Gå til innhold

Førsteinntrykk: Allods Online (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

veldig kult av dåkkar å ta en sniktitt på allods online :D

 

er enig med stort sett alt du sier i anmeldelsen, selvom du utelot en litt kul pvp option som går på å angripe andre spiller skjip og plyndre dem for loot.

 

men måten de har lagt opp foretningsmodellen på er veldig mange uenige med, det virker til tider som de nærmest prøver å tvinge spillere til å betale. sånn som med det nye curse systemet som skal erstatte fear of death.

 

uansett er et gøyt spill, men utviklerne gjør en god del valg som gjør spillerene ganske irriterete.

Lenke til kommentar

Jeg har spilt dette siden Closed Beta og jeg kan anbefale spillet på det sterkeste.

 

Det er dessverre utrolig mange ting de har stjålet fra World of Warcraft som kanskje erger den store WoW-nerden, og spillet blir kanskje litt tungt i enkelte perioder da levlingen går møkkatreigt etter level 10, men om du forbereder deg på massiv questing og grinding i starten så vil du ELSKE Allods.

 

Professions blir ofte satt av til høyere level, og raiding må du vente tålmodig på.

 

En annen ting som er verdt å notere seg er at Empire er mye mye mye lettere og bedre enn Imperials, og enkelte klasser som Paladin er skikkelig dårlige å gå solo med, mens derimot Warrior er alt for OP.

 

Litt ubalanse har det, og patcher kommer det sjeldent i større doser, men alt i alt så er det en fantastisk verden med mange hyggelige og snille folk som hjelper deg gjerne med morsomme og varierte quest.

 

Om du velger å spille på ZAK-serveren så legg meg til, jeg heter Kasos.

Lenke til kommentar

Jeg har spilt dette siden Closed Beta og jeg kan anbefale spillet på det sterkeste.

 

Det er dessverre utrolig mange ting de har stjålet fra World of Warcraft som kanskje erger den store WoW-nerden, og spillet blir kanskje litt tungt i enkelte perioder da levlingen går møkkatreigt etter level 10, men om du forbereder deg på massiv questing og grinding i starten så vil du ELSKE Allods.

 

Professions blir ofte satt av til høyere level, og raiding må du vente tålmodig på.

 

En annen ting som er verdt å notere seg er at Empire er mye mye mye lettere og bedre enn Imperials, og enkelte klasser som Paladin er skikkelig dårlige å gå solo med, mens derimot Warrior er alt for OP.

 

Litt ubalanse har det, og patcher kommer det sjeldent i større doser, men alt i alt så er det en fantastisk verden med mange hyggelige og snille folk som hjelper deg gjerne med morsomme og varierte quest.

 

Om du velger å spille på ZAK-serveren så legg meg til, jeg heter Kasos.

 

 

Hei! Eg lastet ned dette spillet nettopp, å de tog sin tid. Nå har eg lastet ned en patch men eg kan ikke spille det ? Er kansje litt "n00b" fordi eg spiller mest FPS, å i FPS står de "play online" eller bare "play" Noe som ikke gjør på Allods menyen ? Skulle du vite hvordan eg starter spillet, lag en lyd (Uten om lyder heime, helst på forumet) Takk :)

Lenke til kommentar

Du starter spillet ved å åpne launchern og trykke "play", hvor du blir send til en login-meny hvor du plotter inn kontodetaljene dine. Men dette er forutsatt at du har fått patchet spillet til nyeste. Det er lettere sagt enn gjort med den der libtorrent-klienten som er innebygget i launcheren.

 

Jeg har lasta opp patchene til deg: megaupload.com/?d=3NY5KET7

 

Ca. 400-500mb. Du bare extracter dem til "patches"-mappa i installasjonsmappa. Så starter du launchern, så patcher han fra dem.

 

Håper det hjelper.

Lenke til kommentar

"I Allods synes utvikleren for eksempel at det er riktig så festlig å kalle en av personene som gir deg oppdrag Mikhail Korleone."

 

noen som husker "floyd Pinkus" og "Harris Pilton"?

 

Jeg tenkte på Floyd Pinkus med en gang jeg leste det. Installerer dette spillet nå, men det er sikkert bare på grunn av kjedsomheten en mandagsnatt. Får se om jeg gidder å prøve det :p

 

Den GPotato-siden likte jeg veldig lite. Det fikk hele siden til å virke skremmened useriøs, toppet med en merkelig anime-stylejente med en kniv stikkende ut av hånden på venstresiden. De kunne virkelig droppet det, sammen med "The nickname cannot be the same as the gPotato ID".

