Gå til innhold

Anmeldelse: Lead and Gold: Gangs of the Wild West (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spillet er egentlig bra det, måten klassene fungerer sammen på og virklig oppfordrer til å løpe sammen er smart. Problemet er at det er umulig å komme på lag med en kamerat. Når man joiner en venn via steam blir en alltid dytta på motsatt lag for å holde lagene balansert, og det er ingen måte å skifte lag på.

Håper det finnes en konsollkommando eller lignende, men den er ihvertfall godt gjemt.

 

Lagspill uten lagspill virker litt korttenkt...

Lenke til kommentar

Problemet er at det er umulig å komme på lag med en kamerat. Når man joiner en venn via steam blir en alltid dytta på motsatt lag for å holde lagene balansert, og det er ingen måte å skifte lag på.

 

Heh, det høres rimelig spesielt ut ja. Mistenker at spillet ble rushet ut for å komme Red Dead i forkjøpet for ikke å overskygges helt. Kan egentlig godt tenke meg å teste dette spillet, avveksling fra TF2 :)

Lenke til kommentar

Første gang en anmeldelse på gamer virkelig er latterlig. Smak og behag tydligvis når det kommer til våpen følelsen og lignende. De føles realistiske å det er ikke slik at du treffer hele tiden som gir en følelse av vanskelighet. Modusene er overraskende morsomme, prøv å ikke sammenligne det med TF2 kanskje?

 

Et utrolig bra multiplayer spill til den prisen, en ganske dårlig anmeldelse. Et friskt pust bort i fra TF2 som virkelig begynner å bli gammelt.

Endret av Genetics
Lenke til kommentar

Første gang en anmeldelse på gamer virkelig er latterlig. Smak og behag tydligvis når det kommer til våpen følelsen og lignende. De føles realistiske å det er ikke slik at du treffer hele tiden som gir en følelse av vanskelighet. Modusene er overraskende morsomme, prøv å ikke sammenligne det med TF2 kanskje?

 

Et utrolig bra multiplayer spill til den prisen, en ganske dårlig anmeldelse. Et friskt pust bort i fra TF2 som virkelig begynner å bli gammelt.

 

Jeg må vel si meg uenig med deg når det kommer til følelsen av realisme på våpnene. Videre synes jeg ikke et arbitrært treffbilde på noen som helst måte skal forkles som det du refererer til som "følelse av vanskelighet". Det er heller ikke et utrolig godt multiplayerspill, uansett pris. Du er likevel i all din rett til å synes at anmeldelsen er dårlig, men det hadde vært til mer hjelp for meg om du kunne konkretisere hva du følte gjorde den dårlig :)

Lenke til kommentar

Utifra hvor mye moro jeg har hatt det med dette spillet, ville jeg gitt det minst 7/10. Metascore er for øyeblikket 72, jeg tviler på at jeg er den eneste som synes 5/10 er i minste laget. For meg blir det også litt rart å overhodet ikke ta pris med i betraktning.

 

Personlig har jeg alltid synes skytefølelsen i dette spillet har vært fortreffelig, så det var jo litt interessant at det blir trukket fram som et minus her. Men det er vel smak og behag. Det er forøvrig ingen som "løper bedre" når de levler opp. Gunslinger får mer accuracy, Blaster får mer armour, Deputy får mer damage og Trapper får større sjanse for critical hits. Dette påvirker gjengmedlemmer i nærheten og man healer også raskere jo høyere level man har. At disse effektene er små er sannsynligvis en bra ting med tanke på balansen i spillet.

 

Man må selvfølgelig anmelde det man har fått ved release, men vil nevne at enkelte ting som dedikerte servere (mindre lag) flere klasser, og flere gamemodes sannsynligivs er på vei.

Spillet har forøvrig det mest åpne og involverende designerteamet jeg har vært borti.

Endret av Riboflavin
Lenke til kommentar

Som sagt, mye av det som er sagt i anmeldelsen kommer til å få forbedringer. Det er mye her i anmeldelsen som for meg høres helt feil ut.

 

Det de valgte var seks ulike moduser som alle burde vært jobbet mer med. De har riktignok vanlige moduser som alle-mot-alle og klassisk kamp om kontrollpunkter, men modusen hvor du skal bære gull (capture the flag) og sprenge ting med dynamitt, føles traust og gammeldags.

 

Dette er jeg f. eks helt uenig i. Jeg synes alle modusene er kjempespennende og Powderkeg er faktisk min favoritt hvor det trenges godt samarbeid og en rask reaksjonsevne!

 

Fatshark klarer dessverre aldri å stramme til våpenfysikken slik at den blir et bærende element i spillet. Treffområdet rundt spillerne er litt upresist, og avfyring av våpnene gir aldri den virkelig store tilfredsstillelsen, slik det gjør i de beste spillene i sjangeren.

 

Som sagt, våpnene er realistiske, å klage på at de ikke er like presise som TF2 blir helt feil. Dette er et spill som omhandler western-tiden og det er ikke slik at våpenet sitter bom fast på spillere, det er trossalt noe som heter recoil.

Endret av Genetics
Lenke til kommentar

Som sagt, mye av det som er sagt i anmeldelsen kommer til å få forbedringer. Det er mye her i anmeldelsen som for meg høres helt feil ut.

 

Det de valgte var seks ulike moduser som alle burde vært jobbet mer med. De har riktignok vanlige moduser som alle-mot-alle og klassisk kamp om kontrollpunkter, men modusen hvor du skal bære gull (capture the flag) og sprenge ting med dynamitt, føles traust og gammeldags.

 

Dette er jeg f. eks helt uenig i. Jeg synes alle modusene er kjempespennende og Powderkeg er faktisk min favoritt hvor det trenges godt samarbeid og en rask reaksjonsevne!

 

Fatshark klarer dessverre aldri å stramme til våpenfysikken slik at den blir et bærende element i spillet. Treffområdet rundt spillerne er litt upresist, og avfyring av våpnene gir aldri den virkelig store tilfredsstillelsen, slik det gjør i de beste spillene i sjangeren.

 

Som sagt, våpnene er realistiske, å klage på at de ikke er like presise som TF2 blir helt feil. Dette er et spill som omhandler western-tiden og det er ikke slik at våpenet sitter bom fast på spillere, det er trossalt noe som heter recoil.

 

Oki, vi er i alle fall uenig på det første punktet, da jeg har store problemer med å se noen av modusene som noe annet enn en iterasjon og gjenskapelse av eldgamle moduser. Jeg ser for øvrig at jeg kanskje ikke har uttrykt meg klart nok mtp våpnene. Jeg sier ikke at de ikke er like presise som i TF2 - det er hele mekanikken bygd opp omkring at våpnene ikke skal behøve å være presise, ettersom det fleste er spredningsvåpen. Hvis vi skulle spilt spill hvor våpnene var realistisk mtp rekylopptak, hadde mange spill hatt et kjempeproblem.

 

Uansett, fair enough. Du liker spillet veldig godt, jeg synes det er helt greit, og ikke noe mer enn det :)

Endret av EmmJay
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...