det har jo blitt sagt flere steder at karakterene ikke er av den sorten man lett knytter seg til og at historien kanskje er litt flat, etc. Det med historien derimot er vel kanskje igjen noe som er avhengig av hvor stor tilhenger man er av Halo. Reach er på mange måter et frieri til tilhengerne av serien og derfor vil kanskje en "fra utsiden" ikke få like mye ut av den som en som har likt alle spillene i serien.

 

Igjen, jeg sier ikke dette for å forsvare karakterene spillet får eller for å unnskylde min begeistring for spillet. Jeg har tross alt verken spilt spillet eller noe formål om å konverte noen til å bli Halo-fans. Jeg sier det fordi det virker på meg som at det er veldig relativt hvordan man vil oppleve spillet. Enten liker man Halo, og derfor også Reach, ellers så ser man kanskje på det som enda et FPS. Det er nok i mange tilfeller ikke nok til å nå helt opp, men for oss som vil ha Halo er det dødsdeilig.

Lenke til kommentar

wow, 1up gav det 10/10, ign gav 9.5/10, ign.uk gav det 10/10, joystiq gav det 10/10

 

sykeste

1UP gir ikke tall-karakterer, de ga A+ til Reach. Kanskje på tide å begynne å lese anmeldelsene istedet for å bare se på karakterene på Metacritic? Scores betyr aldri noe uansett. Jeg kan lese en anmeldelse, finne ut at dette ikke er noe for meg overhodet, samtidig som anmelderen gir spillet en høy karakter. Eller motsatt, jeg kan bli interessert i et spill basert på en "dårlig" anmeldelse fordi jeg skjønner at anmelderen trekker for ting som jeg selv faktisk liker.

Lenke til kommentar

Alt for mange som bare går rett ned på karakteren, uten å lese selve anmeldelsen. Det er uheldig.. Kanskje på tide å fjerne karakterer fra anmeldelsene, og kun ha selve teksten. Er jo det som er viktig, tross alt. Tallet i seg selv bryr jeg med pent lite om uansett.

Endret av Frode789
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...