Gå til innhold

Rykter om Elder Scrolls-MMO (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg sier meg enig med dere to. Mister litt respekt for dem om OGSÅ Bethesda skal slenge seg på MMO-bølgen. Også i WOW-stil da, please. Er det ikke nok med det orginale WOW, tviler på at de fleste WOW-spillere kommer til å bytte beite uansett.

 

Nei hold dere til det dere er kjent for Bethesda, kom heller med TES V.

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Selv kommer nok ikke jeg til å spille et eventuelt Elder Scrolls MMO-spill, men dette er utelukkende på grunn av tidsbruken. Jeg skjønner ikke helt hvordan dere mener dette kan ødelegge Elder Scrolls universet. Om spillet blir bra eller ikke er noe litt annet, og det bryr jeg meg forsåvidt ikke så mye om. Det går jo ikke direkte ut over eventuelle nye enspillerspill i serien. (Jeg regner med at de ikke dropper fremtidige enspillerspill til fordel for flerspillerspill - i så fall blir jo saken en helt annen.)

Lenke til kommentar

Sant nok MiSP. Så lenge det ikke går ut over utviklingen av TES V så skal nok jeg klare å forgive and forget, som man sier. Jeg kommer heller ikke til å spille et eventuellt MMO. Føler ikke for å bruke ekstra tid og penger på en spillopplevelse som for meg ville være dårligere en et tilsvarende singleplayer spill.

 

Skulle bare ønske noen utviklere holdt seg til singleplayer, nå som så og si alle RPG-utviklere slenger seg med på online-bølgen.

Lenke til kommentar

eg håper så inderlig dette er bare bull for the elder scroll er en nydelig serie og eg vil helst ikke se den flotte serien bli ødelagt av et MMO. eg liker veldig godt MMO'er og slikt, men vi har nok av dem nå.

 

virker nesten som alle vil lage MMO no pågrunn av WoW sine flotte suksess, men de må vite at det ikke er så veldig mange MMO'er som gjør det så veldig bra for det er et veldig hardt marked for slikt.

 

hold dere til singel player og lag the elder scroll V så er eg happy :D

Lenke til kommentar

Quote fra Hungry Donner, en Bethesda dev om jeg ikke tar helt feil:

 

First off, nothing has been announce or confirmed about the possibility of an Elder Scrolls MMORPG. Maybe something is in the works, maybe they're planning on starting something in the future, maybe they're simply covering themselves if they ever decide to do this. At this point we simply don't know.

 

Second, if an Elder Scrolls MMORPG is being developed it is unlikely that Bethesda is doing it. More likely, their new sister company Zenimax Online Studios would head up such a project and Bethesda would serve in an advisory capacity. A similar arrangement was used when their other sister company, Vir2L, developed TES handheld games.

 

And if ZOS is working on an Elder Scrolls MMORPG it means Bethesda's resources are free for their own projects, which could certainly include more games in the Elder Scrolls series.

 

Høres ikke så ille ut forsåvidt. Det er jo tross alt Zenimax som eier Bethesda og de ønsker vel bare å tjene penger. Tror ikke det er Bethesda som har valgt noe sånt uansett.

Lenke til kommentar

Jeg er en av dem som håper at dette ikke er sant. Men det kommer veldig ann på hvordan de går frem med å fortelle "historien" i et eventuelt MMORPG. Det er også en av grunnene til at jeg ga meg med WoW.

 

Jeg syntes at WoW var et veldig morsomt spill, men da jeg fant ut bakgrunnshistorien for Bloodelves, syntes jeg det ble for teit, så jeg ga meg. Når jeg senere fant ut at man kunne ta livet av Kel'Thusad, Illidan, Kil'jaeden og Arthas (og når Cataclysm kommer så vil garantert Deathwing være tilgjengelig for å knerte) så satt jeg der og tenkte "hva i all videste verden skal de lage andre spill om nå da?". Nå er det godt mulig at de har et eller annet opp i ermet for historien videre, men likevel føler jeg at de har ødelagt Warcraft verden.

