Gå til innhold

Anmeldelse: 2010 FIFA World Cup (X360, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer nok ikke til å kjøpe dette før prisen er sunket en del da jeg har FIFA 10 å kose meg med. Men det skal handles inn en gang da.

 

Vil og ønske McGroven lykke til som reporter for Viasat under VM. Skal sitte klistret og se så mange kamper som mulig. Ikke mange ukene igjen før det braker løs. Gleder meg som en unge.

Endret av nouse4aname
Lenke til kommentar

Litt som forventet. Etter å ha spilt demoen en del, merker jeg liten forskjell fra FIFA 10, spesielt når det gjelder AIen. Den gjør fortsatt alt i sin makt for å komme til innlegg, selv om det ofte finnes mye bedre alternativer. Positivt at de har fikset litt på keeper og lobb, men var samtidig svært irriterende med klippene av supportere og trenere under kampen. Morsomt de første gangene, irriterende, generisk og unødvendig etter det. Hadde egentlig ikke tenkt å kjøpe dette, men tror isåfall jeg kommer til å angre som en hund før og under VM, så kjøpes nok på torsdag.

 

...men samtidig deler jeg ut spillhistoriens største minuspoeng for at man har tatt med disse grusomme plasttrompetene på VM-tribunene. Selv om de er dempet blir supporterlyden helt ødelagt.
Jeg er ikke særlig fan av vuvuzela jeg heller, men med tanke på at spillet prøver å etterligne stadionfølelsen i Sør-Afrika mest mulig, hadde det jo blitt litt feil om de hadde vært utelatt. På kampene i prøve-VM var det jo rene marerittet gjennom samfulle 90 minutter, og jeg tviler på at det blir særlig annerledes i selve mesterskapet. Kunne gjerne vært en mulighet for å skru det av i options though.
Lenke til kommentar

Jeg har gleder meg sykt til dette spillet her ! Jeg spiller som oftest PES, men hvordan kan man unngå å skaffe seg 2010 FIFA World Cup ? Selvfølgelig er det ikke overraskende at spillet er på en måte det samme som Fifa 10, men man kan se at det er en liten forskjell. Alt har blitt bedre. Jeg kjøper jo det spillet på grunn av man velge 199 lag. Det er j sykt spennende.

Lenke til kommentar

Merkelig - har spilt demoen en god del og syns det var klart merkbart forskjell på responsen på spillerne og hurtigheten i bevegelsene - får vel se om noen dager. Keeperen syntes jeg var like horribel på 1-mot-1 som før - er bare å trykke inn LT+X så har du chippa ballen i mål (uten å få registrert skudd en gang). Scorer 11 av 10 ganger på dette - så jeg og kompisen min har en uskreven regel om å ikke lobbe på keeper når vi spiller.

 

Meneh, litt slapp anmeldelse? Savner ordentlig testing av multiplayer, dette skjer jo aldri. Det er for dårlig at dere må presse ut reviewet tre dager før release når dere ikke har testet ut vitale funksjoner i spillet.

 

MP Captain Your Country var nevnt, og hvordan er responsen på nett f.eks.? De første "next-gen"-versjonene var jo horrible på nettet, mens fifa10 fløt rimelig greit så lenge man ikke spilte mot folk fra nedre New Zealand.

 

Og er det fortsatt lounge-mode?

 

Fifa single-player er ok moro det, men det er jo multiplayer som er hele spillet for mange. Skal jeg være manager spiller jeg FM.

Lenke til kommentar

En grei spillanmeldelse dette, er ganske enig i karakteren. Men personlig ville jeg gitt spillet 8/10. Jeg har spillet på PS3, og har testet det noen dager nå. Leste at VG.no gav spillet 6 av 6 på terningen, noe jeg finner veldig overdrevet positivt.

 

Kampene er enda bedre enn i Fifa 10, og jeg er utrolig fornøyd over hvor realisisk kampene har blitt. Grafisk finner jeg lite justeringer i forhold til Fifa 10, men hva skal man likssom forvente sånn sett.

