Gå til innhold

Shogun 2: Total War er avduket (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lover bra! Håper de beholder filmsekvensene ved attentater. Sammen med Starcraft er Shogun det strategispillet jeg har hatt størst glede av. Kombinasjonen av det strategiske makronivået og de taktiske kampsekvensene er unik i spillsammenheng.

 

Krysser fingerene for at det begrensede geografiske omfanget gjør det lettere å luke ut bugs og dårlig AI, slik at vi kan få en finpusset spillopplevelse "right outta the box".

Lenke til kommentar

Og tenk på modde mulighetene her da!

Noe jeg elsker med Total War er jo de store (og små) variasjonene med mange fraksjoner og enheter.

Offisielt sier Sega at de ikke ser behovet for mange enheter med små forskjeller...for meg er det en helt skivebom kommentar.

 

Selv om Feudal Knight har 5 andre enheter som har så og si identisk stats betyr det null og niks for meg. Spesiellt siden nasjonene har helt unike sammensetninger av de forskjellige basis enhetene.

 

Til dere som kanskje kjenner Japansk Shogun epoke;

Finnes det muligheter for troverdig å dele Janpan opp i enda flere fraksjoner?

 

Jeg tenker på medival 2 med alle de nasjonene som f.eks er med i Stainless Steel serien. Fantastisk hvis noe lignene nivå av fraskjoner og enhetsvarisasjon kunne videreføres til Shogun 2.

Lenke til kommentar
Til dere som kanskje kjenner Japansk Shogun epoke;

Finnes det muligheter for troverdig å dele Janpan opp i enda flere fraksjoner?

 

Jeg tenker på medival 2 med alle de nasjonene som f.eks er med i Stainless Steel serien. Fantastisk hvis noe lignene nivå av fraskjoner og enhetsvarisasjon kunne videreføres til Shogun 2.

 

Nå er Japan mye mindre enn Europa og man må ta utgangspunkt i de forskjellige daimyo-klanene som landet faktisk var delt mellom, men det var en god del av dem. En "svakhet" i noens øyne vil kanskje bli mangel på variasjon. Jeg regner med de vil variere fraksjonene mer enn i STW, allikevel er Japan til forskjell fra Europa+Midtøsten et lite og monokulturelt område så man får ikke de samme kontrastene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...