Gå til innhold

Sniktitt: Medal of Honor (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønner ærlig talt ikke hva folk er så redd for. Selv om CoD4 aldri sa hvilket land handlingen foregikk i, så var det ikke tvil om at det var Irak, Afghanistan og muslimer som var inspirasjonen! Ingen som klagde da, men så fort land blir navngitt og det faktisk blir bekreftet at det er ekstremister vi skyter på, ja da blir det furore blandt befolkningen.

 

Og hvorfor skal man reagere om taliban blir framstilt som, ja, monstre? Vil tro at mange soldater som har vært i strid vil mene akkurat det. Taliban er ikke en gjeng med julenisser og påskeharer. Eksempel på grusomhetene? En gang falt en amerikansk soldat ut av helikopteret når patruljen skulle hentes. Han ble senere funnet, skutt i begge beina og i skrittet, med halsen skåret over og snurrebassen i munnen ...

Lenke til kommentar

Skjønner ærlig talt ikke hva folk er så redd for. Selv om CoD4 aldri sa hvilket land handlingen foregikk i, så var det ikke tvil om at det var Irak, Afghanistan og muslimer som var inspirasjonen! Ingen som klagde da, men så fort land blir navngitt og det faktisk blir bekreftet at det er ekstremister vi skyter på, ja da blir det furore blandt befolkningen.

 

Og hvorfor skal man reagere om taliban blir framstilt som, ja, monstre? Vil tro at mange soldater som har vært i strid vil mene akkurat det. Taliban er ikke en gjeng med julenisser og påskeharer. Eksempel på grusomhetene? En gang falt en amerikansk soldat ut av helikopteret når patruljen skulle hentes. Han ble senere funnet, skutt i begge beina og i skrittet, med halsen skåret over og snurrebassen i munnen ...

Du må jo se at det er litt sært når en gruppe mennesker fra et land lager et spill som handler om å drepe en annen gruppe mennesker fra et annet land, spesielt når det er en pågående konflikt.

Lenke til kommentar

Ser ikke på det som sært, egentlig. Om man setter ut og sier klart og tydelig at man skal lage et realistisk bilde av hvordan krigen foregår, for så å få amerikanerne til å framstå som guder, da kan jeg forstå at folk blir litt provosert. Men, som artikkelforfatteren selv sier, det er et glasert bilde av det som skjer, altså ikke en nøyaktig avbildning av det som foregår.

 

Altså, sålenge spillet ikke blander politikk inn, og sålenge de prøver å holde seg noenlunde nøytrale, så ser ikke jeg problemet med å lage et actioneventyr satt til Afghanistan.

Lenke til kommentar
Eksempel på grusomhetene? En gang falt en amerikansk soldat ut av helikopteret når patruljen skulle hentes. Han ble senere funnet, skutt i begge beina og i skrittet, med halsen skåret over og snurrebassen i munnen ...

 

De hadde tydeligvis sett filmen "Dead Presidents" de da. For noen copycats.

 

Spillet kommer sikkert til å bli kult det. Det topper sikkert MW2 for min del, men ikke MW1.

Gleder meg til å prøve iallefall.

Endret av Villanden
Lenke til kommentar

AAAARGh, kan noen opplyse spillbransjen om at det ikke er ulovlig å være litt orginal av og til? Har spilt så mange slike spill nå at det er rett før jeg gir opp FPS. Uansett hvor bra det er laget blir det for meg ensformig i lengden. Har jeg ikke spilt dette spillet før? joda, mange ganger.

Lenke til kommentar

Du må jo se at det er litt sært når en gruppe mennesker fra et land lager et spill som handler om å drepe en annen gruppe mennesker fra et annet land, spesielt når det er en pågående konflikt.

Hvordan er det sært? Skal man ha realisme og autentiske hendelser er det ikke spesielt vanskelig å skjønne hva man bør gjøre. En aktuell konflikt gjør det gjerne til en mer interessant setting. Kanskje skaper det mer følelser også.

 

AAAARGh, kan noen opplyse spillbransjen om at det ikke er ulovlig å være litt orginal av og til? Har spilt så mange slike spill nå at det er rett før jeg gir opp FPS. Uansett hvor bra det er laget blir det for meg ensformig i lengden. Har jeg ikke spilt dette spillet før? joda, mange ganger.

Det er bare så original man kan være når man lager spill av denne typen. Hva forventet du deg? Dette er tydeligvis ikke spillet for deg. Finnes flere alternativer til det du spør etter.

Skulle ønske spilbransjen kunne prøvd seg på noen andre store konflikter...

Hva med Den første verdenskrig? The Great War?

Tror ikke mange ønsker å sitte i skyttergraver i flere timer i første verdenskrig. Det har også litt med teknologien på den tiden. Ikke et spesielt spennende spill totalt sett. Selv om konfliktene i seg selv kan være interessant.

Lenke til kommentar

AAAARGh, kan noen opplyse spillbransjen om at det ikke er ulovlig å være litt orginal av og til? Har spilt så mange slike spill nå at det er rett før jeg gir opp FPS. Uansett hvor bra det er laget blir det for meg ensformig i lengden. Har jeg ikke spilt dette spillet før? joda, mange ganger.

Nå er det slik at det fortsatt er etterspørsel etter FPS av denne typen. Du er tydeligvis ike i målgruppen deres.

 

Hvordan er det sært? Skal man ha realisme og autentiske hendelser er det ikke spesielt vanskelig å skjønne hva man bør gjøre. En aktuell konflikt gjør det gjerne til en mer interessant setting. Kanskje skaper det mer følelser også.

