Gå til innhold

Sniktitt: Might & Magic Heroes VI (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke at det skal være så vanskelig å få til en gudommelig HMM 3 spill til. De har jo rene oppskriften til perfeksjon i bakhanden og alt de trenger å gjøre er omså tappe 75% av tidligere spill så har de en ganske gaaanske så decent spill.

 

Noen ting jeg savner som jeg ønsker VI inneholder er:

 

- Raskere og mer flytende spill, slet litt med trege computere på V og litt høy maskinvarekrav på mappet.

 

- Fokus på enhetene med minimum 2 oppgraderinger som er ganske betydelige og om de legger til at enhetene kan få exp å lvle opp som sånn modden til 3'a gjør så hello success! Jeg ser for meg hvis Wake of God folka sammarbeider med de som lager VI så kan vi ha neste storspill! tross alt 3 x 2 = 6 right?

 

- Jeg var vel en av de som likte at heltene kunne ta del i slosskampen men mer spennende synes jeg at heltene fikk forskjellige rang og bonuser etterhvert som de spesialiserte seg i diverse skills, i tillegg til at jeg likte skillhjulet til V, men! så er jeg også en sucker for hvordan de håndterte skill og abilities i 3'a så om de klarer å koke sammen noe så hadde det vært ypperlig

 

Det eneste som er litt synd for min del er at når 3'a kom så var de cutscene de hadde et stooort wooow og du følte virkelig med karakterene og ville gjerne spille igjennom campaign(noe jeg sjelden gidder i slike spill) men nå så tror jeg at alle er vant til awesome cutscenes og nærmest forventer det til de grader at det går ut over innlevelsen i spillet, and hence the campaign.

 

Det er nu mine meninger, men uansett kommer til å plukke dette opp like lett som Diablo 3, HMM har enda ikke fått NFS stemplet over seg og gud forby

Lenke til kommentar

Heroes dritet? Konstruktiv kommentar.

 

For min del ser dette lovende ut. jeg ser de har sett mye på 3ern noe som kun kan være positivt. At de tydeligvis har lagt vekt på units nå hørest jo flott ut. Håper som nevnt at selve heroen er buffa og kan ta del i kampene slik som de gjorde i 4ern blandt annet. Det var herlig med 4ern. Husker Might heltene bare ploget igjennom, og det føltes nydelig.

Lenke til kommentar

Det at gruver er koblet til en forsvarsbygning synes jeg er fantastiske nyheter, nettopp slike nyvinninger serien trenger. Utover dette er det for min del for tidlig å si noe om hvor godt jeg vil like dette. Håper de har tatt litt lærdom av kings bounty også, synes de spillene overgikk homm 5.

Lenke til kommentar

5ern av Heroes serien var ganske bra, men rimelig dårlige tilleggspakker. Har også prøvd meg på Kings bounty, men det var greit waste av penger på steam som vanlig. Men enig med Caliente, remake av Might and magic Mandate of heaven hadde ikke gjort meg noe eller noen av de andre.

Endret av Cyantific
Lenke til kommentar

Har det blitt bekreftet at det ikke blir flere ressurser i spillet, eller er dette bare en antagelse ut ifra bildene man ser? Jeg tror iallefall det at bildene viser en tidlig versjon av spillet og derfor ikke har med alle ressursene, men kan godt hende jeg tar feil. Det er i så fall veldig synd, for halve utfordringen lå jo i å ha nok ressurser til å kunne ta ut alle level 7 "dyrene" sine på dag 1, eller å i det hele tatt få bygd level 7 bygg. Forsvinner jo litt av utfordringen om man bare har 1 dyrebar ressurs utenom tre, ore og gull.

Lenke til kommentar

Har det blitt bekreftet at det ikke blir flere ressurser i spillet, eller er dette bare en antagelse ut ifra bildene man ser? Jeg tror iallefall det at bildene viser en tidlig versjon av spillet og derfor ikke har med alle ressursene, men kan godt hende jeg tar feil. Det er i så fall veldig synd, for halve utfordringen lå jo i å ha nok ressurser til å kunne ta ut alle level 7 "dyrene" sine på dag 1, eller å i det hele tatt få bygd level 7 bygg. Forsvinner jo litt av utfordringen om man bare har 1 dyrebar ressurs utenom tre, ore og gull.

 

Den nye generasjon gamere vil muligens ha mindre "unødvendigheter" som forskjellige ressurser og helle gå på dybde i kampene og lignende. Selv synes jeg det er litt trist ifht. nostalgien, men kan godt tenkes at det fungerer bra.

Lenke til kommentar

Synd det er Ubisoft som står bak, gjør automatisk at jeg ikke kommer til å spille MMH6, medmindre det blir utgitt uten det forbrukerfientlige DRM systemet deres.

 

Spillet i seg selv ser jo spennende ut, ser ut som det låner mye fra HOMM 5, som jeg syns var et av de bedre i serien. Litt skeptisk til kutting av over halvparten av ressurstypene, halve moroa for min del tidligere i serien var jo å sikre seg riktig typer ressurser til å beefe opp byen sin. :)

Lenke til kommentar

Kanskje bare jeg som lar meg irritere, men artikkelen kunne trengt litt språkvask. F.eks. Metaforen optimismen drepte skepsis henger ikke på greip, hverken språkmessig eller sett i forhold til artikkelen. Fenger og fanger har kanskje samme rot, men er ei det samme. Som regel er det kjekt å lese det MHG skriver, så håper det bare er en midlertidig bølgedal :)

Lenke til kommentar

De skifter faktisk navn. Hvordan i alle dager kan man forsvare dette fra et markedsføring perspektiv? I just dont get it... Jeg forstod faktisk ikke at det var snakk om en HOMM oppfølger med det samme. Mye mer klang i HOMM enn MMH

 

Uansett. Her lukter dumifisiering.

 

Det er vel bare å innse at ting blir ganske enkelt ikke bedre enn 3ern med det første. Men hvem vet, kanskje dette blir gull.

 

CGI Trailer for dem som ikke har fått det med seg(sånne som meg :p)

http://www.gametrailers.com/video/gc-10-might/702974

Lenke til kommentar

Ser lovende ut. Synes H5 var flott estetisk men fungerte ikke som spill. H4 var jo ålreit men passet ikke inn i serien siden hærene kunne flyttes uten heltene. Greit med navne justering. Vi kaller det bare "Heroes" uansett :)

 

Ingenting om multiplayer? H5 lovet gull og grønne skoger for multiplayer men arkitekturen av spille viste seg å være helt på trynet. man kunne ikke lage MP kart med events og scripts. Håper H6 har rettet på den feilen.

 

Har stadig et Heroes 3 spill gående blant venner. Overlord Gunnar ruler med town portal og fly :D

Lenke til kommentar

Hvordan i alle dager kan man forsvare dette fra et markedsføring perspektiv?

 

Ubisoft selv forsvarer det med at de fra nå av vil bruke Might and Magic som et slags paraplymerke for produktserier (eller - "ha et økt fokus på Might and Magic som paraplymerke", et paraplymerke er det tross alt allerede ... PR-prat), og at det er bakgrunnen for navnebyttet. Jeg husker dog ikke helt hvor jeg leste dette. Jeg synes forsåvidt også at HoMM klinger bedre enn MMH.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...