Gå til innhold

Kinect har fått norsk pris (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå bør det nevnes at Elkjøp og andre kjeder selger 250GB-versjonen av konsollen med et klart tap. Det er grunn til å tro at 1795,- er veilende salgspris, som er et salgspunkt hvor man også baker inn profitt for selger. Kjedene kan selvsagt sette ned prisen på også denne modellen ytterligere, noe det er grunn til å tro vil skje.

Lenke til kommentar

Teknologien virker nå spennende nok, men spillene virker forferdelig kjedelige og virker mer til å forsvare en pris på 99kroner enn 399-499 etter min mening ihvertfall.

 

Tror jeg får min trening på den gode gamle måten istedet og heller nyter spillingen med kontroll, tastatur og wiien.

 

Tviler og det kommer noen særlige spennende titler som forsvarer et kjøp på lang lang tid.

Lenke til kommentar

Hele artikkelen fremstår som rein reklame for kinect og ms. Lov å være litt kritisk eller??

 

 

Pris på Kinect og en ny SKU på 360en er nyheter. Mener du seriøst at Gamer ikke skal skrive om nyheter i spillverdenen? Vært interessant å høre hva du mener de skal skrive om istedet.

Lenke til kommentar

Hele artikkelen fremstår som rein reklame for kinect og ms. Lov å være litt kritisk eller??

 

Nå er jeg fryktelig spent på hva du sikter til. Dette er en nøytral sak som formidler to svært essensielle nyheter rundt en av markedets mestselgende spillkonsoller og dens kommende tilbud.

Endret av Odesseiron
Lenke til kommentar

Idiotisk gimmick. Selv om Wii var en suksess skal man ikke overvurdere folks vilje til å hoppe rundt foran skjermen når de spiller - de fleste Wii-spillene er stillesittende og best spilt med en classic controller. Jeg tror det blir en flopp; selv om det nok vil være en del casual gamere som kjøper en kinect og har det gøy med den et par kvelder før de går lei, så tror jeg ikke det er der de store pengene ligger. Fokuser heller på å lage produkter for de som bruker mye penger på spill.

 

Selv trener jeg med vekter på treningstudio og spiller med en kontroller i sofaen, og jeg har ingen planer om å blande sammen de to.

 

Det kan virke som om eksperimentelle gimmicker er i vinden igjen. Kanskje på tide med en oppfølger til Virtual Boy? :p

Lenke til kommentar

1300kr for Kinect? Nei takk.

 

Vel, to wii-motes med nunchucks koster nesten like mye.

Nå har jeg aldri sagt at tilbehøret til Wii er billig, men siden vi først er inne på temaet:

 

For nye kjøpere:

Wii pakke med Wii Sports og Wii Sports Resort: 1700kr

Nunchuck + Wii remote: 500kr

Two player Wii = 2200kr

 

360 pakke med Kinect: 2800kr

Two player kinect = 2800kr

 

For folk som allerede eier Wii eller 360:

Nunchuck + Wii remote: 500kr

Two player Wii = 500kr

 

Kinect: 1300kr

Two player kinect: 1300kr.

 

Prisene ble hentet fra nettsiden til Elkjøp og Kinect-artikkelen til Gamer.

 

Odesseiron har et godt poeng når han sier at butikkene selger 360 slim med tap, og det kommer de forhåpentligvis til å gjøre med Kinect også. 1300 er rett og slett for mye for et tilbehør som skriker "Mii too" 4 år etter Wii ble lansert.

 

På den andre siden møtte Wii mye motstand pga prisen før den ble lansert. Kanskje Kinect kan bli en suksess dersom den får riktig markedsføring og gode spill på lanseringssdagen.

Lenke til kommentar

"Bevegelseskontrolleren og det medfølgende spillet Kinect Adventures vil koste 1295 kroner isolert sett. Denne prisen inneholder støtte for minst to spillere, slik at den reelle prisen ikke vil bli høyere om man ønsker å spille med en venn" --

 

Det er rart at alt dere sier om prisen er at det går an å spille med en venn. Hvorfor må dere forsvare prisen på kinect både i artikkelen og i kommentarene? Det syntes jeg er dålig arbeid.

