Gå til innhold

Norsk Spill Distribusjon legges ned (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Barn spiller ikke på Pc lenger, heck folk spiller ikke på Pc lenger. Med untakk av noen sære sjeler...

 

Få produksjon over til mobiltelefoner og håndholdte og stasjonære konsoller så snakker vi brukermasse og inntjenings potensielle.

 

 

Faen det her kunne jeg sagt til Norsk Spill Distrubusjon for flere år siden.....slik går det når folk nekter å følge strømmen.

 

 

Lenke til kommentar

@Larzen: Vet ikke hvor seriøst du mente det med at folk ikke spiller på pc, men du er ihvertfall helt på jordet...

 

World of Warcraft, Quake Live, Half-Life-serien, COD-serien, Starcraft, DAO, er så mange store spill på pc at det gjør helt vondt...

 

Grafikken og ytelsen generelt på pc har nå passert konsollene med så god margin at jeg tviler på at pc-spill kommer til å forsvinne med det første.

 

Når det gjelder slike spill som lages "til barn" mistenker jeg de for ikke nødvendigvis å være det som barn setter mest pris på.

Lenke til kommentar

Visjoner, for å få grafikk og ytelse over PS3/360 må du gjerne ut med vesentlig mer og helst ha litt teknisk innsikt. De store massene vil helst bare putte discen i maskinen og sette igang ser det ut til. Selv har jeg både 360, ps3 og PC jeg har satt sammen selv. PC'n er vel strengt tatt den som har tatt mest tid, krefter og penger å få opp å kjøre :p

 

Når det er sagt, hvorfor ikke barnespill til en konsoll eller mobil? Mye større sjanse for suksess det mener jeg.

Lenke til kommentar

dette er jo ikke slutten for norske PC spill. Dette er bare slutten på at norske barne spill legges på små skiver av plastik og metal for deretter puttes i plast bokser og bli kjørt ut til butikker.

 

Nå som norske utviklere kan få lanseringstøtte for å distribuere sine egene spill burde de klare seg fint med digital distribusjon.

Lenke til kommentar

Norsk Spill Distribusjon?

Ananas biter?

 

Uansett, får håpe at ingen spillutviklere lider av dette. Tviler vel egentlig sterkt på at dette gjør så mye for spillmiljøet i Norge siden det ser ut som de starter på nytt igjen for håndholdte konsoller.

 

Haha. Skulle akkurat til å si det samme. Hvem kjøper aksjer i et selskap med skrivefeil i navnet? De har sikkert brukt "tanums store rettskrivings ordbok". Lol.

Lenke til kommentar

Norsk Spill Distribusjon?

Ananas biter?

 

Uansett, får håpe at ingen spillutviklere lider av dette. Tviler vel egentlig sterkt på at dette gjør så mye for spillmiljøet i Norge siden det ser ut som de starter på nytt igjen for håndholdte konsoller.

 

Hvis de hadde kalt seg Norsk Spilldistribusjon hadde forkortelsen dems vert NS....

Lenke til kommentar

Ja er nok flest sære mennesker som spiller på pc eller som ikke har et valg da konsoller ikke har noen mmorpg spill eller at RTS sjangeren ikke fungerer spesielt bra med kontrolleren.

 

Ja det er mange som spiller på Pc men det er dem samme spillene, World of Warcraft, Counter Strike, Half Life, Star Craft og en haug med med mmorpg,rts og gammle spill.

 

Jeg er en sær person og har spilt på Pc siden steinalderen, jeg er vant til det og liker det på noen spill. Men det er ikke å skyve under teppet at Pc gamere er en sær gjeng i forhold til konsoll brukerne. Altså mannen i gata, i motsettning til alt for mange der ute så har jeg akseptert at det å være Pc gamer idag betyr at du er sær. En får ikke tak i spill i butikker lenger, spill magasiner har så si 0 fukus på Pc ekslusive spill som det forøvrig bare blir mindre og mindre av...og dem som kommer er for det meste rare sære spill for sære spesielle gamere der ute.

 

Så når en ikke nesten finner Pc spill i butikker,spill blader og online spill sider ikke har noe spes fokus på Pc spill. Og spillutviklerne som i dette tillfellet gir opp å lage spill ekslusivt til Pc så burde det ringe noen bjeller for tillogmed dem mest sære av dere der ute. Utenom hype når det kommer til en håndfull spill ala World of Warcraft, Crysis, Age of Conan, Star Wars The Old Republic eller The Secret World...så er resten dårlige porter fra konsoller eller andre sære spill ingen bryr seg om en en liten gruppe om en ser det store bildet.