 

Nå sier jeg ikke at man ikke skal kunne ha med kjente figurer (eller steder om det er aktuelt), fra godt etablerte verdener, med i MMORPG'er. Ta WAR f. eks; en godt etablert verden, med mange kjente figurer som er med i onlineversjonen. Gotrek & Felix er to av disse. Den ene fraksjonen kan ta slåss mot disse og prøve å ta livet av dem. Men når du har beseiret dem, så raser taket ned, og skiller dere fra dem. Nå har skaperene tatt med figurene, skapt en spennende kamp mot dem, men likvel bevart dem for videre bruk i andre mediumer.

 

Jeg vet faktisk ikke om det er så mange kjente figurer i Elder Scrolls serien, men jeg føler fortsatt en tilknytting til verden, som jeg vil helst se utvikle seg i Singleplayer, eller privat multiplayer (med venner som deler min måte å spille på i en slik verden). Elder Scrolls er et rollespill for meg. Om det var hundre andre som løp rundt og spilte spillet fordi det er et tidsfodriv, og ikke for historien og innlevelsen som i de tidligere spillene (slik er det for meg i alle fall) ville det ha ødelagt opplevelsen for meg. Da står jeg jo selvfølgelig igjen med valget å la være å spille.

 

Nå er det jo fortsatt mulig at det ikke går veien med Elder Scrolls som i WoW. Kanskje de lager et godt spill som forteller en god historie som i WAR (igjen, min mening), der man kan fortsatt leve seg inn uten større forstyrrelser fra andre som bare syns det er kult å "pwne noobs". Jeg tror faktisk på en langt større suksess med et multiplayer Elder Scrolls, der man kan kjøpe flere moduler/historier (som i NWN).

Lenke til kommentar

Eg ser ikkje korleis TES kan bli eit godt MMORPG ala WoW. Eg har ikkje WoW sjølv, berre prøvd hos andre, men for meg verker det som om det ikkje er noko fokus på sjølve historien, og at folk berre ser på "quest objective" istadenfor å lese historien for oppdraget. For TES er historien veldig viktig, så det ville øydeleggje mykje av sjarmen. Av det eg har lest om TOR så skal Bioware prøve å få spelarane til å fokusere på historien, så viss det fungerar, kunne nok TES fungert bra. Eg kjem sikkert til å prøve eit TES MMORPG, men det bør absolutt ikkje erstatte eit TES V.

Lenke til kommentar

jeg fant ut bakgrunnshistorien for Bloodelves, syntes jeg det ble for teit, så jeg ga meg.

 

Jeg tror denne stripa oppsummerer situasjonen rimelig greit :-)

 

En skal ikke undervurdere de kapitalistiske kreftene. Sålenge mmo'er gir penger i kassa (og det har de en tedens til å gjøre), havner typisk alt annet som 2. prioritet.

 

Selv er jeg en av de få som ikke liker TES-serien, og forakter Bethesda for at de (IMO) reduserte fallout til "Oblivion with gunz". Så heller TES-mmo enn fallout mmo

Lenke til kommentar

Jeg er overhodet ikke negativ til et TES MMO, da jeg er veldig glad i sjangeren. Vi kan nok bare vente at dette kommer uansett, men som sagt tviler jeg på at dere trenger å være redde for at det blir på bekostning av et TES V. Med tanke på at det mest sannsynlig er Zenimax Online som står for hovedjobben, kan vi være ganske trygge på at Bethesda er godt igang med TES V, eller iallefall ikke lar et eventuelt MMO påvirke deres arbeid med singleplayer-spillene.

Lenke til kommentar

For TES er historien veldig viktig

 

Ikke siden Oblivion, Morrowind ble visst for komplisert for enkelte. Nå satses det hardt på lettfattelige "omg verden går under, plz redd den"-historier.

 

Eg er ueinig, eg syns historien i Oblivion var ganske bra, men eg kan gå med på at Main Quest var litt kjedeleg. Syns derimot at dei forskjellige sideoppdraga var veldig gøye, og hadde ein god historie.

 

Liker Oblivion mykje betre enn Morrowind.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...