Gå til innhold

Førsteinntrykk: Final Fantasy XIII (X360, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Final Fantasy XIII går på mange måtar tilbake til kjerna av kva som er Final Fantasy, samtidig som det vågar å gjere ein del nye ting."

 

Hvis det er fakta så kan man glede seg over dette spillet, Final Fantasy-serien er på top ti listen over de beste spillene noensinne!

Skulle nesten kjøpt X360 eller PS3 bare for dette spillet.

Lenke til kommentar

Aldri spilt noen Final Fantasy spill...så dette blir det første jeg kommer til å teste. Virker utrolig masivt og er nesten litt redd å starte på det.

 

Etter hva jeg leste så kommer spillet på 1 Blu-Ray plate til PS3 og 3 dvd plater til X360. Lurer på om filmsnuttene er blitt komprimert ned på X360 som følge av lite lagringsplass...

 

Kommer nok haugevis av sammenligninger etter lansering.

Lenke til kommentar

Imponerende at du har skaffa japanske versonen øystein! :D

 

Utrolig deilig å lese omtrent alt av det du skriver. Er så ufattelig glad for at SE går litt bort ifra omtrent alle sidene jeg ikke likte med FF12, og heller ta igjen litt av alt jeg likte veldig godt med FFX, som en ganske identisk verson av "Sphere grid". Tror dette kommer til å bli TIDENES spill! Gler meg så utrolig mye! :o

Lenke til kommentar

Må faktisk innrømme med noe skam at jeg aldri har spilt et final fantasy spill så lenge jeg har levd. Er de ok? :p

 

De er ikke bare ok, de er episke!

Historien er noe av det mest fantastiske som finnes, og gjennomføringen fra begynnelse til slutt gjør at du sitter igjen etterpå med et stort smil om munnen og et ønske om at det aldri skulle vært over.

 

Har du aldri prøvd det så vil jeg sterkt anbefale det, Final Fantasy-serien er helt utrolig bra. Jeg har stor tro på at Final Fatasy XIII ikke kommer til å skuffe :)

Lenke til kommentar

Er jo ofte det er slik med Final Fantasy, slutten er ofte triste eller vakre, kanskje tilogmed morsomme.

 

Kan være at jeg tolker deg feil, at du egentlig holdt på å gråte pga. den var så dårlig?

Hvis ikke så viser jo det at du nesten gråt pga. slutten av et spill hvor mye du ble grepet inn i det, og det er det Final Fantasy gjør.

Lenke til kommentar

Man må like JRPG for å like Final Fantasy serien. Historiene i Final Fantasy er ikke veldig imponerende, karakterene du treffer på stort sett håpløse, og gameplay er repeterende. Blodfansen vil nok si at historiene er fantastiske, men da må man enten ha veldig sans for klisjeer og det pompøse, eller aldri ha spilt et eventyrspill eller Bioware-rollespill.

 

Selv om gameplay er veldig repeterende, og historiene er pompøse, så er det allikevel en viss sjarm i det, og man blir aldri helt lei, (selv om random battles alltid har vært utrolig irriterende), og cut scenes i FF-serien har alltid vært veldig imponerende. Skal nok få meg dette, men kommer nok ikke til å sitte fra morgen til kveld og spille akkurat.

Lenke til kommentar

Mye enig i det du sier, spesielt det ang. irriterende random battles.

Men sånn er det ofte med spill, det er ting som ikke faller helt inn, mens mye gjør det.

Heldigvis, for det fleste da, så gir Final Fantasy så mye annet bra fra seg at de irriterende random battles egentlig ikke betyr mer en ekstra EXP som blir å hjelpe deg videre.

 

Synes heller ikke man burde spille fra morgen til kveld hele tiden, Final Fantasy er et spill som burde nytes og oppleves fra begynnelse til slutt, hvor man bruker god tid for å få med seg hver knirk og krok.

 

BioWare har gode RPG spill og jeg er også en stor fan av deres spillserie, og jeg kan helt si at noen av spillene de har er bedre enn Final Fantasy. Men jeg mener likevell at serien selv kommer opp på topp ti-listen over tidenes spill, og jeg håper og tror at XIII har samme eller bedre nivå enn sine forgjengere.

Endret av Nesumar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...