Gå til innhold

Activision relanserer gamle mesterverk (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

To fantastiske perler det her. Gk hadde en ekstremt god stemning og selv med begrensninger på den tiden ga det meg en liten følelse av å ha vært i New Orleans, noe som ikke stemmer med virkeligheten :). Arcanum har en av de mest vellykede steampunk verdener jeg har spilt, begge disse spillene anbefales på det sterkeste.

Lenke til kommentar

Jøss! Dette er dagens nyhet uten tvil! Fikk aldri spilt Arcanum, noe som har erget meg litt men stadig går i glemmeboken. Er det fremdeles så bra som det folk sier? :)

 

Jeg sitter og taster på et tilbakeblikk as we speak, så du får bare smøre deg med tålmodighet :)

 

_LarZen_: Ja, dette er det første spillet i Gabriel Knight-serien.

Lenke til kommentar

Jøss! Dette er dagens nyhet uten tvil! Fikk aldri spilt Arcanum, noe som har erget meg litt men stadig går i glemmeboken. Er det fremdeles så bra som det folk sier? :)

 

Jeg vet naturlig nok ikke hvordan GoG-versjonen oppfører seg, men den vanlige versjonen er fremdeles et utmerket spill, det er bare litt fram og tilbake med user made patches og liknende (ikke ulikt VtM: Bloodlines, det andre store Troika-spillet) for å få det til å fungere skikkelig på nyere PC-er, og i widescreen-oppløsninger.

Lenke til kommentar

Er nok noen som kommer til å bli skuffet hvis de blir dratt med av nostalgihypen til Arcanum og forventer noe på linje med Baldur's Gate 2. Er man kjent med Fallout 1 og 2 så kan man ha en viss aning om hva man går til. Man må være forberedt på en del bugs og kampsystemet er ikke spesielt bra. Klarer man derimot å se igjennom de åpenbare manglene har Arcanum uendelig mye å by på i stemning og mystikk. Musikken, settingen og karakterene kommer sammen på en veldig bra måte, og historien holder deg engasjert helt til slutten (som jeg mener å huske desverre var litt antiklimatisk).

Lenke til kommentar

Ah, Arcanum skal i alle fall kjøpast på når eg får tid til å spele det. Eg har høyrt mykje bra om spelet, og som rollespelentusiast er det litt pinleg å ikkje ha spelt igjennom det.

 

Avtalen mellom GOG og Activision synest eg er svært gode nyhende...no kryssar eg fingrane for at vi får eit Interstate '76 som er fiksa for å køyre på Windows XP. :)

 

EDIT: GOG er forresten favoritten min når det gjeld spelbutikkar, og anbefalast herved varmt til dei som ikkje har oppretta konto der enno.

 

Kay

Endret av KayAU
Lenke til kommentar

DRM (Digital Rights Management) er forskjellige metoder som utgivere (utviklerne er ikke fullt så begeistret) benytter seg av for å hindre spill i å kunne selges annenhånds, mens de skylder på piratkopiering og omtaler DRM som anti-pirattiltak. Det er selvsagt vissvass, for så langt har selv ikke de mest kundefiendtlige og påtrengende formene for DRM (sinna-SecuROM, f.eks.) hatt noen som helst effekt på piratkopiering. Tvert i mot fungerer det bare som en straff for lovlige kunder, og et ekstra insentiv for å velge piratkopi over retail.

 

Kjøper du fra GoG er det du som eier spillet, og ferdig med det. Ingen bakdører, aktivering hos servere som legges ned om noen år, begrensede antall installasjoner eller annet tøv. DRM-fritt versus DRM er forskjellen på å eie et spill og på å inngå en kontrakt om langtidsleie av et spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...