Gå til innhold

Oppdatert inntrykk: EVE Online: Tyrannis (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har også prøvd EVE, og selv om det egentlig skulle være det perfekte spillet for meg (digger sci-fi og alt som foregår i verdensrommet :p ), så syntes jeg det var utrolig kjedelig rett og slett. Har også lest mange som skriver at spillet ikke blir morsomt før etter flere mnd. fordi man da har høye nok skills til å gjøre de morsomme tingene.

Lenke til kommentar

Savner litt mer info om selve tyrannis-utvidelsen. Forrige artikkel beskrev en fin og grei introduksjon til EVE og universet der (bokstavlig talt), så det var ikke så mye nytt som kom med denne etterfølgeren. Er det ikke noe mer strategisk tankearbeid med planeter, som å vite hvilke byggninger som skal bygges eller fikse transport av varer mellom planeter som produserer råvarer og planeter som har fabrikker? Hva med forsvar av planetene fra andre spillere?

 

Mulig artikkelen er beregnet på folk med mer enn 14 daqers erfaringer fra eve :)

Lenke til kommentar

Savner litt mer info om selve tyrannis-utvidelsen. Forrige artikkel beskrev en fin og grei introduksjon til EVE og universet der (bokstavlig talt), så det var ikke så mye nytt som kom med denne etterfølgeren. Er det ikke noe mer strategisk tankearbeid med planeter, som å vite hvilke byggninger som skal bygges eller fikse transport av varer mellom planeter som produserer råvarer og planeter som har fabrikker? Hva med forsvar av planetene fra andre spillere?

 

Mulig artikkelen er beregnet på folk med mer enn 14 daqers erfaringer fra eve :)

 

1) Jo, du bør planlegge hvilke bygninger etc. du skal bruke, siden du har begrenset med Power og CPU på planeten. Oppsett etc. ligner mye på POS (Player Owned Structure) og Moon Mining sånn sett, men som med mye annet i Eve har ikke CCP laget noen verktøy for dette. Det finnes imidlertid masser av spillerlagde guider og verktøy man kan bruke. Transport mellom planeter er også en greie, spesielt siden du maks kan ha 6 planeter per spiller (character).

 

2) Foreløpig så kan man ikke gjøre noe med andre spilleres fabrikker eller ressursinnhentere. Det vil si at hvis en spot er tatt, så er den tatt. Imidlertid blir sannsynligvis Dust 514 knyttet mot nettopp Planeter, og tanken er vel at man skal kunne sette objektiver for leiesoldater (de som spiller Dust) også skal disse kunne ta over planeter etc. Helt hvordan dette skal foregå har det såvidt jeg vet ikke kommet noen detaljer rundt.

Lenke til kommentar

Jeg hadde selv en laaaang pause fra EVE, men følte jeg måtte ta en tur innom etter jeg fikk mail fra CCP om 5 dagers gratis spilletid.. For å si det sånn, EVE blir akkurat hva man gjør det til selv. Jeg har nesten brukt all min tid i EVE på å gjøre lvl4 missions alene, noe som er helt dødfødt og kjedelig.

 

Joina det største helnorske corpet i EVE som heter "NorCorp", vi bor i et class5 wormhole , og jeg har aldri hatt det så artig med EVE som jeg har nå.

Vi driver med både PvE og PvP. For de som er litt inni spillet, så clearer vi class 6 wormholes uten problemer, og det er veldig artig + vi tjener haugevis med penger.

 

Håper alle norske eve-spillere tar en tur innom "norge.no" kanalen ingame får å slå av en prat.

 

En artig greie er at vi fløy covops i nabohullet, låste ned shipet til en fyr, han ville gi oss noen millioner ISK for å ikke drepe han men vi avslo det tilbudet. For at vi ikke skulle skyte i stykker shipet hans, måtte han komme på teamspeak og synge nasjonalsangen.. Hele greia endte med at vi fikk latterkrampe til tårene rant. Se for deg en hillbilly fyr fra Texas (usa) som ikke engang kan sin egen nasjonalsang, så hører du plutselig kona hans synger nasjonalsangen i bakgrunnen for å hjelpe han.. Rett og slett priceless! :D

 

Btw, man trenger ikke å trene flere måneder for å kunne gjøre noe gøy i EVE. Tar kun et par dager med trening for å kunne fly en liten destroyer. I systemet vi bor i har vi rundt 80% mer dmg på small-guns, som gjør at en destroyer kan få volley-dmg på over 3000!

 

Se for deg en liten gruppe med 15-20 sånne som instapopper en tech3 cruiser! :D

Endret av fluks
Lenke til kommentar

Hvordan er det med å kjøpe EVE er det som wow hvor du må kjøpe spillet så 2-3 tillegspakker eller får du de med når du kjøper EVE online?

 

Alle expansions er gratis :) Man betaler for hver måned som med nesten alle MMO's , men i EVE kan man kjøpe gamecards for ingame penger (ISK). Så tjener du nok ISK kan du spille EVE gratis

Lenke til kommentar

Jeg vurderer sterkt og begynne med EVE, men jeg kommer nok til og vente med det til jeg blir 18(noen dager til) i hvertfall. I "NorCorp", er det mange hjelpsomme folk? Eller er det sånn asshole community som i WoW, hvor du spør om noe så kunne får du "stfu u idiot" etc etc

For og nyte et MMO må jeg ha et godt og hjelpsomt Community, og da mener jeg de jeg "henger" med når jeg spiller, foretrekker også at de er litt "noob friendly" i begynnelsen, hehe.

