Gå til innhold

Plasskrav for Natal? (X360, PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da er det klart at jeg ikke har plass til Natal på nerderommet, men det er nok egentlig for det beste. Kan ikke risikere å ødelegge ting ved å veive rundt som en gærning! Tror Natal kan bli moro på en stor skjerm - gjerne en projektor. Håper kompromissene de har inngått i maskinvaren ikke fører til enorme ytelsestap eller økt responstid.

Lenke til kommentar

Og der ble 90% av Xbox eiere avskrevet til å kjøpe Natal. Da dem fleste bor på et 4x4 stort rom....

 

Men fra spøk til revolver, det er disse såkalte casual spillene som vil nok kreve plass da en skal stå å vifte med armer og ben som tullinger. Vi har jo tilgode å se et spill hvor systemet blir brukt til skikkelige spill enda, om en må fortsatt stå å vifte og leke en har en pistol i handen og si *pang pang* vet en jo ikke enda.... og igjen så bare må jeg linke Sony sitt svar ang Move vs Natal og Wii....dem tar fakta og pakker det inn i en hærlig "inn your FACE" :p

 

Lenke til kommentar

Jeg synes denne artikkelen er mildt sagt svært misvisende... og jeg antar det er med vilje. Det er her snakk om både "Natals plasskrav" og "handlingsrommet systemet tillater" som om det var én og samme ting.

 

Det er da en vesentlig forskjell mellom maks romstørrelse som Natal tillater å bruke og KRAV til romstørrelse for å kunne bruke systemet i det hele tatt. Jeg tviler sterkt på at Microsoft krever at alle brukere skal ha en gigantisk stue for å kunne bruke kameraet... og det burde være en selvfølge for journalisten.

 

Færre sensasjonsartikler og mer saklighet, please. Jeg vil ikke se Gamer.no bli Se&Hør-versjonen av spillmarkedet.

Lenke til kommentar

Jeg går ut i fra at Natal har et tredimensjonalt handlingsrom som det i utgangspunktet "forventer" å kunne gjøre bruk av, og at mulighetene dine begrenses jo mindre ditt faktiske handlingsrom er, i forhold til 3D-rommet i systemet. Det er i alle fall slik jeg forstår kildeartikkelen og det som har blitt skrevet om Natal til nå.

 

Kildeartikkelen sier i alle fall følgende: To be precise, you'll want to clear an area extending at least 4 meters (a little more than 13 feet) away from the television.

 

Det er det jeg bygger på. Jeg ser ikke hvordan min artikkel er misvisende i forhold til kilden.

Lenke til kommentar

Vel... det sier seg selv at du vil kunne spille et Natal-basert bilspill alene i et forholdsvis lite rom uten at det er KRAV å ha en stue på 40kvm. Alt Natal krever altså ikke at du spretter overalt så det kommer an på både spill og bruk.

Dersom det er 4 spillere i rommet og at selve spillet inneholder mye bevegelse er det selvsagt lurt å ha en stor stue og da begrenser det selvsagt mulighetene med et mindre rom, som du påpeker. Likevel synes jeg at konklusjonen om at det er her snakk om plassKRAV er både ganske så feil og ikke minst lite gjennomtenkt.

Lenke til kommentar

Vi har jo tilgode å se et spill hvor systemet blir brukt til skikkelige spill enda, om en må fortsatt stå å vifte og leke en har en pistol i handen og si *pang pang* vet en jo ikke enda.... og igjen så bare må jeg linke Sony sitt svar ang Move vs Natal og Wii....dem tar fakta og pakker det inn i en hærlig "inn your FACE" :p

Hmm? Det er ingen tvil om at det er en bra reklame, men jeg er hverken uenig eller enig i uttalsene om Natal. Nettopp på grunn av det du sa, vi vet ikke hva tilbehøret vil bli brukt til.

 

Det er derfor jeg holder meg likegyldig til Project Natal inntil E3-messa i år. Milo & Kate og en rekke tech demos er ikke nok til å kunne vurdere hvor bra eller dårlig dingsen vil fungere.

