Gå til innhold

Demo: The Settlers 7 (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg gledet meg som en unge til S:7 skulle komme, men må dessverre konstantere at dette spillet kjører samme kopibeskyttelse som flere andre spill i det siste, og krever konstant oppkobling til internett. Jeg kommer dessverre ikke til å kjøpe det, men det er ikke umulig jeg "finner det" et annet sted.

 

Money talks, og mine penger sier "shove it!".

Lenke til kommentar

Har testet demoen og dette er jo helt rått. Alt jeg kunne ønske og mer til er forbedret fra det forrige spillet i serien. Det eneste som er synd er kopibeskyttelsen. Skulle ønske jeg kunne ha med detta spillet på hytta i påsken, men den gang ei.

Lenke til kommentar

Har testet demoen og dette er jo helt rått. Alt jeg kunne ønske og mer til er forbedret fra det forrige spillet i serien. Det eneste som er synd er kopibeskyttelsen. Skulle ønske jeg kunne ha med detta spillet på hytta i påsken, men den gang ei.

 

Det er jo mulig å kjøpe det og etterpå laste ned crack for å fjerne kopibeskyttelsen :)

Lenke til kommentar

Det er jo mulig å kjøpe det og etterpå laste ned crack for å fjerne kopibeskyttelsen :)

 

Da foretrekker jeg å la være å kjøpe det. Ingenting snakker mer enn penger - kjøper man det og "cracker" det etterpå sender man et signal til utviklerne som sier "cool! mer sånn!". Vil du ha "mer sånn"?

Lenke til kommentar

Er dessverre en utvikling som ikke kan aksepteres. Så lenge jeg ikke har mulighet til å starte et spill når jeg er ute å reiser/på hytta og ikke har en internetttilkobling, da kan de bare beholde spillet. Og nei, laste ned crack til et kjøpt spill er ikke en mulighet. Ved å ikke handle, viser man at man er imot dette. Synd, elsker slike spill. Musikkbransjen har nå forstådt at rigide DRM-systemer ikke er veien å gå, men det ser ut som om spillbransjen sover. Synd, kan fort bli nok en spiker i kisten for pc-gaming.

Endret av Dimind
Lenke til kommentar

Det er jo mulig å kjøpe det og etterpå laste ned crack for å fjerne kopibeskyttelsen :)

 

Da foretrekker jeg å la være å kjøpe det. Ingenting snakker mer enn penger - kjøper man det og "cracker" det etterpå sender man et signal til utviklerne som sier "cool! mer sånn!". Vil du ha "mer sånn"?

 

Velger du å ikke kjøpe spillet snakker pengene, velger du å laste det ned forteller du publisheren at de gjør det rette ved å legge inn værre og værre DRM fordi man kan se at fler og fler piratkopierer. Ikke tro at når du velger å øke "total downloads" på din favoritt torrent side så skjønner publisheren at de har tatt feil, heller det motsatte.

Endret av Daymare
Lenke til kommentar

kjapt litt off topic spørsmål om settlers. Mener å huske at de skulle lage en moderne versjon av de gamle settlersene, som fulgte det systemet. Sånn som toeren var. Ble det noe av dette? Noen som har prøvd det?

 

Ellers føler jeg at settlers serien bare har fjernet seg fra røttene og blitt mer og mer likt andre strategi spill. Dere som tydeligvis har spilt de fleste i serien, hva sier dere? Jeg har kun spilt toern (og litt treern) og holder fast til den. Likte kampsystemet utrolig mye bedre enn de nye.

Lenke til kommentar

kjapt litt off topic spørsmål om settlers. Mener å huske at de skulle lage en moderne versjon av de gamle settlersene, som fulgte det systemet. Sånn som toeren var. Ble det noe av dette? Noen som har prøvd det?

 

Ellers føler jeg at settlers serien bare har fjernet seg fra røttene og blitt mer og mer likt andre strategi spill. Dere som tydeligvis har spilt de fleste i serien, hva sier dere? Jeg har kun spilt toern (og litt treern) og holder fast til den. Likte kampsystemet utrolig mye bedre enn de nye.

Tror det du sikter til er The Settlers II 10th Anniversary Edition. Skal ikke krangla på at de har gått vekk fra røttene sine, men de har på mange måter laget et mer spillbart spill, konkurransepreget sådan. Har man spilt brettspill utgavene av settlers skjønner man nok hvor de har hentet inspirasjonen fra. Forøvrig tror jeg nok det blir brettspill utgaven for meg på hytta i påsken, takket være DRM.

Lenke til kommentar

Et lite apropos til kopibeskyttelse: Ifølge norsk lov og om vi skal bruke tidligere kjennelser fra rettssak hvor nettopp det å omgå en kopisperre var kjernen så har du lov til å omgå denne på et produkt du har betalt for så lenge nevnte kopisperre ikke er effektiv.

Dette betyr i praksis at om det finnes en crack for en kopibeskyttelse så er ikke denne effektiv og kan omgås lovlig så lenge du eier produktet.

 

Problemet med å si at "la pengene snakke og la være å kjøpe spillet" er at bransjen uansett vil legge skylda for dalende salg på piratkopiering.

Endret av Phydeos
Lenke til kommentar

Likte ikke spillet i det hele tatt :\ prøvde bare demoen èn gang og gav opp. virker som det er en del å sette seg inn i, mye nytt og et helt annet economy-system.. skal prøve igjen senere i dag men syns spillet har dratt laaaangt fra Settlers 2 / 3.

Det er da enda godt å se at Blue Byte prøver å utvikle seg i steden for å relansere et 12 år gammelt spill om og om igjen.

Lenke til kommentar

Henger meg på her med boikotten!

Kommer ikke til å kjøpe spillet ei eller å laste det ned, begge valg er i mine øyne helt uakseptable når slik drakonisk DRM blir benyttet.

 

For all del, sørg for å stå over fristelsen selv om spillet blir en 10 / 10 så lenge man ikke kan spille det når man vil og hvor man vil uten å ha en permanent internett-tilkobling selv om man er i enspillermodus! Og da hjelper det faktisk ikke heller å piratkopiere spillet for da viser man jo at spillet er populært...

 

Noe til ettertanke?

Lenke til kommentar
[...] så lenge man ikke kan spille det når man vil og hvor man vil uten å ha en permanent internett-tilkobling selv om man er i enspillermodus! [...]

 

En annen ting er at med en sånn DRM er du også garantert at om 5 år kan du bare glemme å dra frem igjen spillet og kose deg med det (om det er bra nok, da). Du er helt og holdent prisgitt Bluebyte/Ubisofts lune om du får spille spillet eller ikke.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...