Gå til innhold

Sniktitt: Mafia 2 (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere (Gamer.no) virker litt uenige om hverandre når det gjelder dette spillet. En reporter sier dette spillet blir det beste gjennom tidene, mens denne reporteren er litt mer lunken. Kan dere da begge skrive anmeldelsen, altså to anmeldelser?

 

Eller sånn som andre tidsskrifter gjør - ta med en annen vinkling nederst i anmeldelsen. Håper dere skjønte mitt budskap.

Lenke til kommentar

Det er jeg som har skrevet alle de foregående sniktittene på Mafia 2 for Gamer.no, og jeg har da aldri påstått at dette blir tidenes beste spill. Jeg har riktignok hevdet at dette har potensiale til å bli blant de beste spillene i senere år og kan bli en moderne klassiker, men det er nok et par lange steg unna noen "tidenes"-tittel. Det er likevel et spill som kan bli veldig, veldig bra.

 

Angående å publisere to anmeldelser av samme spill så er det noe vi typisk ikke gjør, av ulike grunner. Noe sånt vil kreve at to personer dedikerer like mye tid til spillet, og det krever prioriteringer som ikke alltid er realistiske. Enda mer relevant er det kanskje at visse titler krever en solid tidsinvestering, og det kan fort bli problematisk hvis to stykker skal gjøre seg ferdig med det når vi samtidig vil ha ut anmeldelse så kjapt som overhodet mulig.

 

Dette med alternative synspunkter har vi prøvd minst én gang tidligere, men det er uvisst hvorvidt dette er aktuelt. Jeg kan ta en prat med Tor-Steinar og komme tilbake med et svar siden :)

Lenke til kommentar
Den store testen alle spilljournalister bruker for å teste interaktiviteten i spill er selvsagt å prøve å spyle ned det første vannklosettet de kommer over. Det er med glede jeg kan kunngjøre at Mafia 2 passerte testen med glans!

 

En veldig viktig test, som det er godt å se at Mafia II passerte. :)

 

Da det var PC-versjonen jeg testet, brukte jeg mus og tastatur til alt. Dette fungerte utmerket. Jeg er mye mer fornøyd med arbeidet 2K Czech har gjort med PC-versjonen av Mafia 2 enn det Rockstar North gjorde på Grand Theft Auto IV, som (i motsetning til sine forgjengere) føltes som et konsollspill også på PC. Mafia-utviklerne skal også ha skryt for optimaliseringen.

 

Ahh.. Dette var godt å lese, selv om jeg ikke var i tvil om at de ville gjøre en god jobb på alle plattformer. Da blir det PC-versjonen på meg.

 

Det "arbeidet" som Rockstar gjorde med PC-porten av GTA IV er for meg fortsatt et knivstikk i ryggen. Er ganske sikker på at Gamer-redaksjonen kunne gjort en bedre jobb enn utviklerne.

 

Men nok om det. Takk for en herlig liten sniktitt. Slutten av august kan ikke komme raskt nok.

Lenke til kommentar
Den store testen alle spilljournalister bruker for å teste interaktiviteten i spill er selvsagt å prøve å spyle ned det første vannklosettet de kommer over. Det er med glede jeg kan kunngjøre at Mafia 2 passerte testen med glans!

 

En veldig viktig test, som det er godt å se at Mafia II passerte. :)

 

Men kan man i tillegg vaske hende sine etterpå?

 

Jeg så spillet var tilgjengelig for kjøp på Steam nå. 49,99 euro, og da fikk med med det første Mafia-spillet gratis så man har noe å kose seg med frem til Mafia 2 blir sluppet.

Lenke til kommentar

Nei! spillet slippes ut akuratt når jeg begynner på master -_-

 

Der gikk høst semesteret i vasken :D

 

Dette gleder meg veldig mye "Spillet fungerte glimrende på begge systemene, og begge kunne blant annet skilte med avanserte fysikkeffekter og herlige ødeleggelser i miljøene." Gleder meg til å teste den med mitt gaming pc.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812374

Jeg så spillet var tilgjengelig for kjøp på Steam nå. 49,99 euro, og da fikk med med det første Mafia-spillet gratis så man har noe å kose seg med frem til Mafia 2 blir sluppet.

 

Hmm, 400kr på Steam, eller 299kr på Platekompaniet, tror jeg vet hvem jeg velger :)

Lenke til kommentar

Jeg er litt nysgjerrig på hva spekkene er på de PC-ene du har brukt til å teste. Spesielt den mosegrodde. Jeg har selv en så-som-så PC, egentlig ikke satt sammen for gaming, så jeg er litt interessert i om dette vil funke på min. :)

Lurer på det samme...siden den ses på som mosegrodd skulle man nesten tro at det var en P3 500 Mhz, men tenker nok heller det er en P4 3.0 Ghz, som faktisk ikke er å bektrakte som mosegrodd, men veldig kapabel til å dra det meste, selv nyere titler. Men hva vet jeg om anmeldelderens forhold til tilgroing og årstall? ;)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...