Gå til innhold

Anmeldelse: Rig'n'Roll (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg fekk skikkeleg lyst til å prøve dette no :) Allereie frå andre avsnitt kom "tene pengar, bli større"-instiktet fram. Det er veldig sant det du skriv om at det ikkje er så viktig kva eit spel handlar om i utgangspunktet, for det er ikkje trailarane som dreg meg mot dette for å seie det slik. God omtale!

Lenke til kommentar

Beklager, men jeg har problemer med å se hvorfor dette kan være morsomt. Hvorfor ikke heller kjøre bil/traktor/lastebil i det virkelige liv? Noe av poenget med et spill er at det skal ta deg inn i situasjoner som er utenfor hverdagslivet (jmf f.eks Alan Wake).

Endret av ti-guru
Lenke til kommentar

Beklager, men jeg har problemer med å se hvorfor dette kan være morsomt. Hvorfor ikke heller kjøre bil/traktor/lastebil i det virkelige liv? Noe av poenget med et spill er at det skal ta deg inn i situasjoner som er utenfor hverdagslivet (jmf f.eks Alan Wake).

 

Av akkurat samme grunn som at det finnes massevis av bilspill, selv om de fleste sikkert kan stikke av med en bil i virkeligheten.

 

Jeg har ikke et vogntog eller en lastebil jeg kan kjøre gris med foreløpig, men så fort økonomien og samfunnet tillater det er jeg selvsagt klar!

Lenke til kommentar
ti-guru skrev:

"Beklager, men jeg har problemer med å se hvorfor dette kan være morsomt. Hvorfor ikke heller kjøre bil/traktor/lastebil i det virkelige liv? Noe av poenget med et spill er at det skal ta deg inn i situasjoner som er utenfor hverdagslivet (jmf f.eks Alan Wake)."

Selv så er jeg ikke helt uenig i hva du mener med morsomt her, men uten å ha prøvd det så vil jeg ikke avskrive helt.

Jeg er uenig i at spill absolutt skal ta deg inn i situasjoner utenfor hverdagslivet (e.g The Sims og lignende), spill kan være hva som helst.

Lenke til kommentar

Dette kunne vært et bra spill,konseptet virker ganske interesant.Men nok en gang har vi et spill som ikke er ferdig laget,har masse rare bugs og ting som det blir sagt i artikklen som "blir beskutt og dør,men hørte ingen skudd og treff"får meg til å grøsse(på en negativ måte)og dette er derfor et spill jeg ikke engang gidder å prøve.

Etter så mange års utvikling burde de greie å gjøre spillet skikkelig ferdig.Dårlige greier!

Lenke til kommentar

Beklager, men jeg har problemer med å se hvorfor dette kan være morsomt. Hvorfor ikke heller kjøre bil/traktor/lastebil i det virkelige liv? Noe av poenget med et spill er at det skal ta deg inn i situasjoner som er utenfor hverdagslivet (jmf f.eks Alan Wake).

 

Av akkurat samme grunn som at det finnes massevis av bilspill, selv om de fleste sikkert kan stikke av med en bil i virkeligheten.

 

Jeg har ikke et vogntog eller en lastebil jeg kan kjøre gris med foreløpig, men så fort økonomien og samfunnet tillater det er jeg selvsagt klar!

 

Er en stor tilhenger av dataspill, men her ville jeg tørre og påstå at det virkelig liv står for langt større opplevelser. Dataspill kan (foreløpig!) ikke gi samme rushet man får av å presse gasspedalen hardt inn, hoppe fallskjerm eller klatre bratte fjellvegger. Men, selvfølgelig. Dette er jo et alternativ for alle fjortisene uten lappen...

 

ti-guru skrev:

"Beklager, men jeg har problemer med å se hvorfor dette kan være morsomt. Hvorfor ikke heller kjøre bil/traktor/lastebil i det virkelige liv? Noe av poenget med et spill er at det skal ta deg inn i situasjoner som er utenfor hverdagslivet (jmf f.eks Alan Wake)."

Selv så er jeg ikke helt uenig i hva du mener med morsomt her, men uten å ha prøvd det så vil jeg ikke avskrive helt.

Jeg er uenig i at spill absolutt skal ta deg inn i situasjoner utenfor hverdagslivet (e.g The Sims og lignende), spill kan være hva som helst.

 

Spill er virkelighetsflukt akkurat slik bøker er! Når dette er sagt, så er det mye smak og behag inne i bildet ettersom jeg f.eks ikke ville kastet bort tiden min på å lese Knausgård.

Lenke til kommentar

En veldig god anmeldelse som gir et realistisk inntrykk av hva man kan forvente av spillet. Men jeg må innrømme at alle problemene som blir beskrevet her ikke skremmer meg fra å kjøpe spillet. Jeg hadde det veldig mye morro med "King of the Road" i sin tid, og har gledet meg til dette spillet i mange år nå.

 

Det har forresten ikke noe med at man like godt kunne gjort det i det virkelige liv å gjøre. Som det står i artikkelen er dette en "Hollywood-tilnærming" av livet som lastebilsjåfør og transportentrepenør, og tar bort mange av de kjedelige faktorene av IRL-varianten. Dessuten er det jo bedre å kunne herje i et spill uten å tenke på konsekvenser enn å bedrive villmannskjøring på veien med ekte lastebiler. Hadde folk heller valgt å utspille dette gameplayet i virkeligheten hadde i alle fall jeg holdt meg langt unna veien....

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...