Gå til innhold

Leserne har kåret tiårets beste spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De ti øverste plassene sier jeg meg helt enig i, kanskje med unntak av World of Warcraft, men det er mer en personlig mening, kan ikke benekte hvor stor suksess dette spillet er. Det eneste jeg skulle ønske var at Metal Gear Solid spillene plasserte seg litt høyere, for min del er MGS4 helt oppe på toppen, sammen med Mass Effect

Endret av VIGGO123
Lenke til kommentar

Synes HL2 er hakket bedre en ME, og liker ikke WoW, ellers ser topp 10 bra ut. Usikker på hva som egentlig er best av Oblivion og Fallout 3. Oblivion hadde bedre Gameplay, var enda litt mer underholdende, og ikke minst av lengre varighet. Samtidig gjorde Fallout 3 et større intrykk når det gjelder historie, karakterer, og det å spille på følelser.

Lenke til kommentar

Må si meg mer enig i denne listen enn gamer.no's. Endelig får Half-Life 2 tilnærmet den plasseringen det fortjener. Dog merkelig at L4D har fått flere stemmer enn L4D2.

 

Dette er jeg faktisk enig med deg i, jeg har brukt langt bortimot like mye tid på L4D2 som jeg har på L4D - og jeg har eid begge siden release.

 

Ellers må jeg si det er litt moro å bli sitert såpass mange ganger i artikkelen ^_^

Lenke til kommentar

Det er ikke akkurat overraskende med MW2 inne blant de 20 beste (men litt feil syns nå jeg). Forventet det nesten høyere mtp. popularitet. Jeg hadde håpet å se Metroid Prime høyt oppe, men det er jo så mange gode spill på denne lista :)

 

Flott innsats med listelagingen, noen sjanse for at vi får se hvilke spill som hadde flest førsteplasser?

Lenke til kommentar

Til tross for at spillene som raget høyes på min liste er høyere oppe på denne lista, likte jeg bedre Gamer.no's. Det var enkelte spill som raget litt vell høyt på denne, etter min smak.

 

Men fortsatt herlig at dere tok initiativet til dette! Kult om dere hadde gjort det med årets spill-lister også, uten at dere hadde trengt å gjøre det like intensivt ved de anledningene.

Lenke til kommentar

Morsomt å se hva folk her liker! Det er veldig mange rollespill og strategispill som har gått meg hus forbi, men også mange perler som jeg har hatt uendelig mye glede av. Å se Halo: CE, Half-Life 2 og Mass Effect på listen her kommer ikke som noen bombe. Men det er rett og slett gledelig.

Det hadde vært morsomt hvis noen indie-spill som Braid eller World of Goo hadde vært med, men det er vel vanskelig nok uten kapitalisme og høybudsjettspill.

Jeg likte veldig mange av brukerbegrunnelsene for spill, især dem som klarte å oppsummere med få ord - stikkordene som beskriver spillet perfekt.

 

Veldig, veldig fint initiativ fra Gamer.no, og utrolig bra av alle som har bidratt til listen! Dette beviser atter en gang hvor dedikert redaksjonen og brukergruppen her er, og styrker min tiltro til samfunnet vårt veldig mye. Stå på, alle sammen!

Lenke til kommentar

Etter min mening var lista gamer lagde selv LANGT bedre, for min del var det veldig mye jeg ikke syns er toppers på denne lista. Mafia på 25. plass er jeg f.eks. VELDIG uenig i, og savna igrunn det meste. Også altfor mange av de helt nyeste spilla på topp 10... Jeg skjønner meg ikke på rollespill eller strategisill, så er vel 30 spill på lista bare der jeg ikke har noe til overs for. Mulig det er jeg som er dum, men akkurat rollespill klarer jeg aldri å komme forbi starten på (står fast, kommer ikke videre, selv om jeg ellers liker spill man må tenke mye i)

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

Jeg tror mye av grunnen til at Mass Effect kom (så) høyt oppe er takket være hypetoget til ME2. Hadde man tatt bort all kunnskap om dette (ti)årets kommende lanseringer ville ihvertfall teten vært ganske annerledes, vil jeg tørre å påstå.

 

Tilbøyelig til å være enig, er en del spill her som nok har tjent på å være nye, eller nylig ha fått en oppfølger.

 

Men når jeg tenker på mine egne spill så overrasker det meg at Batman: Arkham Asylum ikke er på listen, særlig når Assassin's Creed 2 er det, som i mine øyne ikke hører til på lista.

Endret av AltF4
La til sitering
Lenke til kommentar

Du sier noe der. I mine øyne var AC et bedre spill som gjorde mer for sin tid en hva AC2 gjorde [selv om det ble et bedre sluttprodukt], men Arkham Asylum glemte jeg rett og slett!

Det sluknet en god del i hypen til Halo 3: ODST og Uncharted 2 og ble etterhvert et spill som fant seg godt til rette i hyllen, til tross for at det definitivt er en av de mest polerte opplevelsene jeg har opplevd.

Endret av Laland
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...