 

2010 World Cup er en deilig avkobling før VM starter, og sikkert herlig å spille mens kampene går på tv. Dessverre blir det nok akkurat som med Em spillet; at de fleste kommer til å slutte å spille spillet når VM er ferdig.

Endret av Memoen
Lenke til kommentar

Litt som forventet. Etter å ha spilt demoen en del, merker jeg liten forskjell fra FIFA 10, spesielt når det gjelder AIen. Den gjør fortsatt alt i sin makt for å komme til innlegg, selv om det ofte finnes mye bedre alternativer. Positivt at de har fikset litt på keeper og lobb, men var samtidig svært irriterende med klippene av supportere og trenere under kampen. Morsomt de første gangene, irriterende, generisk og unødvendig etter det. Hadde egentlig ikke tenkt å kjøpe dette, men tror isåfall jeg kommer til å angre som en hund før og under VM, så kjøpes nok på torsdag.

 

...men samtidig deler jeg ut spillhistoriens største minuspoeng for at man har tatt med disse grusomme plasttrompetene på VM-tribunene. Selv om de er dempet blir supporterlyden helt ødelagt.
Jeg er ikke særlig fan av vuvuzela jeg heller, men med tanke på at spillet prøver å etterligne stadionfølelsen i Sør-Afrika mest mulig, hadde det jo blitt litt feil om de hadde vært utelatt. På kampene i prøve-VM var det jo rene marerittet gjennom samfulle 90 minutter, og jeg tviler på at det blir særlig annerledes i selve mesterskapet. Kunne gjerne vært en mulighet for å skru det av i options though.

 

Det går ann å skru det av i option(de grusomme vuvuzela)

 

Ellers var det en grei anmeldelse. Litt mye fokus på det negative kanskje? Selv så synes jeg det er et stort + av EA og gå i en ny retning mht straffeskyting, og det funker utmerket! Bortsett fra det så funker kommentatorene meget bra(bedre enn fifa 10) og feirings videoen når du vinner World Cup er noe av det beste som er laget innen sportspill! Det beste med spillet bortsett fra at det ser og høres bedre ut enn fifa 10, er at "close controll/ shooting" for å ta det på engelsk er en stor forbedring! AI har fortsatt store problemer når det gjelder defansivt posisjonering(ala arsenal denne sesongen) Keepere er mye bedre og det var jaggu på tide at de funker bedre enn de har gjort så langt i serien!

 

Nå fikk jeg litt dårlig tid, så runder av der. Spillet anbefales isåfall i min bok!

 

Mitt score:

 

8/10

Endret av Kellman
Lenke til kommentar

Straffene er mye bedre slik det er nå, er vanskligere, noe som gjør at man ikke scorer på 100% av dem. Endelig er det mulighet for å se ann keeper om han satser eller ikke, for å så endre hvor du skyter. Veldig bra. For bare håpe ikke ea får reaksjoner fra fans om at det er for vanskelig å score så de fjerner det.

 

Ellers er lobbing alene med keeper like effektiv, eneste forskjellen er at keeper står på 4 meter og ikke 8.

 

Spillet går tregere og det er ikke like enkelt å drible seg forbi motstandere. Rykket til spillerne er ikke like effektiv som på fifa10. Om dette er bra eller ikke vet jeg ikke, men det skaper mindre sjanser som fifa10 lider unner.

 

Det er heller ikke like store forskjeller mellom spillerne i fart. Spillere som Ronaldo løper ikke like lett ifra Terry som på fifa10. Dette er bra.

 

Som anmelder sier så er det enklere å spille høye gjennombrudspasninger og spillerne er bedre til å dempe ballen. Dårlig av ea. Spillere går derimot færre ganger på løp noe som er veldig posetivt.

 

Spillet er en liten forbredring fra fifa10, men er forstatt mange ting de må endre på. Det er alt for lett å score, ea må skjønne at det er bedre med 2-0 kamper enn 8-6.

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...