Lenke til kommentar

La oss alle huske på at bak MS og Natal så sitter det en enorm mengde mennesker som er de ypperste på området de jobber med. Det betyr at MS har undersøkt grundig alle aspekter rundt teknologien, inkludert hvor stor plass en gjennomsnittlig xbox-bruker har i stua. De blir ikke å lansere et produkt som krever mer plass enn hva brukermassen har tilgjengelig. Det ligger masse prestisje i dette produktet og det er tåpelig å tro at Natal skal "floppe" fordi MS bommer på noe så grunnleggende.

 

Forrige generasjon konsoll var MS første noensinne, denne generasjonen er de helt i toppen hva tekonologi angår, og har solgt mer enn det som i tiår var bautaen i konsollgaming, Playstation. De vet hva de gjør, og de gjør det svært, svært bra.

 

Dessverre er det nok ikke siste gangen vi får Mikke Mus-artikler om Natal & Move. Kan være greit å ta synserne med ei klype salt inntil produktet er ferdig og i butikken.

Lenke til kommentar

La oss alle huske på at bak MS og Natal så sitter det en enorm mengde mennesker som er de ypperste på området de jobber med. Det betyr at MS har undersøkt grundig alle aspekter rundt teknologien, inkludert hvor stor plass en gjennomsnittlig xbox-bruker har i stua. De blir ikke å lansere et produkt som krever mer plass enn hva brukermassen har tilgjengelig. Det ligger masse prestisje i dette produktet og det er tåpelig å tro at Natal skal "floppe" fordi MS bommer på noe så grunnleggende.

Helt enig. Det du sier her burde vært en selvfølge for noen som tar seg tid til å tenke 5 sekunder.

Det er ekstremt naivt og smått toskete å tro at Natal vil kreve en gigantisk stue for å kunne brukes i det hele tatt... Når jeg leser enkelte innlegg lurer jeg på om noen har plassert hjernen i fryseboksen for så å slenge seg på tastaturet.

 

Når journalister kommer på å skrive slike liksom-fakta fremstår de som enten uærlige eller fullstendig uopplyst. I begge tilfeller får deres kredibilitet et stort slag midt i fjeset.

Lenke til kommentar

Den sony "reklamen" var morrosam. Digger slike når de er gjort bra, uansett hvem som disser og hvem som disses.

 

Videre synes jeg synd på alle dere som ikke har en stue som takler Natals fulle potensiale, og ikke har en TV som er minst 52" å nyte herligheten på. Ikke fordi jeg vet at Natal blir så bra, men fordi det er digg med en svær TV og en skikkelig stue uansett. HAHA...

 

Nå er jeg også så heldig at jeg kan kjøpe begge systemene hvis jeg bestemmer meg for det, men da må det overgå Wii så til de grader at rødtoppene roper revulusjon.

 

Jeg har ikke mye tro på at de klarer å erstatte vanlige kontroller fullt ut. Skytespill så kule ut på reklamen, men hvordan beveger man seg på disse? Man har en kul måte å sikte på skjerme på, men man har ingen skikkelig måte å styre figuren på. Spill der man må dilte avgårde etter en predefinert bane slik som alle disse arkadeskyter'ne man puttet penger på på 80/90-tallet er ikke kult i lengden.

 

Eneste jeg kan tenke meg kan være kult er om f.eks natal kan kombinere vanlig kontroller med bevegelsesstyring. La oss si du flyr et flyspill. Du styrer med kontrolleren, men natal registrerer hodebevegelse og lar deg se deg rundt i cockpiten. Samme gjelder for bilspill der du i en sladd kan kikke ut sideruten ved å vri litt på hue. Tenk også at du kan sikte på et punkt i et skytespill, men at du ved å vri litt på hode kan se deg rundt, uten at våpenet flytter seg. Da blir det lett å holde oversikten, og andre ser deg ikke så godt da du ikke flytter hele kroppen for å se deg rundt.

 

Og nei, du ser ikke rett til siden på ordentlig for å se rett til siden i spillet. Det er snakk om å bevege nesen noen cm til siden og opp/ned for å få fullt utslag på skjermen. Søk youtube for trackir for effekten jeg er ute etter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...