Gå til innhold

Anmeldelse: DeathSpank (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sitter på gjerdet når det kommer til dette spillet. Jeg liker at det er humor i spillene jeg spiller, men slåssingen virker så monoton. Kjøpte i går PixelJunk Shooter, bør vel kanskje gjennomføre det først før jeg kjøper enten dette eller Limbo. Hadde det ikke vært for at brodern har stukket av med xboxen hadde jeg kjøpt Limbo as we speak.

 

Ooo, valgets kval.

Lenke til kommentar

Du never Torchlight og Diablo, så dette spillet er en slikt "loot/items" spill?

 

Det er en blanding av flere spill, egentlig. Som nevnt i anmeldelsen er slåssingen og utstyrsbehandlingen som i Diablo/Torchlight/Titan Quest, oppdragene er som en blanding av noe fra Diablo og World of Warcraft og dialogsystemet er som fra et pek- og klikkspill som f.eks Monkey Island eller Day of The Tentacle.

Lenke til kommentar

Har sett en god del anmeldelser si at du kan bruke 10-15 timer på spillet, og lurer litt på hvor de har det fra. Jeg hadde 100% progression og alle trophies etter rundt 5 timer, og vil ikke si jeg på noen måte forta meg gjennom spillet. Eneste måten jeg kan forestille meg at du kan bruke så lang tid er hvis du er helt elendig og dør hele tiden og nekter å bruke quick-travel.

Lenke til kommentar

Har spillt gjennom spillet på PS3, kan egentlig ikke kjenne igjen noen av de skjermbildene der. Ok, kanskje det første, men ikke resten.

 

er referanse til WoW i spillet også

 

 

Ved nærmere ettersyn er det bare bryggen og den øde øyen jeg ikke kjenner igjen fra spillet.

Endret av Saapa
Lenke til kommentar

Banka opp Von Prong i går kveld, etter rundt 12-15 timers spilling vil jeg tro. Dersom du bare bruker 6 det være mye dialog som er hoppet over. OK, det skal nevnes at jeg satt en del på Søndag - tidenes dagen derpå - og ting gikk kanskje ikke så fort. Men uansett - lett verdt en hundrings!! Blir jo i og for seg hintet litt om en slags oppfølger på slutten, ser fram til det også om det skulle vise seg å stemme.

 

Synes det var et artig, lite spill.

Lenke til kommentar

Banka opp Von Prong i går kveld, etter rundt 12-15 timers spilling vil jeg tro. Dersom du bare bruker 6 det være mye dialog som er hoppet over. OK, det skal nevnes at jeg satt en del på Søndag - tidenes dagen derpå - og ting gikk kanskje ikke så fort. Men uansett - lett verdt en hundrings!! Blir jo i og for seg hintet litt om en slags oppfølger på slutten, ser fram til det også om det skulle vise seg å stemme.

 

Synes det var et artig, lite spill.

 

Du kan se hvor mye du har spilt i stats-boka. Og jau, helt enig i at det er verdt en hundrelapp, ble bare litt skuffa når jeg ble solgt på at spillet ville vare rundt 10 timer og jeg var ferdig etter 5.

Lenke til kommentar

Kjøpte dette i dag tidlig, jeg våknet litt for tidlig for å stå opp og litt for sent å vende tilbake til drømmeland. Er fortsatt bare i første del av verden, og loot-delen av hjernen min - som fikk en solid oppblomstring i vinterens lange ferd gjennom (fantastisk) Borderlands - gleder seg med tanken på å få kloa i mer.

 

DeathSpank er et morsomt spill foreløpig, selv om hack 'n slash absolutt ikke er min greie og som nevnt i anmeldelsen overraskende grundig for å være nedlastbart. Jeg føler særlig stemmeskuespilleren til DeathSpank selv er fantastisk, og som en gammel fan av Johnny Bravo får jeg mye ut av ham. Det eneste jeg har å utsette foreløpig er i grunnen at menyene og teksten generelt er så forbannet "liten" og liksom litt trang. Og jeg skulle gjerne ha forstørret kartet rundt den delen hvor jeg var, selv om det nok ikke egentlig er nødvendig rent spillteknisk sett.

