Gå til innhold

Microsoft vil satse på PC-spill (X360, PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Se her; nå skal vi gjøre et storslag for å få windows som spillplattform igjen! første steg; her skal dere få et storspill der dere blir satt midt inni historien. Om dere vil ha en komplett spillopplevelse så er det jo bare å kjøpe seg en Xbox! *nikke&smile*

 

Hmmmnei.

 

PC vil alltid være den mest brukte og komplette spilleplattformen, så det er bare hyggelig at Microsoft har lyst å tjene penger, bra for oss forbrukere.

Det ligger fremdeles mange år teknologisk for at konsoller skal kunne komme i nærheten.

Lenke til kommentar

Microsoft har satt PCen i skyggen altfor lenge. Det er både forståelig og dumt av dem, med tanke på at de ønsker å pushe Xbox 360 for hva det er verdt. Siden det jo er vanligere å ha en PC enn en Xbox kan de ikke gjøre alle eksklusiver til Xbox/PC-spill, men de kan ikke la alle spill være på bare Xbox, heller. Hvorfor titler som Halo 3 og Gears of War 2 ikke har kommet på PC vet jeg ikke, men det er dumt av MS.

Det er greit at de vil bruke dem som systemselgere, men etter to og tre år? Vekk interessen for dem igjen ved å gjøre dem tilgjengelige på PC også!

Lenke til kommentar

Hvorfor titler som Halo 3 og Gears of War 2 ikke har kommet på PC vet jeg ikke, men det er dumt av MS.

Det er greit at de vil bruke dem som systemselgere, men etter to og tre år? Vekk interessen for dem igjen ved å gjøre dem tilgjengelige på PC også!

 

Forklaringen er rimelig enkel - PC-portene av Halo 1 og 2 samt Gears of War var venstrehåndsarbeid som kom to-tre år for sent, og solgte deretter. PC-releasen av disse spillene vekket ikke noen interesse hos noen, de bare bekreftet - om igjen og om igjen - at standarden for skytespill på konsoller fremdeles var langt, langt under det man kan forvente på PC.

Lenke til kommentar

Det er dumt at tidligere porter har fungert under tilfredsstillende på PC, men hvis MS hadde lagt tid og penger inn i å porte spillene ordentlig, så hadde opplevelsene - og salgstallene på PC vært relativt i forhold til kvaliteten på produktet. Jeg er overbevist om at en ordentlig port av Halo 3 og Gears of War 2 (eksempelspill) hadde solgt vannvittig bra på PC hadde MS gått inn for det.

Lenke til kommentar

Det hjelper ikke å komme med skikkelige porter av Halo 3 og Gears of War 2, hvis disse portene kommer to til tre år forsent. Dessuten har pc-spillere andre ønsker og forventninger til sine skytespill enn det konsoll-spillere har. Det finnes allerede et drøss med både enspiller og flerspiller-orienterte skytespill som tilfredstiller behovene for PC-spillere. Og mange av disse er også mye billigere i bruk enn konsoll-variantene.

 

Team Fortress 2 er for eksempel en billig engangsinvestering som gir nytt gratis innhold med jevne mellomrom. Det finnes vel knapt noen konsoll-flerspillere av fps-slaget som kan matche dette. Det er jo ikke noe poeng i å kjøpe portede spill, uansett hvor godt portede de er, når man får bedre spill som er utviklet spesielt til PC-platformen.

 

Hvis det skal være noe poeng i å spille multiplatform-spill må de komme samtidig på pc-platformen, tilby det pc-spillere ønsker og ikke minst være like rimelige som andre pc-spill.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke sikker på om ports er den riktige veien å gå, men det er flott at de satser på pc-platformen igjen.

 

Selv skulle jeg helst ha sett at de gjenopprettet Ensemble og videreførte Age of Empires serien. RTS, Point & Click og RPG er de eneste spillsjangrene jeg foretrekker å spille på PC.

En bitteliten endring så er jeg fullstendig enig i innlegget ditt. Vil ha tilbake gode gamle Ensemble Studios. :thumbup:

Lenke til kommentar

Godt å høre. Typisk at dette skulle komme når jeg planlegger å kjøpe meg en 360 da.

 

Det skjedde ingenting dramatisk da de grunnla PC Gaming Alliance, det er ingen grunn til å tro at det kommer til å skje noe mer dramatisk nå enn at de lanserer Fable 3 på PC, og kanskje kvitter seg med hele Games for Windows Live-tøvet.

Lenke til kommentar

Det skjedde ingenting dramatisk da de grunnla PC Gaming Alliance, det er ingen grunn til å tro at det kommer til å skje noe mer dramatisk nå enn at de lanserer Fable 3 på PC, og kanskje kvitter seg med hele Games for Windows Live-tøvet.

 

Du har nok rett i det. Tenkte på det etter at jeg hadde skrevet mitt første innlegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...