Gå til innhold

Demo: Supreme Commander 2 (X360, PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke ha for store forhåpninger om du var stor fan av den første utgaven av Supreme Commander. Dessverre har SupCom 2 blitt svært konsollvennlig, med de følger at det nå mangler vitale elementer fra 1-eren som gjorde spillet til et skikkelig strategispill.

 

Som blodfan av det originale Supreme Commander og Total Annihilation, avinstallerte jeg SupCom 2-demoen etter 35 minutter i ren skuffelse og kommer neppe til å _kjøpe_ SupCom 2 med det første.

Lenke til kommentar

hva var du følte som manglet da fra orginalen? og er det sp eller mp demo?

 

Fordummingen av økonomien var det første som slo meg. I SupCom 1 var det slik at en kunne starte byggingen av noe, selv om det ikke alle tilgjengelige ressursene var i dine hender. Som å handle på kreditt, uten rente.

I SupCom 2 MÅ en ha alle ressursene tilgjengelig for at byggingen av enheter eller bygg skal begynne. Det er dermed blitt slik som alle andre RTS.

I demoen er også utvalget av enheter og bygninger sterkt redusert, selv med muligheten til å låse opp flere ved research.

 

Inntrykket en får av SupCom 2 er at det er helt åpenbart myntet på konsollspilling, framfor fokus på PC. Det er synd at Gas Powered Games har latt seg påvirke i så stor grad av Square Enix, ved å fornedre et så godt strategispill som Supreme Commander.

Lenke til kommentar

hva var du følte som manglet da fra orginalen? og er det sp eller mp demo?

 

Fordummingen av økonomien var det første som slo meg. I SupCom 1 var det slik at en kunne starte byggingen av noe, selv om det ikke alle tilgjengelige ressursene var i dine hender. Som å handle på kreditt, uten rente.

I SupCom 2 MÅ en ha alle ressursene tilgjengelig for at byggingen av enheter eller bygg skal begynne. Det er dermed blitt slik som alle andre RTS.

I demoen er også utvalget av enheter og bygninger sterkt redusert, selv med muligheten til å låse opp flere ved research.

 

Inntrykket en får av SupCom 2 er at det er helt åpenbart myntet på konsollspilling, framfor fokus på PC. Det er synd at Gas Powered Games har latt seg påvirke i så stor grad av Square Enix, ved å fornedre et så godt strategispill som Supreme Commander.

 

Hva?! Da er jo hele vitsen med supcom borte! Da er det jo ikke mulig å sette opp endeløse produksjonskøer. Kan jeg tolke det slik at skalaen på kampene har blitt mye mindre da også?

Endret av OpusNR1
Lenke til kommentar

Hadde liten tro på SupCom2 på forhånd så dette er ikke overraskende, men veldig skuffende er det uansett. I tillegg liker jeg ikke designen på enhetene. En dinosaur?! Ærligtalt.. rolleyes.gif

 

 

Men har man en demo, så har man en demo. Det skal i allefall testes ut.

Endret av Colossus
Lenke til kommentar

Må ærlig talt si jeg har forhåndsbestilt spillet. Og kommer til å spille igjennom det.

Mulig prøve online også. Etter å ha spilt 9000 kamper online med 1'eren.

 

MEN.

Spilte igjennom demoen to ganger nå. Prøvde å utnytte det godt og gi det en sjangse.

Jeg er ikke helt fan av Upgrade greiene. Man bygger 6-10 research bygninger, og ingenting kan stoppe deg. Greit nok.

 

At man nå må bygge noen bygninger for å bygge enkelte experimentals er helt greit for min del.

 

Jeg har enda ikke bestemt meg for om jeg liker eller hater "klump sammen" greiene. Det gir en god oversikt når man zoomer ut. Men er et helvettes liv når man vil velge EN gruppe.

