Gå til innhold

Nye eventyr med Lara Croft (Multi)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eneste erfaring jeg har med serien er et brett eller to på toeren. Men såvidt jeg har forstått og sett av bilder, så er fysikkmotoren på larars pupper avgjørende for salgsstatistikken? :)

 

Hehe, kanskje for noen. Selv har jeg kun spillt de tre siste spillene i serien, men det var ikke pga Laras pupper. Det var pga gåtene, atmosfæren og gameplayet som jeg synes fenget veldig. Så blir spennende å se hvordan dette nye blir :)

Lenke til kommentar

Har ikke prøvet halvparten av alle Tombraider spillene, men føler meg rimelig trygg når jeg sier at det kun er laget to stykker som står til toppkarakter. Det ironiske er at ett av de er en remake ;)

Nei, legg linsensens på hylla og lag en ny 20 års jubileums utgave om seks år :p

Og mens vi venter... Crystal Dynamics? Hvor er remaken av Leagacy Of Kain: Soul Reaver?

Lenke til kommentar

Som en tidligere hardcore-fan av frøken Croft merker jeg at jeg er svært skeptisk til utsagnet om at dette blir en original opplevelse. Serien, som tok en hel generasjon med storm -undertegnede inkludert- og ødela nattesøvnen for en engelsk keeper slik at han slapp inn et mål under en kamp, har i mine øyne ikke evnet å fornye seg noe særlig. Dette kan jeg si etter å ha spilt samtlige spill i serien, også det akk så begredelige Angel of Darkness, som i sin tid lovet virkelige nye takter.

 

Ikonet Lara og omgivelsene har gått gjennom grafiske forbedringer siden 1997 og siste utgivelse, Underworld, er utrolig lekkert. Men den kunstige intelligensen på fiendene er fortsatt på et lavmål og fellene, gåtene og de øvrige utfordringene er mye av det samme. Et unntak er Legend, som fokuserte mer på actiondelen der den uventede andelen av fiender, gjorde at man gikk mer på tå hev enn vanlig. Et bittelite pust av fornyelse, men ikke mer.

De store, åpne landskapene som tok pusten fra en hektet 16-åring på slutten av 90-tallet, tas i dag for gitt av en blasert gamer (synd, men sant).

 

Merker at jeg ofte kjeder meg når jeg spiller Tomb Raider i dag. Kommer likevel til å spille det neste også, men da antakeligvis som en ren nostalgitripp. Dersom mine antakelser om neste utgivelse lovnader om fornyelse viser seg å være feilaktige, eter jeg gledelig i meg ordene mine:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...