4 gb xbox er en vits, og pakkeprisen med kinect nærmest lureri.

kinect har kanskje 1 spill som har potensiale til nå, dance central- og alt er rettet mot casual markedet. Greit nok det, men det går an å skrive slikt i en artikkel, og for gamer.

 

"Kinect stilles gjerne opp mot Sonys PlayStation Move-satsning, som utgis 15. september. Den største forskjellen på de to konkurrerende bevegelseskontrollerne er at Microsofts alternativ er totalt stikkeløst der Sonys krever bruk av en håndholdt modul"

Det er mange forskjeller mellom de to kontroll typene, og å forenkle det med de korte setningene blir for dumt.

Lenke til kommentar

"Bevegelseskontrolleren og det medfølgende spillet Kinect Adventures vil koste 1295 kroner isolert sett. Denne prisen inneholder støtte for minst to spillere, slik at den reelle prisen ikke vil bli høyere om man ønsker å spille med en venn" --

 

Det er rart at alt dere sier om prisen er at det går an å spille med en venn. Hvorfor må dere forsvare prisen på kinect både i artikkelen og i kommentarene? Det syntes jeg er dålig arbeid.

4 gb xbox er en vits, og pakkeprisen med kinect nærmest lureri.

kinect har kanskje 1 spill som har potensiale til nå, dance central- og alt er rettet mot casual markedet. Greit nok det, men det går an å skrive slikt i en artikkel, og for gamer.

 

"Kinect stilles gjerne opp mot Sonys PlayStation Move-satsning, som utgis 15. september. Den største forskjellen på de to konkurrerende bevegelseskontrollerne er at Microsofts alternativ er totalt stikkeløst der Sonys krever bruk av en håndholdt modul"

Det er mange forskjeller mellom de to kontroll typene, og å forenkle det med de korte setningene blir for dumt.

 

Forskjellen på ein nyheitsartikkel og ei omtale eller ein sniktikk, er at vi held dei kritiske tankane først og fremst til dei lengre sakene. I nyhende formidlar vi det som er ny informasjon og tek svært sjeldan stilling til kor vidt det vi skriv om er direkte bra eller ikkje.

 

Det du vil her (slik eg forstår det) er at vi skal diskutere kor vidt prisen er OK. Det er ikkje målet, målet er å forklare deg kva du får slik at du kan sjølv bestemme kva du meiner. Om prisen er for høg kan vi heller kome tilbake til når vi har Kinect og spela i hende.

 

Sjølvsagt er det mange forskjellar på Move og Kinect, Lasse har aldri sagt noko anna. Det han har sagt, er at den -største- forskjellen er at Kinect er stikkelaus :)

Lenke til kommentar

Dyrt er det ikke. Det meste som har med spill å gjøre er billig i dag; konsoller, spill, utstyr, PCer, monitorer osv. PS3en hadde en solid pris da den kom men også den er billig nå. Når man sier Kinect er dyr så må jeg spørre; dyrt i forhold til hva? I forhold til karameller, ja, men i forhold til hva konsoller har kostet historisk sett mht til inntektsnivå, nei. De som har en gjennomsnittlig fulltidsjobb tjener mellom 15 og 20k netto i måneden - mange tjener mer, og å punge ut 2-3k for et produkt man skal bruke i flere år er en prioritering de aller fleste med en normal økonomi kan gjøre når som helst uten bekymringer.

Lenke til kommentar

Når man sier Kinect er dyr så må jeg spørre; dyrt i forhold til hva?

 

Dyrt i forhold til at det bare er en kontroller. Folk er allerede lei av å betale noen hundrelapper ekstra for plastikk-gitarer etc, en tusenlapp for en kontroller tøyer grensa ganske hardt. Personlig så kommer jeg nok til å skippe Kinect til de har en god del mer og bedre spill.

