Gå til innhold

The Witcher 2 nærmer seg (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Klar for mer rollespilling fra Polen?

Les hele saken

Yay! Jeg er i lykkerus, men et helt år er lenge å vente når man gleder seg så mye som jeg gjør.

 

Forgjengeren er det beste rollespillet som finnes der ute, basta. Det er ubestridelig fakta. Og 1,5 millioner solgte er mye mindre enn spillet fortjener. Hadde utviklerene vært mer kjent ville nok The Witcher knust alt av konkurrenter. :D

Lenke til kommentar

Jeg elsket det første spillet, synd at det krasjet når jeg var helt på slutten (krasjet på et spesielt sted, og det fotsatte det å gjøre) men oppfølgeren skal jeg definitivt få med meg uansett. Virker også som de ikke prøver å gjøre så fryktelig mye nytt og revolusjonerende ut av det lille jeg har fått med meg av informasjon, og det er greit for meg ;)

Lenke til kommentar

Prøvde det litt, kom meg til slutten av 2. kapittel, men syns ikke det levde opp til hypen for å være ærlig.

 

Leveling-systemet var ikke så bra syns jeg. Når man kom litt opp i level før level 15 hadde du brukt alle verdifulle bronseskills og man bare tok de som var igjen, deretter begynte samme regla på sølv.

 

Og det var ikke noe poeng med andre våpen enn sverd siden kun sverd kunne leveles. Kamp var kjedelig siden det i stor grad kun handlet om riktig timing med mustrykkinga, noe som er feilfokus.

 

Stoppet personlig rundt da han detektiven var blitt erstattet. Trengte ikke noe quests for å skjønne det var noe i veien når medaljongen rang på han plutselig, men det var alikevel ikke mulig å angripe han, var bare samtalevalg med han om at du trodde på han. Noe som var veldig lineært

Lenke til kommentar

Yay! Jeg er i lykkerus, men et helt år er lenge å vente når man gleder seg så mye som jeg gjør.

 

Forgjengeren er det beste rollespillet som finnes der ute, basta. Det er ubestridelig fakta. Og 1,5 millioner solgte er mye mindre enn spillet fortjener. Hadde utviklerene vært mer kjent ville nok The Witcher knust alt av konkurrenter. :D

 

Så det er så bra altså? Stoler på deg siden vi liker mange av de samme spillene. Flaut å si det, men har hatt spillet liggende veldig lenge liggende her uten å ha prøvd det. Og det selv om jeg elsker RPG. Har hele tiden tenkt at jeg skal gå i gang med det, men så kommer det et annet spill i veien. Men nå skal jeg begynne på det snart. Etter Metro og Just Cause 2.

Lenke til kommentar

Spilte eneren - ikke perfekt, men elsket det, aldri blitt så oppslukt av en så fantastisk historie og et dypt og deprimerende univers.

 

Leste den første boka på engelsk - du kjenner deg ekstremt godt igjen, men du får en helt annen opplevelse av verdenen.

 

Leste den andre boka på engelsk - like imponerende som den første. På alle måter.

 

Spilte eneren flere ganger - fikk enda mer ut av historien, spesielt når jeg visste hva som skjedde i Blaviken.

 

Venter på The Witcher 2 og Times of Contempt, den tredje boka på engelsk.

 

Edit: Unødvendig preposisjon

Endret av Kealvis
Lenke til kommentar

Gleder meg noe enormt, men må prøve å ikke tenke på det for mye siden det ennå er lenge til det kommer. Håper de ikke endrer på så mye, men synes de skal balansere spillet litt. Man trengte f.eks. ikke bruke annet enn Aard og Igni for å komme seg gjennom på normal. Man burde bli tvunget til å variere taktikk.

Anbefaler uansett alle som ikke har spilt The Witcher til å få tak i spillet så fort som mulig. Hvis du liker historiedrevne action-RPGer vil du ikke angre. :)

Lenke til kommentar

Prøvde det litt, kom meg til slutten av 2. kapittel, men syns ikke det levde opp til hypen for å være ærlig.

Hypen, hvilken hype? Vil si den er mer i retning av lite kjent klassiker med kun 1,5 millioner solgte eksemplarer på verdensbasis. Hadde ikke engang hørt om spillet da jeg kjøpte det, var coveret som lokket meg til spillet. Og det angrer jeg ikke et sekund på. :)

 

Yay! Jeg er i lykkerus, men et helt år er lenge å vente når man gleder seg så mye som jeg gjør.

 

Forgjengeren er det beste rollespillet som finnes der ute, basta. Det er ubestridelig fakta. Og 1,5 millioner solgte er mye mindre enn spillet fortjener. Hadde utviklerene vært mer kjent ville nok The Witcher knust alt av konkurrenter. :D

 

Så det er så bra altså? Stoler på deg siden vi liker mange av de samme spillene. Flaut å si det, men har hatt spillet liggende veldig lenge liggende her uten å ha prøvd det. Og det selv om jeg elsker RPG. Har hele tiden tenkt at jeg skal gå i gang med det, men så kommer det et annet spill i veien. Men nå skal jeg begynne på det snart. Etter Metro og Just Cause 2.

Ja det vil jeg så absolutt si det er. For min del er spillet helt der oppe med gigantene Morrowind, Dragon Age og Mass Effect. Og som Nether er inne på så er det kanskje det beste som er å oppdrive av historie i RPG.

 

 

 

Har lenge ønsket å lese bøkene da. Hvor kjøpte du dem Kealvis?

Lenke til kommentar

Forgjengeren er det beste rollespillet som finnes der ute, basta. Det er ubestridelig fakta. Og 1,5 millioner solgte er mye mindre enn spillet fortjener. Hadde utviklerene vært mer kjent ville nok The Witcher knust alt av konkurrenter. :D

 

Nja. The Witcher hadde kanskje en fantastisk, dyp og engasjerende historie, men det var veldig mye rot på andre punkter. Verken interfacet, kampsystemet eller sideoppdrag-systemet fungerte optimalt.

 

Men for all del, spennende spill. Men frustrerende mangler kan få mange til å slutte å spille før de har funnet ut om de virkelige styrkene til spillet.

Lenke til kommentar

Likte systemet veldig godt. Hadde ingen problemer med de tingene der jeg. Ikke er det så viktig for hvor bra jeg synes et spill er. Er ikke mange spill, om noen, som kan skryte av at alt fungerer optimalt. ;)

 

Faktisk plasserte jeg The Witcher på 5. plass på min topp 15 liste.

 

1,5 millioner solgte eksemplarer er da vitterlig mye for hvilket som helst spill som ikke er Grand Theft Auto eller Modern Warfare, men særlig imponerende når det er snakk om et rollespill uten mye promo.

Kanskje det, vet ikke hvor mye andre spill har solgt til sammenligning. Syntes bare det hørtes lite ut til å være på verdensbasis.

 

Imponerende er det, uten tvil! Skulle bare ønske det hadde solgt mer, for det fortjener det etter min mening. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...