Gå til innhold

Tiårets beste spill (30-21)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette var litt overraskende. Dragon Age, Bioshock, Half-Life 2 og ICO var spill jeg trodde ville være blandt topp ti, maks topp 20. Jeg hadde i alle fall dem høyt oppe på min liste. Nå er jeg virkelig spent på å se resten av listen. Tror jeg har en anelse om de fleste spillene som ligger der, men vi får se. Jeg kan jo bli overrasket, noe denne delen av kåringen beviste. ;)

 

Edit: GTA IV ville jeg forresten knapt plassert på min topp 100 liste, men som kjent, smak og behag kan ikke diskuteres.

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Hadde tippet både Halo: Combat Evolved, Zelda: Wind Waker og Half Life 2 på topp ti, men å ta med GTA IV hadde jeg virkelig ikke ventet. GTA IV var for meg et utrolig imponerende spill teknisk sett, byen var svær og innholdsrik, men hvor blei det av moroa? Et godt spill, for all del, men GTA IV fortjener ikke den plassen, det gjør GTA III eller San Andreas.

 

Nå vet jeg at et av de nevnte spillene kan komme høyere, men for meg har ikke GTA IV noe på en slik liste å gjøre i det hele tatt.

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar

Jeg er skuffet da Deus Ex (1) ikke kom med T.T

For meg var dette et av de mest banebrytende spillet som kom ut i den tid

 

Antar alle har sine personlige meninger, men jeg må bare si min.

 

Started nylig å spille Deus Ex på ny med et par tekstur pakker jeg fant på moddb ^^

Lenke til kommentar

Siden det ble litt snakk om GTA her, slik ser min GTA-toppliste ut. Kanskje folk som er enig?

 

1. GTA Vice City - Atmosfæren, musikken, stemningen, hovedpersonen, oppdragene, tilleggsoppdragene (Destruction Derby osv.) var ubeskrivelig! Perfeksjonisme!

2. GTA3 (Liberty City) - Dette som grunnla 3D-utgavene av spillet, og var jo selvfølgelig det mest revolusjonerende av de, og det VAR heftig, men allikevel koste jeg meg mer med Vice City.

3. GTA San Andreas - Stort. Kanskje altfor stort. Men absolutt en av mine topp 20 spillopplevelser! Elsket radiokanalene her også, som i Vice City, og landskapet har noe å by på for enhver smak!

4. GTA IV - Gode detaljer, men absolutt ikke samme stemning som i de forrige, musikken var en smule dårligere og byen er ikke så interessant desverre. I en liste fra min side over alle mulige spill, ville nok dette havnet VELDIG mye lengre ned enn San Andreas. :(

 

Så håper de andre utgavene kommer senere i denne artikkel-serien.

Endret av Frode
Lenke til kommentar

Blir også interessant å se hvilke plattformspill som kommer til å dukke opp videre, mye snadder som har kommet ut de siste ti årene. Av mine egne høydepunkt kan jeg nevne: New Super Mario Bros (DS), Little Big Planet (PS3), Ratchet & Clank: Up Your Arsenal/Going Commando/Tools of Destruction, Mirror's Edge, Castlevania: Dawn of Sorrow, Jak and Daxter: The Precursor Legacy.

 

Håper ikke plattformperlene drukner i kjedelige FPS- og RPG-titler. Foreløpig har det i alle fall vært en OK mix av sjangre på lista.

Lenke til kommentar

Siden det ble litt snakk om GTA her, slik ser min GTA-toppliste ut. Kanskje folk som er enig?

 

1. GTA Vice City - Atmosfæren, musikken, stemningen, hovedpersonen, oppdragene, tilleggsoppdragene (Destruction Derby osv.) var ubeskrivelig! Perfeksjonisme!

2. GTA3 (Liberty City) - Dette som grunnla 3D-utgavene av spillet, og var jo selvfølgelig det mest revolusjonerende av de, og det VAR heftig, men allikevel koste jeg meg mer med Vice City.

3. GTA San Andreas - Stort. Kanskje altfor stort. Men absolutt en av mine topp 20 spillopplevelser! Elsket radiokanalene her også, som i Vice City, og landskapet har noe å by på for enhver smak!

4. GTA IV - Gode detaljer, men absolutt ikke samme stemning som i de forrige, musikken var en smule dårligere og byen er ikke så interessant desverre. I en liste fra min side over alle mulige spill, ville nok dette havnet VELDIG mye lengre ned enn San Andreas. :(

 

Så håper de andre utgavene kommer senere i denne artikkel-serien.

 

Fire flotte spill! Jeg likte også Vice City, men da jeg spilte det savnet jeg bakkene fra gta3. Miami er rett og slett for flatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...