Gå til innhold

Cities XL stenger MMO-del (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har jeg aldri prøvd Cities XL, men utifra lang erfaring med samtlige av SimCity-versjonene forbauser det meg ikke at de stenger online-delen. Lurte på hvor lenge de ville holde det gående når de lanserte spillet, klarte ikke helt å se for meg at en by-simulator var noen god plattform for gjentakene betaling.

 

Det er egentlig litt synd, for Cities XL var/er vel et friskt pust i en ellers ganske standardisert sjanger...

Lenke til kommentar
Dette er BRA! Kanskje får vi som bare vil spille offline samme features som planet-mode. Følte meg så "ranet" når man ble tvunget over på online for å få gode tradingoptions, buss osv. Jeg synes ikke synd på dem i det hele tatt..

 

Helt enig. Men er vel heller tvilsomt at vi får det sånn uten videre. Tenker på denne delen av teksten.

Fremtidsutsiktene er imidlertid ikke helt tragiske for tilhengerne av spillet. Monte Cristo vil lansere en ny utgave, som har fått det fantasifulle navnet Cities XL 2011. Her vil flere av funksjonene fra Cities XLs planetmodus implementeres.

 

Dette tyder vel bare på at de skal gi ut et "nytt" spill som i grunn bare er en oppdatert versjon av det vi har i dag med de funksjonene som burde fulgt med spillet fra starten av.

 

Om de gjør det skyter de seg i leggen så det ljomer etter. De dreit seg ut med online delen fra starten av. Når jeg forhåndsbestilte spillet var det ikke noen klar info om at opplagte ting som burde være med i spillet ikke var det, og at jeg måtte betale ekstra pr måned for å få det.

 

 

Nesten litt stygt å si det, men om de ikke kommer med en patch til spillet som gir oss de tingene håper jeg selskapet går konkurs. Regner med at det er mange kjøpere som har lært nå, så er vel heller tvilsomt hvor mange spill de får solgt om de bare lager en ny versjon av Cities XL og selger det til full pris.

Lenke til kommentar

 

Helt enig. Men er vel heller tvilsomt at vi får det sånn uten videre. Tenker på denne delen av teksten.

Fremtidsutsiktene er imidlertid ikke helt tragiske for tilhengerne av spillet. Monte Cristo vil lansere en ny utgave, som har fått det fantasifulle navnet Cities XL 2011. Her vil flere av funksjonene fra Cities XLs planetmodus implementeres.

 

Dette tyder vel bare på at de skal gi ut et "nytt" spill som i grunn bare er en oppdatert versjon av det vi har i dag med de funksjonene som burde fulgt med spillet fra starten av.

 

 

Sjekk her:

 

Three theme content packs will be released: Europe, America and Asia. Their content will include all of the current Planet offer exclusive contents (buildings and maps), plus the megastructures, as well as new content.

 

Note: The Bus will be included in the new solo game.

 

The packs as well as Cities XL 2011 will be released simultaneously on our site as digital downloads. Their exact content and their prices will be announced in the next few weeks. We intend to keep the prices very reasonable.

 

Ser ut som om det blir utvidelsespakker til en "fornuftig" pris (hva nå det betyr).

 

Edit: Kanskje jeg leste litt for raskt. Citites XL 2011 blir vel et eget spill, men det kommer i tillegg tre utvidelsespakker.

Endret av oyvind
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...