Endret av Ares
Lenke til kommentar

"Bevegelseskontrolleren og det medfølgende spillet Kinect Adventures vil koste 1295 kroner isolert sett. Denne prisen inneholder støtte for minst to spillere, slik at den reelle prisen ikke vil bli høyere om man ønsker å spille med en venn" --

 

Det er rart at alt dere sier om prisen er at det går an å spille med en venn. Hvorfor må dere forsvare prisen på kinect både i artikkelen og i kommentarene? Det syntes jeg er dålig arbeid.

4 gb xbox er en vits, og pakkeprisen med kinect nærmest lureri.

kinect har kanskje 1 spill som har potensiale til nå, dance central- og alt er rettet mot casual markedet. Greit nok det, men det går an å skrive slikt i en artikkel, og for gamer.

 

"Kinect stilles gjerne opp mot Sonys PlayStation Move-satsning, som utgis 15. september. Den største forskjellen på de to konkurrerende bevegelseskontrollerne er at Microsofts alternativ er totalt stikkeløst der Sonys krever bruk av en håndholdt modul"

Det er mange forskjeller mellom de to kontroll typene, og å forenkle det med de korte setningene blir for dumt.

 

Dette er bare tullprat. At du personlig synes at 4GB lagringsplass (som igjen kan utvides med 2x16GB minnepinner) er for lite tyder bare på at du ikke er i målgruppen for den minste konsollen. Du har neppe prøvd Kinect, og følgelig ikke noen av titlene som skal utgis til det heller, hvordan kan du uttale deg så bastant om potensialet? Du henger jo ikke på greip her.

 

Jeg har aldeles ikke forsvart prisen på den nye Xbox 360-konsollen, verken i artikkelen eller kommentarene. Det jeg gjør er å opplyse våre lesere om informasjon som tilsynelatende ikke er selvsagt, med tanke på hvor ofte de gjentas. Og er du uenig i at den største forskjellen mellom Kinect og PlayStation Move er at den ene krever en fysik, taktil kontroller der den andre ikke gjør det? I så fall tror jeg du mangler nok innsikt i de to systemene til å uttale deg om saken. Jeg lenker for øvrig til utfyllende saker som forklarer noen det meste de vil vite om begge kontrollsystemene.

 

Det du driver med er sofakrigermentalitet som bare sprer kvalme og uro. Når jeg ser gjennom de tidligere postene dine så blir det for øvrig pinlig åpenbart at du har en misjon. Destruktivt tull kan du holde for deg selv.

Lenke til kommentar

"Bevegelseskontrolleren og det medfølgende spillet Kinect Adventures vil koste 1295 kroner isolert sett. Denne prisen inneholder støtte for minst to spillere, slik at den reelle prisen ikke vil bli høyere om man ønsker å spille med en venn" --

 

Det er rart at alt dere sier om prisen er at det går an å spille med en venn. Hvorfor må dere forsvare prisen på kinect både i artikkelen og i kommentarene? Det syntes jeg er dålig arbeid.

4 gb xbox er en vits, og pakkeprisen med kinect nærmest lureri.

kinect har kanskje 1 spill som har potensiale til nå, dance central- og alt er rettet mot casual markedet. Greit nok det, men det går an å skrive slikt i en artikkel, og for gamer.

 

"Kinect stilles gjerne opp mot Sonys PlayStation Move-satsning, som utgis 15. september. Den største forskjellen på de to konkurrerende bevegelseskontrollerne er at Microsofts alternativ er totalt stikkeløst der Sonys krever bruk av en håndholdt modul"

Det er mange forskjeller mellom de to kontroll typene, og å forenkle det med de korte setningene blir for dumt.

 

Dette er bare tullprat. At du personlig synes at 4GB lagringsplass (som igjen kan utvides med 2x16GB minnepinner) er for lite tyder bare på at du ikke er i målgruppen for den minste konsollen. Du har neppe prøvd Kinect, og følgelig ikke noen av titlene som skal utgis til det heller, hvordan kan du uttale deg så bastant om potensialet? Du henger jo ikke på greip her.

