Gå til innhold

Snart info om ny PSN-tjeneste (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et spill i måneden "betaler" jo hele greia det da :p

Tjah... kommer an på hva slags spill det er snakk om. Dårlig utvalg hvis det er opp til 4 spill også.

 

Jeg er forresten litt skeptisk til denne setningen her: Kilden understreket at det fortsatt vil være gratis å spille over nett (i motsetning til på Xbox 360). Det høres ut som det er billigere å bruke PSN Premium enn Xbox Live Gold, noe som ikke stemmer. Og det hadde vært mildt sagt problematisk om man i tillegg skulle betale for å spille online når den nye premiumtjenesten er betalende (i motsetning til på 360).

Vi kunne altså si det på en mye klarere måte med å si at Sony og Microsoft krever samme pris for abonnement til enkelte internettjenester. Forskjellen er at gigantene har motsatte strategier. Sony fakturerer for ekstra tjenester og tilbyr gratis nettspilling mens Microsoft tilbyr gratis ekstratjenester og fakturerer for nettspilling.

Lenke til kommentar

Poenget er at Sony ikke vil innføre denne tjenesten på bekostning av de allerede eksisterende gratistjenestene, som inkluderer gratis spilling over nettet.

Det skjønte jeg godt. Men slik det fremstår mener jeg det kan være misvisende for de som ikke er godt kjent med Xbox Live Gold-opplegget kontra PSN.

 

 

Det er jo tross alt den viktigste onlinetjenesten en konsoll kan tilby.

Akkurat dette får være din mening :)

Det er faktisk en del godt voksne multiplattformeiere som skyr nettspilling på konsoll pga. irriterende, skrikende drittunger og holder seg utelukkende til multiplayer på PC der gjennomsnittsalderen og ikke minst spillkulturen ofte er litt mer voksenvennlig.

 

Hadde det ikke vært for onlinetjenestene i TDU og Forza 3 (hovedsaklig auksjoner, lite nettspilling) hadde jeg ikke hatt bruk for Gold-medlemskap så en gratis Silver-medlemskap hadde vært nok... samtidig som jeg synes at PSN Premium var et interessant tiltak. Nettspilling på PC derimot klarer jeg meg ikke uten.

Lenke til kommentar

Ca 500 kr i året og få et spill pr. måned pluss andre fordeler høres jo ikke så gale ut. Får se på E3 om de klarer å overbevise meg til å kjøpe det, kommer selvfølgelig an på hvilke andre fordeler man får.:)

 

Hiver de inn cross game chat på premium, så er de ganske sleipe. Dette er noe som har blitt etterspurt siden ps3 kom på markedet og hvis de en gang skal klare å få lagt det innpå så syntes jeg alle burde få det.

Lenke til kommentar

Nå kommer vel sony fanboysa til å finne alle mulige unnskyldninger for hvorfor dette er verdt å betale for mens Live ikke er det.

 

Betaling er bra. Da kan de tilby fler tjenester. Slik som det er i dag så taper nok Sony en del penger på PSN. Og for at de skal komme i nærheten av Live kvalitetsmessig så er de nødt til å begynne å ta betalt slik at de kan forbedre tjenesten.

Lenke til kommentar

betale for og være online som xbox liksom??kan ikke si att eg liker dette da..uffa,,,men vi merker no ka som skjer fremover,,neiiii har ikke lest om dette...men fader da :angry:

 

Du trenger ikke å betale for å være online. Alt vi har på PSN idag vil være gratis når denne premium-tjenesten trer i kraft også. Eneste er at du får ekstra premium-ting hvis du vil betale for det, og dette blir da tjenester som ikke finnes på PSN idag.

Lenke til kommentar

Enn hvordan den nye "Premium" tjenesten blir, så håper jeg PSN - og gjerne grensesnittet til PS3 i det hele tatt - kan få en skikkelig makeover. En kontekstsensitiv PS-knapp (når venner logger på, får et trophy etc.) og muligheten til å kunne ta opp XMB (eller noe alá guiden til Xbox 360) med relevante hurtigtjenester ville vært gledelig. Hvorvidt jeg selv kommer til å abonnere på en slik tjeneste eller ikke vet jeg ikke, men et PSN-spill i måneden er jaggu en fin start.

Hvis Sony kommer med skikkelig flotte frynsegoder får vi bare håpe på at MS kommer til å legge seg på samme nivå eller overgå dem når det gjelder goder til dem som er abonnenter, og plutselig blir det mye mer gunstig å betale for nettjenester - uansett plattform.

Lenke til kommentar

~500 kroner for et gratis spill? De gir meg allerede gratis den tjenesten jeg har mest bruk for, og i de 5 månedene jeg har vært eier av denne konsollen har jeg ikke handlet på PSN en eneste gang. Tror derfor ikke dette er noe jeg kommer til å prioritere, særlig ikke når jeg allerede betaler omtrent samme beløp for Xbox LIVE.

 

Det de trenger å jobbe med er som Laland påpeker et bedre grensesnitt på XMB, og mens kontekstsensitiv knapp er velkomment håper jeg de gir hele greia et ekstra gir og setter opp hastigheten litt. XMB er rett og slett forferdelig tregt, og noe som enkelt som å sammenligne trofeer er et mareritt dyppet i lim pyntet på med tjære.

Lenke til kommentar

~500 kroner for et gratis spill?

*snip*

 

Slik jeg forstår det er det snakk om å tilby fire gratis spill i måneden hvor man kan velge et av dem. Rett meg gjerne hvis jeg tar feil.

Ellers er jeg stort sett enig. XMB-skjermen kommer raskt, men snurrende spørsmålstegn er et litt for vanlig syn. PSN Store og andre applikasjoner ellers kunne også blitt bedre integrert med brukergrensesnittet (XMB).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...