Lenke til kommentar

Jeg føler for å legge til at jeg faktisk elsker humoren i dette spillet. Bare det å bla seg gjennom hjelpemenyen (tutorials) er en glede, særlig på de punktene hvor DeathSpank ikke gidder fortelle deg hva som står fordi han mener det ikke er viktig nok. Det er rett nok ingenting ved denne humoren jeg ikke har sett før, og spillet trår i så måte opp gamle stier på nytt. DeathSpank selv er heller ingen stor åpenbaring hva karakterer angår, og de som har spilt Eat Lead: The Return of Matt Hazzard (som også i stor grad traff spikeren kalt humor på hodet, selv om det var en kollaps på alle andre områder) vil nok kjenne seg rimelig godt igjen i den store kroppen og den lille hjernen.

 

Allikevel er det dette spillet som føles originalt, og det er godt gjort.

Lenke til kommentar

Hvordan i alle dager noen klarer å pløye gjennom denne perlen (og ikke minst å komme seg til level 20) på fem timer er for meg et konundrum, men det blåser jeg i. Alle som i det hele tatt har en vag relasjon til actionrollespill og/eller disse herlige pek-og-klikk-spillene fra fordums tid skylder seg selv å bruke en slant på denne hysteriske spillparodiers mor.

 

Elsker spesielt all overtydeligheten og forenklingen i flavour-texten rundt omkring, og noen av questene følger hakk i hæl med å ta både ARPGs og MMORPGs fullstendig på kornet. (Det er for eksempel en quest-chain med et tre som er helt fantastisk.)

Lenke til kommentar

Kjøpte dette i går (etter å ha lest denne anmeldelsen, pluss litt småhype tidligere), og har vel spilt til level 8 eller så. Er så langt veldig lite imponert, og jeg har noen tusen timer med D2 og WoW under beltet.

 

Greit nok, "bacon" fra introen er litt morsomt, men der slutter det. Humoren er generelt sett utrolig lavpannet, selv Matt Hazzard klarte å parodiere spill bedre. Så, fjern humoren fra spillet, og man sitter igjen med singleplayer-WoW som er over på noen timer. Ingen talenter/spells, ingen spennende våpen, ingen trinkets.

 

3/10 otersnuter fra meg.

Lenke til kommentar

Tjolahopp! Det er beklagelig å høre at vår opplevelse av spillet var såpass ulik, særlig siden jeg vet at vi har pleid å ha rimelig kompatibel spillsmak tidligere. Jeg er enig i at humoren tidvis blir litt lavpannet, særlig når det kommer til banale ting som tøvete stemmeskuespill (synes likevel stemmeskuespilleren til DeathSpank fortjener honnør) og påtatte meme-er. Jeg synes likevel mye av slapstick- og metahumoren i spillet er veldig finurlig og underfundig, da for eksempel oppdragene fra den gamle helten som vil ha erfaringspoeng, eller treet i den magiske skogen. Det er ikke humor som får meg til å gapskratte fordi den er så ny og forfriskende, men snarere byr den på en stadig følelse av at "her har jeg vært før, hvorfor så jeg ikke hvor snålt det var å like dette?"

 

Kanskje er akkurat det en konsekvens av at jeg for noen år siden la noen godt utslitte MMO-støvler på hylla og liker å le på tidligere meg sammen med DeathSpank og Ron Gilbert.

 

At det er enspiller-WoW uten de kreative finessene til lignende spill som Diablo er likevel en observasjon jeg deler, men det var også akkurat det jeg forventet. Det er et veldig grunnleggende actionspill på godt og vondt, og som en virkelighetsflukt på et par håndfuller/en liten spadelast timer synes jeg det var forfriskende å bare hamre løs på knappene gjennom horder med minor miner demons og Orques. Det er jo en veldig dirigert opplevelse som kommer i en porsjonspakning, og da kan jeg akseptere at ikke alle aspekter er like utfyllende.

Lenke til kommentar

Jeg storkoste meg med dette spillet. Jeg er jo litt fan av tørr humor, så mye av humoren i Deathspank passet meg ypperlig! :)

 

Tipper jeg brukte 10-12 timer med å fullføre. Jeg klager heller ikke på lengden på spillet, da dette koster 99,- på PSN, og da forventer jeg heller ikke noe særlig mer.

 

Alt i alt gir jeg dette en 8/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...