Gå til innhold

GSC kunngjør STALKER 2 (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De gode oppfølgerne annonseres jo som perler på snor om dagen. STALKER på konsoll er jo også helt utrolig.

 

For PC-spillerne som garantert vil være negativt innstilt til multiplatform, så er det mulig å også se dette på den positive siden. Konsoll betyr at GSC tvinges til å kvalitetssjekke sine spill, og at en rimelig optimalisering på plass (noe som ikke alltid har vært tilfelle i de tidligere spillene). Dette kommer også PC-spillerne til gode!

Endret av Hawko
Lenke til kommentar

For PC-spillerne som garantert vil være negativt innstilt til multiplatform, så er det mulig å også se dette på den positive siden. Konsoll betyr at GSC tvinges til å kvalitetssjekke sine spill, og at en rimelig optimalisering på plass (noe som ikke alltid har vært tilfelle i de tidligere spillene). Dette kommer også PC-spillerne til gode!

 

Dette var allerede på plass i CoP, fordi THQ omsider så ut til å forstå at det bare var produksjonsverdiene det skortet på i SHoC og Clear Sky. Eventuelt forstod de det før, de bare var ikke villige til å investere skikkelig i GSC før de var sikre på at STALKER-spillene kom til å selge. Jeg mistenker at press på utgiversiden førte dem ned den mørke multiplattformstien - konkurrenten 4A (som også er en typisk øst-europeisk utvikler - mao. kan de utvikle fullgode spill med en tredjedel av budsjettet til vestlige studioer) ga tross alt ut Metro 2033 på både PC og Xbox, og har Metro 2034 underveis.

 

2012 er dog fryktelig lenge til.

Lenke til kommentar

For PC-spillerne som garantert vil være negativt innstilt til multiplatform, så er det mulig å også se dette på den positive siden. Konsoll betyr at GSC tvinges til å kvalitetssjekke sine spill, og at en rimelig optimalisering på plass (noe som ikke alltid har vært tilfelle i de tidligere spillene). Dette kommer også PC-spillerne til gode!

Nja. Det er ikke sjeldent at når utviklere lager et multiplatformspill så ender de opp med å prioritere konsollversjonen,og deretter gir de ut PC-versjonen opp som et uoptimalisert sideprosjekt. Saints Row 2, Brothers in Arms: Hell's Highway, Modern Warfare 2, Oblivion, Splinter Cell Conviction, Kane & Lynch 2. Bare for å nevne noen...

Endret av teletubbiekid
Lenke til kommentar

Nja. Det er ikke sjeldent at når utviklere lager et multiplatformspill så ender de opp med å prioritere konsollversjonen,og deretter gir de ut PC-versjonen opp som et uoptimalisert sideprosjekt. Saints Row 2, Brothers in Arms: Hell's Highway, Modern Warfare 2, Oblivion, Splinter Cell Conviction, Kane & Lynch 2. Bare for å nevne noen...

 

 

skulle akkurat til å skrive det samme

Lenke til kommentar

For PC-spillerne som garantert vil være negativt innstilt til multiplatform, så er det mulig å også se dette på den positive siden. Konsoll betyr at GSC tvinges til å kvalitetssjekke sine spill, og at en rimelig optimalisering på plass (noe som ikke alltid har vært tilfelle i de tidligere spillene). Dette kommer også PC-spillerne til gode!

Nja. Det er ikke sjeldent at når utviklere lager et multiplatformspill så ender de opp med å prioritere konsollversjonen,og deretter gir de ut PC-versjonen opp som et uoptimalisert sideprosjekt. Saints Row 2, Brothers in Arms: Hell's Highway, Modern Warfare 2, Oblivion, Splinter Cell Conviction, Kane & Lynch 2. Bare for å nevne noen...

 

Enig med de andre, men Oblivion var da alldeles ikke prioritert på konsoll og pc-versjonen alldeles ikke noe uoptimalisert sideprosjekt.

Lenke til kommentar

Enig med de andre, men Oblivion var da alldeles ikke prioritert på konsoll og pc-versjonen alldeles ikke noe uoptimalisert sideprosjekt.

Til en viss grad. HUD-en var helt klart laget med konsoll i tankene. Det var ikke urimelig sultent på hardware though, spesielt med tanke på hvor utrolig pent det spillet var for sin tid.

 

Still. Oblivions HUD var dårlig.

Lenke til kommentar

Enig med de andre, men Oblivion var da alldeles ikke prioritert på konsoll og pc-versjonen alldeles ikke noe uoptimalisert sideprosjekt.

 

Det var ikke dårlig optimalisert, men det led så til de grader av konsollsyken. Ikke bare rent interface-messig, men også designmessig, siden alt - mekanikk, stats, skills, historie, geografi - var simplifisert og dummet ned fra tidligere spill.

Lenke til kommentar

Stalker-spillene har bare blitt dårligere for hvert spill som har kommet imo.

 

Jeg vil snarere si "Stalker spillene har blitt mindre og mindre bra" - for alle er bra i mine øyne, men jeg er tvert uenig i kritikerne som roste CoP over de to forrige - fattigere historie og en antiklimaktisk slutt gjorde det til den definitivt svakeste delen i serien.

 

Here' s hoping at toeren gir utviklerne ny inspirasjon til et mesterverk i SoC - gata, med nye alternative avslutninger.....

Lenke til kommentar

Enig med de andre, men Oblivion var da alldeles ikke prioritert på konsoll og pc-versjonen alldeles ikke noe uoptimalisert sideprosjekt.

 

Det var ikke dårlig optimalisert, men det led så til de grader av konsollsyken. Ikke bare rent interface-messig, men også designmessig, siden alt - mekanikk, stats, skills, historie, geografi - var simplifisert og dummet ned fra tidligere spill.

 

Dette jeg er mest redd for. Gudene vet hvor mye av sjarmen forsvinner når Stalker skal "streamlines" for konsoller. Syns stalker spillene har alt for mange quirks som er uforenelig med det som er normen på konsoll shooters. Bryr meg egentlig lite om hvor optimalisert grafikken er eller om det har noen bugs, jeg mener mange overfokuserer på akkurat det, alpha-omega for meg er om de klarer å beholde atmosfæren fra tidligere spill. Og en veldig viktig del av det igjen er at de beholder det slow-pace tempoet de har hatt tidligere. noen av de beste øyebklikkene i spillene er de hvor du blir skremt shitless av skyggene i en eller annen hule etter å ha sneket deg rundt i ti minutter uten å møte på noen.

 

Jeg vil snarere si "Stalker spillene har blitt mindre og mindre bra" - for alle er bra i mine øyne, men jeg er tvert uenig i kritikerne som roste CoP over de to forrige - fattigere historie og en antiklimaktisk slutt gjorde det til den definitivt svakeste delen i serien.

 

Here' s hoping at toeren gir utviklerne ny inspirasjon til et mesterverk i SoC - gata, med nye alternative avslutninger.....

 

Jeg likte veldig godt historien. jeg syns det blir slitsomt når du alltid redder verden og/eller avslører en stor konspirasjon ved slutten av ethvert spill. likte mye bedre dette formatet, føltes som en avgrenset del av en historie, hvor du fikk vite litt mer om verdenen og bygget opp noen myter osv. Som en episode, av flere, i stalker universet, i stedet for enda en enkeltsående standard action/adventure dataspill-historie.

 

Våpen oppgraderings systemet også gjorde de noe veldig riktig med. Jeg mener CoP var glitrende, beste spillet jeg har spilt på årevis

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...