Gå til innhold

ZoneLabs ZoneAlarm 3.7.202 Free


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vel enig i at Zone alarm er ett greit alternativ.

Har prøvd det en stund nå, og kjører det enda.

Men ingenting slår etter min mening en egen hardware box med FW software på. Finnes mange bra alternativ som er gratis.

Smoothwall er ett eksempel, kjører helt greit på en 486 maskin, så lenge det er få brukere...... :yes:

Linux basert med grafisk grensesnitt, har en rekke bra løsninger. :woot:

Lenke til kommentar
Det er sant, men så er jo dette Windows. Og ALT slår Windows sin integrerte firewall løsning

 

Det er godt mulig at ZoneAlarm er bedre enn Windows XP sin, men ifølge SecurityFocus er ikke innebygde brannmuren i XP noe dårlig alternativ, slik du påstår. Sitat fra konklusjonen på siden: "ICF is an excellent security tool for most people".

 

Kan du vise til URL som analyserer XP sin brannmur som et dårlig alternativ, eller snakker du av egen erfaring?

Lenke til kommentar
Det er sant, men så er jo dette Windows. Og ALT slår Windows sin integrerte firewall løsning

 

Det er godt mulig at ZoneAlarm er bedre enn Windows XP sin, men ifølge SecurityFocus er ikke innebygde brannmuren i XP noe dårlig alternativ, slik du påstår. Sitat fra konklusjonen på siden: "ICF is an excellent security tool for most people".

 

Kan du vise til URL som analyserer XP sin brannmur som et dårlig alternativ, eller snakker du av egen erfaring?

 

Jeg snakker nok av min egen erfaring, og det var selfølgelig ment som en overdrivelse at "ALT" slår Windows sin integrerte brannmur.

Lenke til kommentar

Det er klart at windows xp sin brannmur ikke er helt på jordet, men den mangler et par viktige funksjoner. Den kan blandt annet ikke holde ting inne på maskina, bare skumle ting ute. Så spyware og virus/torjaner får da etter min mening fritt spillerom hvis de først har kommet inn.

Lenke til kommentar

Helt enig med siste taler! Den innebygde i XP er håpløs, jeg for min del har brukt Zone-alarm i flere år, og det er et viktig poeng å kunne kontrollere hva som går ut av maskinen. Jeg har også brukt den som testverktøy for å finne ut hva som forutsaket høye internettregninger på en liten bedrift med ISDN-router, måtte innstallere den på alle maskinene i systemer, og fant synderen, en Dialer på den ene maskinen som logget på med jevne mellomrom.

Lenke til kommentar

Trivdes godt med ZoneAlarm i en god stund, men fant etterhvert ut at den har en tendens til å ødelegge filer som går inn og ut. Spør ikke meg hvordan/hvorfor men det er et kjent problem. Vet ikke om det også gjelder siste versjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...