Gå til innhold

Anmeldelse: Mafia II (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Av innholdet i artikkelen fikk jeg inntrykk av karakteren 7/10. Jeg tror dessverre jeg ikke kommer til å gå til innkjøp av dette spillet, da det ikke virker som en spennende nok videreutvikling av allerede velkjente spillmotorer og -mekanikker.

Lenke til kommentar

Skuffende at utviklerne har beveget seg vekk fra original spillet og isteden lager et mer strømjelinja spill som GTA 4. Håper at mine bekymringer blir avvist når jeg kjøper spillet når det kommer ut.

 

Nå får jeg sitte her i klassen og undre over hvilken plattform jeg skal handle for mens læreren vimser rundt...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har fyllikk-styringa fra demoen blitt fikset i fullversjonen?

Du mener Simulatorkjøring som anmelder referer til 2-3 ganger? Det var i demoen bare å skru over på normal så fikk du normal kjøring. Var fortsatt vanskelig å ta krappe svinger i fart, men det forventer jeg ikke fra en moderne bil, og hvertfall ikke en fra 40-tallet. Kjøringa imponerte meg i demoen. Og ikke minst fysikken til bilene. Det skuffa litt at politiet har ansatt politifolk som er reine snikskytterne med revolvere, men det skal da kunne unngås.

 

Jeg forventa egentlig en 9'er, men hvis punktene anmelder poengterer stemmer så virker det rett og rimelig. Jeg har bare hørt om orginalen, aldri spilt det, kommer aldri til å gjøre det, allikevel syns jeg det er synd at de har gått litt bort fra det som gjorde serien populær. At de ikke utnytter en så vakker by bedre er bare en skam. Hadde forventa minst like mye aktiviteter (på si) som det er i GTA 4.

 

Jeg skal uten tvil kjøpe dette, bestemte jeg meg for etter å ha prøvd demoen. Og spillet koster rett under 400 kroner på steam for oss som er interessert i spill og ikke plastikk :)

Lenke til kommentar

Selv om en 8'er ikke er en dårlig karakter, så hadde jeg som flere andre her inne forventet noe høyere. Men såvidt jeg ser det så er det bare mye flisespikking som hoper seg opp. Jeg gleder meg uansett.

 

Håper de har tweaket simulator-modusen litt i fullversjonen. Med mindre hjulene er laget av såpe, så begynner man ikke å skrense uhemmet når man tar en 10 graders sving i 60 km/t. Normal ble altfor arcade igjen, så jeg håper de har funnet en finere balanse mellom disse to i fullversjonen.

 

Uansett en god anmeldelse. Litt kort kanskje, men det får så være.

 

edit: For 329 kroner inkl. frakt fra platekompaniet, så foretrekker jeg plastikk.

Endret av Villanden
Lenke til kommentar

...Og spillet koster rett under 400 kroner på steam for oss som er interessert i spill og ikke plastikk :)

Så vi spom kjøper spill i butikken er ikke interessert i spill, men plastikk?

Nei nei. Men tenkte at kanskje spillet var verdt 400. Og de fleste som bruker Steam litt aktivt har vel fått med seg at Mafia 2 har blitt annonsert for 50 Euro i flere uker.

Lenke til kommentar

Nordic Bonus Edition av PS3 skal være den som ha flest nedlastbar innhold ;)

Det skal være hele 4 stk. nedlastbar innhold til slutt for MAFIA II av Playstation 3 eiere :)

 

- Mad Man Pack: Alle konsoller, og begge utgavene (Nordic Bonus Edition og Collectors Edition)

 

- War Hero Pack: Alle konsoller, men kommer bare kun i (Nordic Bonus Edition)

 

- The Betrayal of Jimmy Pack: PS3 Eksklusiv, og (begge utgavene skal egentlig ha det, men det er ukjent om Collectors Edition får det)

 

- Jimmy's Vendetta Pack: Alle konsoller, og (begge utgavene skal egentlig ha det, men det er ukjent om Collectors Edition får det)

Lenke til kommentar

Avbestilte mitt Mafia II Digital Deluxe Pre-order fra steam, 60 EUR er ikke verdt for 10 timers spilletid. Man skulle nesten tro at på 8 år, ville man ha klart å lage et lengre spill enn 10 timer. Og det hjelper ikke akkurat når anmelder selv sier at det ikke er så mye å gjøre etter at man er ferdig med hoved historien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...