Gå til innhold

Førsteinntrykk: Star Trek Online (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er enkelte helt åpenbare høl i artikkelen. Feks påståes det at det er vanskelig å finne solsystemene du har oppdrag i. Men i oppdragsbeskrivelsen står det sektor og planet. Når du er i riktig sektorklyster så får du opp en alfabetisk oversikt over alle solsystemene.

Men unntatt en del sånne høl så er jeg helt enig i at bakkekampene er utrolig dårlige.

Lenke til kommentar

Ser ikke MMO utviklere på andre MMO, for å lære av evt. feil og svakheter de har gjort? Hvorfor lære av egne feil når du kan lære av andres?

Skulle ikke tro det, når det ene MMO'et etter det andre lanseres med mangler. Vi spillere har nok bli mye mer kravstore når det kommer til hva vi forventer av ett MMO i dag. Kanskje stiller vi urimelige krav, men disse kan ikke ignoreres for konsekvensen er ganske seriøs om ikke fatal, vi finner oss ett annet spill.

Kan begynne å lure på om de er så blendet av en evt. belønning at man ikke ser fallhøyden.

 

Men får håpe de klarer å tilfredstille nok kunder til at det går bra (nok).

 

Skal jeg begynne med ett MMO igjen så må det være noe som utvikler sjangeren videre, ikke bare det samme gamle i ny innpakking. Så jeg venter med MMO til The Secret World blir lansert, det virker lovende. Så gjenstår det å se om de snubler på startstreken eller om det klarer å leve opp til (noen av) forventningene ;)

Lenke til kommentar

Synes ærlig talt artikkelen er unfair mot Star Trek Online!

Jeg har spilt mmo'er sammenhengende siden wow ble releaset. Har vært innom hovedsakelig wow, EVE, AOC, Aion og i nåværende tidspunkt spiller jeg STO. Jeg kan være enig i at spillet ikke er perfekt nå, men spillet har mange positive sider ved seg som skiller seg ut fra andre mmo'er.

Space combat er noe av det morsomste jeg har spilt på lenge, ground combat er kult nok det også, det at grafikken er dårlig er bare bull. Har du en bra PC så er spillets grafikk ganske lekker. Sammenliknet med wow er jo grafikken avsindig bra!

 

Etterhvert som dette spillet får fikset rewards eller et slags system som gir credit til PVP så vil det være et kongespill.

 

At ting kan være vanskelig å finne ut av eksempelvis hvordan komme fra et system eller en sektor til en annen er kanskje for noen frustrerende. Likevel litt challenge i å finne veien er vel ikke så farlig, men for vanilla wow spillere som vil ha alt lagt i fanget fortoner det seg kanskje annerledes....

 

Det er vanvittig mange som spiller spillet, er jo litt rart med tanke på hvor dårlig forfatteren av artikkelen skal ha spillet til å være.

Lenke til kommentar

Har du noen tall på de "vanvittig mange"? Det er uansett ikke så spennende med spillertall fra den første måneden, det er antallet spillere som velger å fortsette abonnementet sitt etter den gratis måneden som gir en realistisk indikasjon på hvor spillet står. AoC solgte f.eks. veldig mye ved release, men hadde en fantastisk lav retention rate etter gratismåneden.

Lenke til kommentar

Space combat er noe av det morsomste jeg har spilt på lenge, ground combat er kult nok det også, det at grafikken er dårlig er bare bull. Har du en bra PC så er spillets grafikk ganske lekker. Sammenliknet med wow er jo grafikken avsindig bra!

 

Blir litt urettferdig å sammenligne grafikken med et spill som er 6 år gammelt. Ingen hadde ropt hurra over world of warcraft sin grafikk hvis det ble lansert nå heller, for å si det sånn.

Lenke til kommentar

De oppgraderte skyggemotoren og ildeffektene, og polygontallet på nye modeller øker en smule for hver expansion, som man kan forvente. Neste expansion introduserer en ny motor for vanneffekter, sånn at det ser - tja, om ikke akkurat veldig imponerende etter 2010-standard, så iallefall litt mer ut som vann. Det minner egentlig om slik vannet i Morrowind var om du hadde en gpu som støttet pixel shading (det var slett ikke alle som gjorde det i 2002 :p). Slik.

 

Det er i grunn alle de grafiske overhalingene WoW har fått så langt, pluss en som enda ikke er implementert, men planlagt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-AJEeMGoB

For meg har STO vært en flott opplevelse.

Etter å spillt WoW siden release, for tiden med 5 chars, samt en tur innom Age of Conan (måtte anskaffe meg en ny PC for å spille), så koser jeg meg for tiden med Star Trek Online :)

 

Synes ikke Age of Conan var noe særlig når det kom til stykket.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...