 

Jeg har aldeles ikke forsvart prisen på den nye Xbox 360-konsollen, verken i artikkelen eller kommentarene. Det jeg gjør er å opplyse våre lesere om informasjon som tilsynelatende ikke er selvsagt, med tanke på hvor ofte de gjentas. Og er du uenig i at den største forskjellen mellom Kinect og PlayStation Move er at den ene krever en fysik, taktil kontroller der den andre ikke gjør det? I så fall tror jeg du mangler nok innsikt i de to systemene til å uttale deg om saken. Jeg lenker for øvrig til utfyllende saker som forklarer noen det meste de vil vite om begge kontrollsystemene.

 

Det du driver med er sofakrigermentalitet som bare sprer kvalme og uro. Når jeg ser gjennom de tidligere postene dine så blir det for øvrig pinlig åpenbart at du har en misjon. Destruktivt tull kan du holde for deg selv.

 

 

Tydelig at enkelte som jobber med gamer ikke tåler en diskusjon eller uenighet. Slik var det også sist jeg kommenterte, da rundt Uncharted 2 anmeldelsen. At diskusjon og uenighet er destruktivt, får stå for din regning, og viser egentlig hvem som er umoden.

Lenke til kommentar

Jeg blir igjen i alle mine tråder for å besvare lesernes spørsmål så godt som mulig. Jeg har absolutt ingen kvaler med å besvare spørsmål, uansett hvor kritiske de måtte være. Problemet oppstår når en bruker buser ut med ubegrunnet, destruktivt vrøvl som ikke tilfører en diskusjon noe som helst.

 

En eventuell uenighet er ikke av relevanse her. Det er derimot tonen din som jeg poengterte har vært dårlig i brorparten av dine tidligere poster også. Når bakgrunnen din her på forumet stort sett består av å være ufin mot andre brukere, ad hominem-argumenter og en eller annen konstruert konflikt mellom Gamer.no og PlayStation 3 så er det klart at det er vanskelig å ta deg seriøst når du plutselig svarer på en helt legitim nyhetssak med "Hele artikkelen fremstår som rein reklame for kinect og ms. Lov å være litt kritisk eller??"

Endret av Odesseiron
Lenke til kommentar

Hele artikkelen fremstår som rein reklame for kinect og ms. Lov å være litt kritisk eller??

 

Hmm, tror du har blitt litt for mye påvirka moderne "nyheter" :p skulle gjerne likt å sett ett nyhetsanker som utalte seg kritisk om en nyhetssak de presenterte =D

Lenke til kommentar

Flott tilsvar av Gamer.no's skribenter til Freddy99.

 

Jeg forstår ikke all den vemmelsen Kinect åpenbart vekker hos mange lesere, hva er problemet? Om dere ikke liker teknologien/konseptet så hold dere unna da, hvordan berikes dere og andre av at dere sprer eder og galle om noe dere har minimalt med erfaring med? Som påpekt i en tidligere post er det svært få av dere, om noen, som faktisk har erfart og brukt Kinect, men det stopper tydeligvis ikke enkelte personer som mener hele greia er "dritt". Om dere bruker samme forutinntatte synsing i andre deler av livet deres synes jeg synd på dere.

 

Jeg synes personlig PS3's Move virker mer interessant for meg, fordi jeg er skeptisk til presisjonen Kinect kan levere. Likevel klarer jeg å styre meg, jeg har ingen behov for å skrike unyttige ting om hverken pris eller hva Microsoft ellers burde fokusert på. Faktum er jo at dette er såpass nytt og unikt at ingen virkelig vet hva som vil skje: det kan bli en gigantisk suksess, eller det kan bli en flopp. Tiden vil vise, og det å erklære det ene eller det andre nå får falle på sin egen urimelighet.

 

I alle fall føler jeg at dette er veldig spennende, det er ny type spillteknologi, og Microsoft baner veien for noe som uten tvil vil inkorporeres i fremtidige generasjoner spillmaskiner (om ikke full "bodycontroller" som Kinect så vil ting som voice-control og face-recognition helt sikkert på sikt bli implementert).

 

Litt refleksjon over egen fremtreden, samt litt åpenhet i forhold til ny teknologi man strengt tatt ikke aner noenting om hadde gjort underverker for en del personer. Ikke minst ville mesteparten av oss som klarer holde oss i skinnet satt pris på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...