Gå til innhold

Stronghold 3 i 2011 (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper for Guds skyld at de ikke fortsetter med 3D kameraet fra de siste spillene. Det originale Stronghold og Stronghold Crusader (og nå også Stronghold Crusader Extreme) er ca to tusen millioner milliarder ganger bedre enn Stronghold 2 og Stronghold Legends, mye takket være at kameraet er tradisjonelt.

 

Også håper jeg at det kommer til OSX *krysse fingrene*

Lenke til kommentar

Stronghold Crusader var et godt spill crusader 2 ble for lite, kartene var små du kunne liksom ikke lage de store borgene og når du da også måtte tenke på "omdømme", kriminelle og industri så du kunne få deg soldater osv. så ble kartene alt for små.

Endret av Zimmer
Lenke til kommentar

Mer av det tradisjonelle Stronghold. Hvilken teknologi/mekanikk som tas i bruk spiller ingen rolle, så lenge de holder seg til det tradisjonelle Stronghold. Det som er viktig for min del er at handlingen/settingen forblir nøktern, og utfoldelsen realistisk og jordnær. Nå vet jeg ikke om Stronghold 2 fortsatte der Crusader slapp m.t.p. flerspillmodus, men skal man realistisk sett bygge sitt slott på samme kart som fienden(e) må kartet være stort - svimlende stort. Mye potensial her.

 

Middelalderen er skitten og grom, denne essensen fanget Firefly bedre enn noen annen.

Lenke til kommentar

Jeg garanterer at det vil bli 3D.

 

Jeg håper da bare at de bruker en ny 3D motor, og ikke Dragonfly motoren.

Den var bugget, og hadde mange dårlige eye candy muligheter som man kjenner fra den første motoren.

 

DOG, om dere ikke har hørt om MMO spillet i serien, som kommer i år: Stronghold Kingdoms:

http://www.strongholdkingdoms.com/

 

Der vil spillet ha den gode gamle feelingen.

 

 

JEG GLEDER MEG :D

Lenke til kommentar

Tok en titt på linken din og jeg må si at jeg digger mer eller mindre alt jeg ser - bortsett fra at det er et MMO. Jeg har ikke lyst til at en eller annen random fyr med mye større hær enn meg skal knuse alt jeg har bygget i XX antall timer.

 

Men dette er slik jeg vil at Stronghold 3 skal se ut! Ikke noe 3D tull.

ss_village.jpg

Lenke til kommentar

Ja, det var endelig på tide! :D Har definitivt hatt mange gode timer med Stronghold. Men hva skjedde med Legends? (gadd ikke å kjøpe det engang, bildene var nok!) Kjempestort tilbakeskritt :(

Håper dette blir nærmere de orginale, bare med dagens grafikk og flere byggemuligheter! Hvor fett hadde det ikke vært hvis det hadde vært mange flere tårntyper, murtyper osv! Hadde også vært tøft hvis man kunne styrt soldatene i enheter på samme måte som Total War. Dette spillet har veldig høyt potensial, håper de utnytter det maks!

Lenke til kommentar

Denne serien,har jeg aldri spilt.På bildene ser den nokså lik Age og Empires serien.

Noen som har erfaring med begge seriene her?Vurderer jo å kjøpe dette når det kommer,men er så inderlig lei av dårlige spill(er ganske kresen)som er dårlig balansert osv.

Lenke til kommentar

Stronghold er noe av det mest balanserte du finner der ute.

 

I Age of Empires bygger du en gård, noen trefellere og en barrack før du pumper ut soldater. I Stronghold bygger du gårder, møller, bakerier og matlagre før du bygger tømrerhytter som leverer tre til bue/spydmakerne dine som lager våpen til soldatene du rekrutterer fra befolkningen din.

 

Alt er rett og slett mye dypere. Anbefaler deg å søke opp Stronghold Crusader på diverse nettbutikker som tilbyr nedlasting. Det koster nesten ingenting lenger.

Lenke til kommentar

"Alt er rett og slett mye dypere. Anbefaler deg å søke opp Stronghold Crusader på diverse nettbutikker som tilbyr nedlasting. Det koster nesten ingenting lenger."

 

Dette er jo helt sjef.Har alltid søkt et spill med denne dybden,det tilater en type krigføring som går mere på å ramme fiendens ressursinnsamling en bare å "å en barrack,den ødelegger vi"så kan ikke fienden produsere soldater i 2 minutter,fremfor å jevne alle lumbermills,bakerier og drepe halve befolkningen for å stoppe soldatstrømmen til fienden..gøy gøy dette må vi ha

Lenke til kommentar

Jepp, det åpner for et mye mer dynamisk scenario enn hva AOE spillene gjerne gjør. Eneste som er irriterende er når andre ødelegger gårdene dine. Det er jo selvfølgelig en helt legitim taktikk da jeg strengt tatt burde passet bedre på dem, men når befolkningen blir sure fordi de ikke får mat og begynner å stikke da får jeg litt noia :p

Lenke til kommentar

Tja. Det er jo ikke helt slik at Stronghold er som AoE bare dypere =P

 

Jeg digger Stronghold, men for meg passet det ikke helt til multiplayer, hvertfall ikke competitivt - så jeg satt/sitter som regel bare å koser meg i singleplayer nå og da. B) (Utfordringer får du nok av på den der crusader road eller hva faen det heter, spess om du har Stronghold Crusader: Warchest)

 

Mikrostyring av enhetene dine er i stor grad umulig i Stronghold, de hører rett og slett ikke etter. Og da jeg prøvde det(crusader) online et par ganger var det som funket best bare å smelle opp en merc camp før du gjør noe som helst annet, og pumpe ut en 10 - 15 Horse Archers og bare raide som f. Holder du disse gutta i bevegelse så dør de så og si aldri. Var ikke så morro i lengden :D

Endret av FaderullahDadullah
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...