Gå til innhold

Sommerlansering for OnLive (PC, Mac)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg håper dette blir en realitet. Konseptet er bra og det ville gjøre alt lettere for oss som bare ønsker å spille. Det virker for bra til å være sant.

 

En uke gammel demo av OnLive, lyden kommer ut av sync i del to, men jeg syns det hele var interessant og gjorde meg ikke akkurat mindre keen på ideen om å slippe å oppgradere PC hele tida.

 

OnLive

http://www.youtube.com/watch?v=5Qv4-GEK9Yo

Lenke til kommentar

What kind of Internet connection do I need to use the OnLive Service?

OnLive works over nearly any wired broadband connection (DSL, cable modem, fiber, or through the LAN at your college or office) with 5Mbps or greater for HD-resolution games. OnLive requires 1.5Mbps for SD-resolution, but initially at launch, OnLive will only offer HD-resolution. Although OnLive technically works over WiFi wireless networks, the reliability of wireless networks can vary greatly, due to interference sources such as microwave ovens, and other wireless networks sharing the spectrum. Initially at launch, OnLive will not support wireless networks.

 

Source: http://www.onlive.com/service/faq.html

Lenke til kommentar

De mest åpenbare begrensingene er på latency... Hadde bare lyset gått litt raskere...

Det kan bli vanskeleg, men trikset her er visstnok å bruke gravitasjon til å bøye rommet slik at ein kan sende lyset igjennom eit ormehøl. Tippar OnLive-gjengen har løyst det òg. :p

 

Kay

Lenke til kommentar

Hmmm. Syntest det skulle være så billig med dette jeg.

 

ska vi si at gjennomsnittlig levetid på en konsoll er 5 år?

Og gjennomsnittlig levetid på en grei pc er 3 år?

 

15 dollar i måneden i 5 år er 900 dollar, og det er kun utgiften for å ha ett abbonement.

Hvorfor skal man ikke da heller kjøpe seg f.eks. en ps3 til 299 dollar for så å bruke pengene på spill? Ser ingen argumenter for at onlive skulle være noe bedre for noen.

 

Og har man en grei pc i dag så kan man godt kjøpe ett nytt skjermkort hvert år, samtidig som man oppgraderer cpu og hovedkort en gang i blant. selvfølgelig blir denne oppgraderingene noe dyrere enn onlive, men vil si at kvaliteten og grafikken vil bestandig bli milevis bedre.

Lenke til kommentar

De hadde noen flotte ideer når det gjaldt latency hickups. Men spørsmålet mitt er bare om det gjelder for det mer grid-orienterte amerikanske markedet.

 

Europeisk internet er jo et eneste stort makkverk av et kaos spindelvev desverre :(

 

5mbps er forsåvidt rimelig til HD nedlasting. Gjør meg ingenting, og ser bare positivt på det om dette også økes til 10 etterhvert som ting skrider frem.

 

På kantene her har så godt som alle 25+ mbps nå, og selv om enkelte avsidesliggende steder i norge ikke har det, så vil det nok nå frem i løpet av noen få år. Prisene vil synke desto mer også.

Lenke til kommentar

For ein ufyselig stygg kontroll dei skal bruke xD Den har ingen skjønnhet eller symmetri :p, faktisk er den styggare enn Xbox360 kontrollane(PS3 Fanboy). Ideen virker litt rar, og skal man få lov til og spille kva som helst for ein viss sum penger i månaden? Slike ting er svært irriterande om man skal reise bort eller om man rett og slett ikkje spiller so ofte. Yess nytt spill med ein gong, men nye spill kjem ikkje daglig er min avsluttande setning :)

Lenke til kommentar

På kantene her har så godt som alle 25+ mbps nå, og selv om enkelte avsidesliggende steder i norge ikke har det, så vil det nok nå frem i løpet av noen få år. Prisene vil synke desto mer også.

 

Tøv.

 

25+ Mbps finner du ikke så mange plasser.

 

 

Skulle gjerne hatt en oversikt over dette. Om du finner en ville det vert fint.

 

Men det eneste jeg sa her, var hva folk der jeg bor (i Bergen) har tilgjengelig for tiden. Og de aller aller fleste av mine bekjent har 25mbit+, eller ivertfall tilgang til det.

 

Jeg kjenner godt til kapasiteten i Bergen og omegn, men ikke så godt i resten av landet.

Endret av Bannorr
Lenke til kommentar

Nei, du må betale 15 dollar i måneden for å få lov til å kjøpe eller leie spill. Så spillene kommer jo selvfølgelig til å koste noe. Synes heller de burde si at det koster 50 dollar å abbonere på tjenesten, men så er alt gratis.

 

Hvordan i all verden skal de betale for hardwaren da?

Sett deg ned å tenk litt... ok.. så vi har crysis... du trenger noen tusenlapper bare for å spille det... og så har vi xxxxxx antall brukere som vil spille det... så går det 6 måneder nytt spill - ny hardware.... det er snakk om ufattelige summer her..

 

Jeg syns 15 dollar + spillkost er svært rimelig.

Lenke til kommentar

Stiller meg skeptisk men håpefull. Å se teknologien fungere hadde vært flotters, men jeg har mine tvil. Med 30/30 og fiber er ikke båndbredde noe problem, men pingen ville nok påvirket det meste. Hva prisen angår er den helt sikkert rimelig når det gjelder vedlikehold og profitt, men da skal produktet være bortimot plettfritt. Nedetid er uakseptabelt og alle produkter skal være tilgjengelige momentant.

Jeg har mine tvil, men ønsker dem all lykke. Hadde vært morsomt å se generell infrastruktur ha kapasitet nok til dette!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...