Gå til innhold

Ubisoft dropper manualer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Ubisoft er ofte kjent for flotte spill, men det er et spesielt privilegium å være industriledende på å spare trær."

 

Si meg, kjøper virkelig noen utsagn som dette? Som artikellforfatter selv skriver, ingen manualer = mindre kostnad. Dette er bare nok et forkledd PR-stunt for å spare penger!

 

Savner dagene hvor boksene spillet kom i var store som A3-ark og manualen var noe du leste igjennom mens du ventet på at spillet sakte skulle installere. Sukk, minner..

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Brukte egentlig bare manualene til å ha noe å lese på under dopausene, men nå har jeg jo både iPhone og bærbar, så har ikke brukt de på evigheter. Kanskje like så greit at de blir borte, har jo egentlig ikke noen spesiel hensikt, da man får vite alt i selve spillet.

Lenke til kommentar

“It’s pretty cool that Ubisoft is making a conscious effort to go green with its new video game packaging,” commented Olympic Gold Medalist Shaun White. “I’m excited for my new skateboarding game to come out and stoked that it will be the very first Ubisoft game to be part of their green packaging initiatives.” 8D

Lenke til kommentar

Dagens mest transparente miljøpisspreik. Det handler nok mer om å spare trykkerikostnader enn å redde verden. På den annen side, dagens manualer er som et flygeblad med reklame for spillet, hvor halvparten er dedikert til epilepsiadvarsler, garantimerknader og navnene på utviklerne, så vi kommer neppe til å savne dem lenge.

 

Akk, ja, ting er ikke som før - Baldur's Gate 2-manualen min kunne fort vært en roman av middels lengde.

Lenke til kommentar

Dagens mest transparente miljøpisspreik. Det handler nok mer om å spare trykkerikostnader enn å redde verden. På den annen side, dagens manualer er som et flygeblad med reklame for spillet, hvor halvparten er dedikert til epilepsiadvarsler, garantimerknader og navnene på utviklerne, så vi kommer neppe til å savne dem lenge.

 

Akk, ja, ting er ikke som før - Baldur's Gate 2-manualen min kunne fort vært en roman av middels lengde.

 

Tror jeg har X-Com Apocalypse som er på 600 sider her ett sted...

 

Men er det negativt at de kan slå 2 fluer i en smekk da? Gamle jobben min fikk ledelsen samme forslag 2 ganger, en formulert som gjennbruk og det andre som besparende tiltak, gjett hvilket av de ledelsen avviste og hvilke de gjennomførte. Motiver blir ikke så viktig i dette tilfellet, resultatet derimot vil jeg påstå er det.

Lenke til kommentar

Jau, tenker ikke lengre til nesten, og det er vel den slags tømmmerhogst de gjerne vil ta bukt på.

 

Syns også mange her er merkelig negative, er det pga ubisoft? Hva om...blizzard? Alle elsker blizzard? hadde gjort lignende?

 

Vil påstå i sånne saker betyr motivet null og niks, faktisk er det bra at det blir økonomiske insentiver til å bedrive økologisk produksjon på en naturlig måte. Vanligvis koster det bedrifter mer å drive økologisk og outsourcer ofte til steder med dårligere lover og håndheving av disse.

 

Bryr meg ikke om legen hjelper meg fordi han får god lønn, så lenge han hjelper meg. Ganske grei måte å se det på :p

Lenke til kommentar

Argumentasjonen er ganske på trynet, I virkeligheten er det motsatt, hvis du liker trær bør du bruke mer papir(da det vil oppmuntre markedet til å plante enda mer trær enn det allerede gjør).

 

I USA f.eks er tilveksten av nye trær over 35% høyere enn antallet som blir kuttet ned. Og skogsvolumet er det samme i dag som det var for 100 år siden.

 

Jeg kommer ikke til å savne manualen så lenge den følger med i digital form.

Endret av Sparks50
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...