 

Samt, ressursdelen er helt på tryne i forhold til hva jeg er vandt til ifra eneren. Hvorfor skal man nå plutselig ikke kunne queue opp 3000 units uten å ha ressursene på forhånd? Experimentals går altfor fort å bygge og hele spillet er konvertert til en stor rushfest såfremt man kan skaffe nok ressurser. (regner med man fortsatt kan bygge fusion powerplants og mass makers)

 

Jeg liker ikke måten spillet er fordummet på. Det er konsollifisert. Det mangler så mye vedrørende muligheten til å micromanage. (regner med det finnes flere alternativer i fullversjonen men dette er mitt foreløbige inntrykk) En type turret for air og en for bakke er rett og slett homofilt. Jeg savner det gamle tech treet som grunner helt tilbake til Total Annihilation. At de tar seg rettigheten til å fortsette sjangeren ved å forandre det mest fundamentale med det er en forbrytelse som burde straffes med offentlig pisking.

 

Enhetene oppfører seg som sjøldøde sauer og jeg har enda ikke greid å få flere engineers til å hjelpe til med et prosjekt.

 

Jeg kommer til å skrive en lengre avhandling når jeg har prøvd fullversjonen. Beklageligvis reiser jeg på jobb på mandag. Og må vente 14 dager før jeg får prøvd det. Men kommer ikke til å glede meg akkurat. :p

Endret av gnugfur
Lenke til kommentar

Hvis det er noe SupCom-serien ikke skal gjøre så er det å nærme seg CC-serien. Jeg er sabla uenig i CC-seriens prinsipp om at "all action må skje innen 2 minutter". Det neste er vel at de tar bort strategic-zoomen.

 

Dette var utrolig skuffende, jeg må si at det var et lite gjennomtenkt trekk fra utgiver å legge ut demo gitt, jeg var en garantert kjøper av spillet før jeg prøvde det, nå er jeg svært usikker, kommer i hvert fall ikke til å kjøpe før jeg får sjekket ut mer av det.

 

Det er nesten så jeg håper at spillet får en elendig mottagelse, slik at de tar hintet til neste lansering, hvis det blir noen neste lansering da.

Lenke til kommentar

Faen... når jeg først så artikkelen tenkte jeg bare "dagens artikkel, uten tvil! GLEDER MEG!" men etter å ha lest kommentarene så er jeg ikke så sikker alikevel.

 

Må vel hjem å prøve det men er redd for at jeg kommer til å bli skuffet. Jeg er en oldschool TA-fan og ikke minst SupCom, om det folk sier stemmer blir ikke jeg en SupCom2 kjøper i alle fall :/

Lenke til kommentar

Må si jeg fatter ikke hvorfor dere klager sånn.

 

Spilte igjennom demoen nå, og jeg likte det veldig godt. Enaste jeg ikke liker er at den automatisk pauser bygging og jeg må manuelt gå å sette den igang igjen. Pengesystemet vil nok ta litt tid å bli vant til og.

 

Men jeg likte oppgraderings systemet, og det lager en anderledes strategi med mangen muligheter.

 

Antall enheter kan jeg ikke si noe om. Dette er jo tross alt en demo, og jeg tviler ikke på at full versionen vil ha mye mer.

 

Det var en del tekniske problemer her og der, særlig med A.I. Regner med det blir pusset på med patcher.

 

Blir et kjøp for denne karen.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Fant en artikkel om Debug mode.

 

Man kan spawne hvilken unit man vil ingame med dette. Noe som pirret nyskjerrigheten litt med å spawne opp masse experimentals. Skulle gjerne hatt et Skirmish map dog.

 

Tok en carrier, spawnet den på land. Spawnet en typisk "Duke" long range cannon i baksetet på den.

 

Mye moro og humor.

awefawefef.jpg

Lenke til kommentar

Yikes, dette var skamdårligt. Orginale Supreme Commander har betre grafikk, kjører mykje lettare og har mykje meir massive kamper.

 

Eg er utroleg skuffa, dette føles mykje meir som ein dårleg C&C klone enn Total Annihilation / Supreme Commander. Til og med TA: Kingdoms er jo mykje betre enn dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...