Det er jo provoserende for noen at man lager spill hvor spillere skal drepe folk som eksisterer i virkeligheten, som underholdning. Hadde ikke du syntes det var bekymringsfullt om våre fiender satt og spilte spill som gikk ut på å sprenge ISAF-styrker med IED og lignende? Det er jo klart at det blir litt på kanten når man skal gjøre noe slikt til stueren underholdning.

Lenke til kommentar

this is stupidwho in the hell came with this idea it's called brainwash u know yo that's people just like you but in a difrent place lord knows war ain't nothing but $ as many of gamers always agree to but can't agree this is bs so here's to you a toast for beeing on a mainstream together for worse. take your ritalin!

Lenke til kommentar

"

Det er jo provoserende for noen at man lager spill hvor spillere skal drepe folk som eksisterer i virkeligheten, som underholdning. Hadde ikke du syntes det var bekymringsfullt om våre fiender satt og spilte spill som gikk ut på å sprenge ISAF-styrker med IED og lignende? Det er jo klart at det blir litt på kanten når man skal gjøre noe slikt til stueren underholdnin"

 

Nå har du jo spilt spill der du har drept lassevis med terrorister og nazister allerede, så hvorfor klage nå? Såvidt jeg ser det, så er eneste forskjellen på denne krigen og andre kriger vi har spilt i gjennom at denne fortsatt er i gang.

 

Klart, det finnes folk som kjenner folk som er der nede, og som kanskje kjente folk som var der nede men som ikke kom hjem igjen, og jeg forstår godt at noen av disse kanskje synes det hele er litt for tidlig, men i bunn og grunn så er dette et actionspill, settinegn forandrer ikke det.

Lenke til kommentar

Skjønner ærlig talt ikke hva folk er så redd for. Selv om CoD4 aldri sa hvilket land handlingen foregikk i, så var det ikke tvil om at det var Irak, Afghanistan og muslimer som var inspirasjonen! Ingen som klagde da, men så fort land blir navngitt og det faktisk blir bekreftet at det er ekstremister vi skyter på, ja da blir det furore blandt befolkningen.

 

Og hvorfor skal man reagere om taliban blir framstilt som, ja, monstre? Vil tro at mange soldater som har vært i strid vil mene akkurat det. Taliban er ikke en gjeng med julenisser og påskeharer. Eksempel på grusomhetene? En gang falt en amerikansk soldat ut av helikopteret når patruljen skulle hentes. Han ble senere funnet, skutt i begge beina og i skrittet, med halsen skåret over og snurrebassen i munnen ...

 

ja, og amerikanere var snille mot deres fanger i Guantanamo? og tivler på at de var skyldige i det hele tatt. Bra at taliban svarer med samme mynt, selv om det høres grusomt ut å si det. En gang i Irak, raipa en amerikansk soldat ei jente, drepte hele familien hennes og satte alle i fyr.. Fins nok eksempler på grusomheter fra begge sider.

Endret av MadRos
Lenke til kommentar

Hadde ikke du syntes det var bekymringsfullt om våre fiender satt og spilte spill som gikk ut på å sprenge ISAF-styrker med IED og lignende? Det er jo klart at det blir litt på kanten når man skal gjøre noe slikt til stueren underholdning.

 

Det hadde ikke gjort meg noe i det hele tatt. I bunn og grunn så er dette et spill. That's it. Som nevnt så har vi alle "drept" tyskere med et smil om munnen i mange år, så jeg ser ikke problemet med å skifte setting til en pågående konflikt.

 

Dette er heller ikke noe som alle kommer til å spille, og de som har blitt påvirket av konflikten må ikke kjøpe dette spillet. Så hvis de vil unngå det, så er det veldig lett å gjøre det.

 

FPS-spill har vel heller aldri vært "stueren underholdning".

Lenke til kommentar

Skjønner ærlig talt ikke hva folk er så redd for. Selv om CoD4 aldri sa hvilket land handlingen foregikk i, så var det ikke tvil om at det var Irak, Afghanistan og muslimer som var inspirasjonen! Ingen som klagde da, men så fort land blir navngitt og det faktisk blir bekreftet at det er ekstremister vi skyter på, ja da blir det furore blandt befolkningen.

 

Og hvorfor skal man reagere om taliban blir framstilt som, ja, monstre? Vil tro at mange soldater som har vært i strid vil mene akkurat det. Taliban er ikke en gjeng med julenisser og påskeharer. Eksempel på grusomhetene? En gang falt en amerikansk soldat ut av helikopteret når patruljen skulle hentes. Han ble senere funnet, skutt i begge beina og i skrittet, med halsen skåret over og snurrebassen i munnen ...

 

ja, og amerikanere var snille mot deres fanger i Guantanamo? og tivler på at de var skyldige i det hele tatt. Bra at taliban svarer med samme mynt, selv om det høres grusomt ut å si det. En gang i Irak, raipa en amerikansk soldat ei jente, drepte hele familien hennes og satte alle i fyr.. Fins nok eksempler på grusomheter fra begge sider.

 

 

 

 

 

Så skal du også huske at muslimer kræsja to fly inn i kjernen av verdens mektigste land og drepte 3000 sivile mennesker. Og mange tusen var ute i gatene neste dag og feiret. Dette sier litt om moralen til disse folkene.

Du vet ingenting om de som satt i guantamo var skyldige eller ikke. Og hvis "kilden" din er Michael Moore så er han er kar som lager TV og mye av det han sier er bullshit.

 

Dette ser ut til å bli en knallbra spill som vekker engasjemang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...