Endret av ArilC
Lenke til kommentar

Må si det at jeg ikke er veldig imponert over Allods. Fikk beta key til closed beta fra guilden min i Runes of Magic da closed betaen kom.

 

I begynnelsen var Allods et spill med ekstremt potensiale, der det trekker mye fra andre suksesfulle MMOer som nevnt i artikkelen. Jeg er en ihuga fan av Free to Play MMOer, og har ikke noe imot at de trekker ting fra andre spill og er nogenlunde uorginale på mange måter.

 

Det jeg derimot misliker med Allods er måten Gpotato tvinger deg til å bruke mikrotransaksjonene deres.

 

som eksempel vil jeg ta Curse systemet som de la inn i en kort stund etter at den Åpne betaen ble sluppet og Fear of death systemet.

 

Curse systemet innvolverer at når du dør er det en sjanse for at noen av gjenstandene du har blir snudd opp ned.

F.eks: en ring med +25 stam ville plutselig gi deg den deilige summen av -25 stam.

Eneste måten å få fjernet denne Cursen er å kjøpe en item fra Itemshoppen til Gpotato.

 

Det neste som gjør at de ødelegger spillet er det som heter Fear of Death.

Fear of Death intreffer, selvfølgelig, etter at du har død. Om du blir drept av en NPC eller en annen spiller spiller selvfølgelig ingen rolle. Du får denne debuffen fra lvl 15.

Debuffen vil på første død redusere din offensive styrke med 25% og debuffen kan stackes opp til fire ganger. Som betyr at hvis du skulle være så uheldig å dø fire ganger etter hverandre i maks level, innenfor tiden debuffen varer, sitter du plutselig med 100% reduksjon av dine offensive styrker.

Debuffen varer i maks lvl i ca 1 time. og tiden kan selvfølgelig også stackes opp til fire ganger. så fire timer med 100% offansiv reduksjon, høres moro ut eh?

 

Nå denne debuffen kan fjernes. og gjett hvordan? jepp, gjennom itemshoppen eller ved å bruke ditt hardt erverede gull til å kjøpe noe som heter parfyme. Denne parfymen fjerner 30 min av tiden på Fear of Death.

 

Hvis du i gjennomsikt er en såkalt causual spiller som kun PvPer og PvEr i to timer om dagen og du dør (noe du sansynligvis vil gjøre). La oss si du dør kun to ganger i løpet av denne tiden og du er i maks lvl. Det vil si en to timer lang debuff eller 4 parfymer. Prisen på parfymer ligger på ca 10 euro cent. Dette vil si: 40 euro cent om dagen for 4 parfymer.

la oss si at måneden du spiller i ha 30 dager. 30 x 40= 120 euro cent eller 12 euro i måneden som tilsvarer ca 90 kroner. Som igjen tilsvarer verdien for å betale for et spill som World of Warcraft eller lignende.

så for å spille to timer om dagen i en måned betaler du like mye som en som spiller 6-8 timer dagen med et Pay to Play spill.

 

Hvorfor noen ville finne på å betale slike summer for et spill med en haug av bugs som utviklerene ikke gadd å fikse på den russiske servern og som de tydeligvis er lite interesert i å fikse på de europeiske og amerikanske serverene.

Husker jeg løp rundt utenfor Nebezgrad og ble sittende fast i en stein og måtte vente på at en fiendtlig spiller eller en npc kom å drepte meg. Eller den gangen jeg manglet 114xp til den neste levelen og logget av, dagen etterpå var jeg tilbake der jeg hadde startet dagen før, 20k tnl, og at de oppdragene jeg hadde gjort dagen før var borte.

 

Nei, tror jeg holder meg til Runes of Magic når det kommer til Free to Play.

Lenke til kommentar

Jeg postet om min opplevelse av Allods i den andre tråden, men denne artikkelen stemmer i stor grad med hva jeg føler om det, og jeg anbefaler at dere leser den før dere begynner å spille det, så kan dere lettere vurdere hvorvidt det er verdt tiden for dere:

 

Allods Online Review.

 

 

(jeg spilte som League, har en level 35 karakter samt to rundt level 25-26)

Endret av Sugarbeats
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...