Gå til innhold

Oppsigelser hos Red 5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan de får det for seg at det er finansielt forsvarlig å satse på noe så omfattende som en ny IP i MMO-form når de i bunn og grunn står der med kun to tomme hender og muligheten til å si at de en gang jobbet i Blizzard. Hadde de hatt beina litt mer på jorden, som f.eks. Torchlight-folkene, hadde ting kanskje fortont seg annerledes.

Lenke til kommentar

Runic Games har også et MMO basert på Torchlight på vei, det til tross for at Torchlight er en rykende fersk IP uten særlig tyngde. Mange av de ansatte i Runic Games er for øvrig folk som kom fra Flagship Studios, et prima eksempel på noen som prøvde å bite over for mye der de gamblet med Hellgate London. Jeg vet ikke helt om de er det mest relevante eksempelet på å holde beina på jorda her.

Endret av Odesseiron
Lenke til kommentar

Tja, de produserte Torchlight (ikke MMO-delen) som et enkelt modifiserbart enspillerprosjekt med kort utviklingstid, og tjente godt på det, samtidig som de sikret seg en lojal fanbase. De har iallefall noe å bygge på, når de så skal begynne å rote med MMO-sjangeren. Om Flagship hadde sluppet Mythos som retail/digitalt heller enn en uendelig, lukket beta i påvente av at mikrotransaksjoner skulle ta av, og så hatt det å falle tilbake på når de bestemte seg for å gamble med at Hellgate skulle være et pseudo-MMO, hadde ting sannsynligvis gått bedre. Det kan jo se ut til at de har lært noe av den erfaringen, med tanke på hvordan de har gjort det med Torchlight. Beina på jorden er et relativt begrep, men Runic er iallefall ganske mange færre meter over havet enn Flagship var, og Red5 tilsynelatende er.

 

Personlig synes jeg Runic kunne spart seg MMO-kjøret i denne runden, men det er vel et eller annet med stabile, månedlige inntekter som virker forlokkende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...