Gå til innhold

USB-lagring til 360? (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Penger er vel svaret på dette... Når du går lei av dine 32-x%gig så vil du over til noe større noe, da er 120/250 neste valg kanskje? (Jeg er ikke sikker på hva som selges i dag)

 

Men jeg liker veldig godt forslaget til MS, saves på minnepinne er utrolig greit for meg som ellers må bruke harddisken.

Lenke til kommentar

Det at grensa er satt til 16GB kan være begrunnet i (jeg antar mye her uten å ha noe godt grunnlag for å si det - få av oss kjenner til hvordan kostnadene og inntektene fordeler seg internt) :

 

1) Det er for dyrt å produsere minnekortene i forhold til hvor mye de selger - for å gjøre det mer praktisk for forbrukerene (!) så tillater man i stedet at folk bruker en minnepinne. Det kan godt være at salget er såpass lite at det oppveies i forhold til mer praktisk tilbud for brukerene også.

 

2) Harddiskene selges bare i store størrelser nå, og derfor er det ikke noe større tap av salg ved å tillate bruk av minnepinner opp til 16GB

 

3) .. og derfor tillater man ikke noe større, ettersom det ville ha spist seg inn i det vanlige salget av harddisker til Xbox-ene eller fjernet grunnen til at en del oppgraderer (som kanskje ikke er verdens beste begrunnelse - ettersom det ikke er penger å tjene på selve konsollsalget uansett, men det blir sikkert solgt en del løse disker.

Lenke til kommentar

Kan vel være fint nok det, men er vel ikke noe substitutt for en HD. Jeg har fortsatt den første revisjonen som kom, kjøpe på releasedagen, med 20GB disk.. har plass til 2 spill på disken av gangen, greit nok.

 

Men USB er vel en grei måte å sikkerhetskopiere savegames på. Skal f.eks. spille Mass Effect 3 når det kommer, men ser jo lett at burken min nok kanskje har tatt kvelden før den tid.

 

Til Microsoft (som seff leser på gamer.no) : Gi oss muligheten til å lagre/backupe eksempelvis 10-20 savegames på en sentral server. Kanskje bare for gold-members. Det hadde vært fett :)

 

Ellers er det mere realistisk at jeg gidder å bruke en USB-pinne en gang enn å skaffe meg en MS transferkabel og masse dill dersom jeg skal bytte xbox eller disk.

Lenke til kommentar

Jeg liker konseptet til microsoft, som knytter spill og annet matriell kjøpt på live til selve brukerkontoen. I sterk kontrast til f.eks nintendo, hvor alt ser ut til å være låst til selve konsollen.

 

Slik jeg tolker artikkelen, vil jeg nå kunne lagre spill kjøpt via marketplace på en usbpinne, og ta med denne rundt når jeg besøker andre folk. Langt enklere enn å måtte laste spillene ned på nytt hele tiden.

Lenke til kommentar

Kanskje en av grunnene til at de ikke støtter større enheter er pga. mengden folk som ville begynt å klage, blir det mulig å installere spill via USB. Det ville vært horribelt - lastetider ville vært innmari trege. Skulle gjerne sett dem støtte så stort som mulig, though. Kan ikke skade fra et opplyst forbrukerperspektiv!

Lenke til kommentar

For de som er litt inni hardware og forskjellig så går det an å sette inn 250 Gb harddisk uten å kjøpe Microsoft sin. Jeg har gjort det selv og kan bekrefte at det funker.

 

For å gjøre det må en følge denne guiden. Det er litt knotete, men det funker som sagt.

 

http://digiex.net/computing-section/guides-tutorials/consoles/3152-xbox-360-how-hack-250gb-sata-drive-work-360-a.html#post21373

Lenke til kommentar

For de som er litt inni hardware og forskjellig så går det an å sette inn 250 Gb harddisk uten å kjøpe Microsoft sin. Jeg har gjort det selv og kan bekrefte at det funker.

 

For å gjøre det må en følge denne guiden. Det er litt knotete, men det funker som sagt.

 

http://digiex.net/computing-section/guides-tutorials/consoles/3152-xbox-360-how-hack-250gb-sata-drive-work-360-a.html#post21373

Jøss, genialt. Må sjekkes ut. Synd den virker kresen på disken, ellers hadde det vært morro å sniki inn en SSD :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...