Lenke til kommentar

Jeg vurderer sterkt og begynne med EVE, men jeg kommer nok til og vente med det til jeg blir 18(noen dager til) i hvertfall. I "NorCorp", er det mange hjelpsomme folk? Eller er det sånn asshole community som i WoW, hvor du spør om noe så kunne får du "stfu u idiot" etc etc

For og nyte et MMO må jeg ha et godt og hjelpsomt Community, og da mener jeg de jeg "henger" med når jeg spiller, foretrekker også at de er litt "noob friendly" i begynnelsen, hehe.

 

Er kun 1 grunn til at jeg foretrekker EVE fremfor alle andre MMO's, og det er community'et. Alle i NorCorp er veldig hjelpsomme, du får alltid svar på det du spør om og folk tar seg tid til å hjelpe deg med å komme i gang. Jeg har til nå, aldri opplevd en flamewar i EVE.

 

Det fine med EVE er at du som ny spiller, kan være like farlig i pvp som en som har spilt i 7år. Det er ufattelig mange forskjellige ships typer og yrker i EVE. Hvis du spesialiserer deg til 1 ship i starten, så er du like farlig som en "veteran".

 

Bare vær obs på at spillet har en veldig bratt læringskurve, så ikke gi opp etter noen dager. Det er også en av grunnene til at det ikke er spesielt mange "kids" som spiller EVE, de gir opp med en gang :p

 

Si fra hvis du skal starte så kan jeg gi deg en invite, som gir deg 21 dagers trial.

MSN: [email protected]

 

http://www.youtube.com/watch?v=4rQ9_3DckAQ <3

Endret av fluks
Lenke til kommentar

Jeg har til nå, aldri opplevd en flamewar i EVE.

 

 

Haha! spiller vi samme spill? :hmm: Neida, er nok rolige kvelder for norcorp i hullet sitt tenker jeg.

Kom ut til low sec rundt om hotspots for Faction Warfare, her er det daglige lange flamewars i local :w00t:

Tama - Old man star , pipen er en populær flamepipe.

Lenke til kommentar

Har spillt EvE siden 2005, har hatt litt pauser men det er fremdeles et konge spill den dag idag. driver mitt eget corp sammens med mye folk fra skandinavia og europa generellt.

 

Mye av community, friheten, player styrt økonomi som er grunnen til at jeg liker det så godt. Pga da er ikke spillet låst ned i regler om alt du ikke kan gjøre i spillet.

Men over de siste 7årene som spillet har eksistert så må jeg inrømme at ting i EvE begynner å bli interrisant mellom den nye og gamle garde. litt av grunnen til at jeg driver mitt eget corp for tia og kommer nokk ikke til å gå tilbake, til bare å være en del av en maurtue av store allianser i store kriger. foretrekker å være pirate med hit n run taktikker ;)

 

For de som er interrissert i politikken i eve:

 

http://dl.eve-files.com/media/corp/verite/influence.png

 

Dette er pr dags dato kontroll av allianse territorioum (0.0)

Endret av Dipluz
Lenke til kommentar

Jeg har til nå, aldri opplevd en flamewar i EVE.

 

 

Haha! spiller vi samme spill? :hmm: Neida, er nok rolige kvelder for norcorp i hullet sitt tenker jeg.

Kom ut til low sec rundt om hotspots for Faction Warfare, her er det daglige lange flamewars i local :w00t:

Tama - Old man star , pipen er en populær flamepipe.

 

Ja gode gamle tama og old man star ;)

Lenke til kommentar

Læringskurven på EVE er ikke så bratt som folk tror..Jeg har spilt siden 2004 og er CEO i Beyond Divinity Inc [bYDI] som er ett av de lengstlevende pirat corpene i Eve, og vi tar inn nye folk her og der..

Hvis man havner i rett corp og får god oppfølging kan en 1-2 måned gammel pilot lett ta ut en 2-3 år gammel pilot som ikke har peiling på hva han driver med (og de er det mange av).Alt man trenger er å få tips av gamle veteraner så man sørger for å ikke sløse bort tid på å trene feil skills og fly med feil setups..

De fleste sløser bort tid på å trene skills de aldri har bruk for eller som er langt fram i tid og derfor blir læringskruven plutselig veldig lang når det skal rettes opp..En annen stor feil er også at de ikke klarer å bestemme seg for om de skal være pvp eller industri fokusert..

 

Er du Norsk og trenger hjelp om PVP kan du kontakte meg i spillet..Ugluuk er mitt navn ingame..

Lenke til kommentar

Burde vi ikke hatt en EVE tråd her på forumet? Kanskje i underforumet "Populære spill"?

 

Jeg og min bror vurderer å joine opp idag. Vi har begge vært registrerte før. Jeg flere ganger. Men har aldri gjort noe ut av meg. Har for det meste surret rundt alene og ikke fått gjort noe særlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...