Gå til innhold

Zombieslakt i september (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå som BioShock 2 er lansert, er nok Dead Rising 2 det konsollspillet jeg er mest spent på. Eneren var fantastisk underholdende (ta deg en bolle, RE5), og om utviklerne hos Blue Castle games klarer å levere en verdig arvtaker, blir jeg sjeleglad. At oppfølgeren ikke utvikles av teamet bak det første spillet gjør det hele desto mer spennende.

Lenke til kommentar

Jeg er en av de som ikke spilte Dead Rising særlig lenge, rett og slett fordi jeg er motvillig til å bøye meg i støvet for alternative lagringsystemer. Jeg ser den med at det gir mer spenning og at man må planlegge oppdragene sine litt mer enn normalt da man faktisk har tid på seg, men for min del ødela det litt av gleden. Jeg ville jo bare finne 1001 måter å drepe zombier på.

 

Dead Rising 2 ser kult ut, men samtidig også litt ubekvemt ut. I enkelte videoer er det en del rare animasjoner som utspiller seg når man slår/sager/sparker/knuser en zombie og som får meg til å kvie litt. Kan hende at man ikke legger merke til det nå man spiller, men det eneste jeg klarer å tenke på når jeg ser videoene er at det hadde vært så sinnssykt mye bedre med f.eks Euphoria.

Lenke til kommentar

Selv om jeg elsker Dead Rising, har heller ikke jeg mye positivt å si om lagringssystemet spillet benytter seg av. Vil dessuten påstå det er i overkant kronglete å eskortere overlevende mellom forskjellige steder, da tilfeldigheter ofte avgjør om de ender opp som zombiemat eller ikke.

 

Når det gjelder oppfølgeren, er jeg enig i at animasjonene kunne vært mer forseggjort, og at grafikken ser litt grov ut. Men nå er det jo slik at det ikke er skjønnhet som står i fokus, men hektisk gameplay hvor man sjelden får pause fra strabasene. I Dead Rising 2 kan hele 6000 skapninger vises på skjermen samtidig, noe som høres veldig imponerende ut. Om spillet i praksis kommer til å vise så mange zombier på skjermen mens man spiller er jeg ikke sikker på, men om man i det hele tatt kommer i nærheten av dette antallet, blir spennende å se.

 

Jeg synes forøvrig trailerne Capcom har sluppet hittil godt kunne brukt mindre tid på å vise oss den fancy jakka til hovedpersonen, og heller gitt oss en saftig demonstrasjon av gameplayet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...