 

Pc spill får ikke i nærheten av den samme oppmerksomheten som konsoll spill, når var sist gang du så reklame på tv om et ekslusivt Pc spill? Om vi hopper over det 1 spillet Pc har som faktiskt er meget populært nemmelig World of Warcraft?

 

Og det er jo å skyte seg i foten å si slikt på et forum som dette, hvor vi sære nerder som elsker våre maskiner og fleste av oss har bygget dem selv med nøye gjennomtanke. Men vet du/dere hva...det gir jeg faen i. På tide folk drar hode opp fra tastaturet som en søvnet over en natt igjen og bare inser hva som skjer.

 

Har jeg tall og kan komme med harde fakta? Nei det har jeg ikke, faen jeg er bare en halvfeit liten gamer så slike resusjer har jeg selvf ikke! Men jeg har da pokker meg holdt på med det her siden jeg var 8år og har nå da gamet i 23år og er ikke blind eller helt blåst i toppetasjen.

 

Så Norsk Spill Distribusjon gjør det rette! Bare synd dem som så mange ikke inså dette for lenge siden....

Lenke til kommentar

Selv synes jeg dette er trist, da PC-spill er nyttige verktøy for å "klargjøre" barn for fremtiden.

Spill kan være lærerikt (for eksempel Josefine-spillene er ganske fine) og ikke minst er det mye verdi i det å la barna behandle datamaskiner - de har tross alt kommet for å bli, både datamaskinene og ungene.

Lenke til kommentar

_LarZen_ er du klar over at skiftet av fokus fra pc til konsoll i stor grad skyldes at utgiverne tror det er mindre piratkopiering på konsoll kontra pc? Det hele dreier seg kun om penger.

 

Grunnen til at det ikke er noen pc eksusive spill er at det tjener hverken Sony eller Nintendo å betale et studio for å eksklusivt utvikle et spill til en annen plattform enn deres egen. Når det gjelder Microsoft, som er de som egentlig burde gjort en innsats for å få litt mere fyr i pc markedet (da tross alt de fleste spill låses til deres operativsystem pga. DirectX) så skyldes dette at deres egentlig fokus ligger på Xboxen.

 

At pc brukere er sære er vel noe av det latterligste jeg har hørt på lenge, til å være 31 år virker du å ha noen merkelig holdninger.

Lenke til kommentar

Visjoner, for å få grafikk og ytelse over PS3/360 må du gjerne ut med vesentlig mer og helst ha litt teknisk innsikt.

Må vi ikke helt tilbake til Radeon X1950XT for å finne grafikk som er på linje med ps3/x360? Jeg tviler på at man får mindre for penga på pc idag. For ikke å snakke om prosessor, minne og HDD-størrelse... Toppmodellen av PS3 med 160GB?... :huh:

Ikke MÅ man bygge selv heller. Og pris er nødvendigvis ikke avgjørende, da en PC kan brukes til en million andre ting i tillegg til å spille.

 

Ja er nok flest sære mennesker som spiller på pc eller som ikke har et valg da konsoller ikke har noen mmorpg spill eller at RTS sjangeren ikke fungerer spesielt bra med kontrolleren.

--------------------------------------

Jeg er en sær person og har spilt på Pc siden steinalderen,

Å si at alle som spiller mmorpg og rpg og rts og strategi og fps og alle andre sjangre som spilles bedre på pc er sære mennesker blir litt drøyt. Du er nok ikke så sær som du tror.

 

 

Pc spill får ikke i nærheten av den samme oppmerksomheten som konsoll spill, når var sist gang du så reklame på tv om et ekslusivt Pc spill? Om vi hopper over det 1 spillet Pc har som faktiskt er meget populært nemmelig World of Warcraft?

Det kan nok hende at det satses mer kommersiellt på konsollspill av den enkle grunn at det er mindre piratkopiering på konsoll.

 

Men tenk over begrepet "eksklusivt pc-spill"... Hvem i all verden skulle tjene på å gjøre et spill pc-eksklusivt? Grunnen til at spill er X360/PS3-eksklusive er jo at Microsoft eller Sony har bestukket utvikleren til å stenge ute andre platformer og binde kunder til sin konsoll. Av åpenbare grunner er ikke dette noe tema på PC-platformen.

 

Har jeg tall og kan komme med harde fakta? Nei det har jeg ikke, faen jeg er bare en halvfeit liten gamer så slike resusjer har jeg selvf ikke!

Fra en halvfeit pc-gamer til en annen, så skal jeg innrømme at jeg føler meg litt sær noen ganger jeg også. Men samfunnet har endret seg og det er mer aksept for spilling generelt blandt yngre generasjoner. Jeg tror vi alle hadde nytt godt av bedre tall-materiale her, foreløpig er det synsing fra alle parter :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...