Gå til innhold

Sniktitt: The Whispered World (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var da voldsomt. Dette spillet som kun har fått positive omtaler overalt, og som har absolutt -nydelig- grafikk, og viser 3D spill at håndtegnet 2D fremdeles ser best ut.

 

Når det gjelder målgruppen, så ble spillet nominert til hele seks priser ved German Game Developers Award, mer enn noe annet spill (Blandt annet ditt kjære Risen :p ) , hvor det vant blandt annet vant prisene for beste historie og beste ungdomsspill.

 

Hver sin mening såklart, men om man liker eventyrspill, så er dette absolutt et (av mange) spennende spill å se opp for i år.

Lenke til kommentar

Virkelig? Ifølge denne siden fikk The Whispered World "bare" to priser, og det var de to du nevnte. Risen fikk én, mens Anno 1401 fikk seks. Utviklerene av The Whispered World fikk riktignok prisen for beste utvikler, men det er selvsagt fordi de lager et såppass annerkjent spill på første forsøk (?).

 

EDIT: Risen er forresten ikke kjent for å ha noen god historie, heller ikke for å være noe ungdomsspill. Det er spillbarheten som gjorde Risen bra.

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar

Det var da voldsomt. Dette spillet som kun har fått positive omtaler overalt, og som har absolutt -nydelig- grafikk, og viser 3D spill at håndtegnet 2D fremdeles ser best ut.

 

Når det gjelder målgruppen, så ble spillet nominert til hele seks priser ved German Game Developers Award, mer enn noe annet spill (Blandt annet ditt kjære Risen :p ) , hvor det vant blandt annet vant prisene for beste historie og beste ungdomsspill.

 

Hver sin mening såklart, men om man liker eventyrspill, så er dette absolutt et (av mange) spennende spill å se opp for i år.

 

Kult at du husket at jeg likte Risen.

 

Hvis fullversjonen tar helt av og disker opp med ei kjempebra historie, vil jeg definitivt rose spillet når jeg får anmelde det.

 

Men det finnes ikke fnugg av tegn for dette i denne prøveversjonen. De vakre bakgrunnene og den koselige stemningen veier heller ikke opp for mangelen på gode gåter.

 

Jeg liker eventyrspill og jeg likte A Vampyre Story, Wallace & Gromit's Grand Adventrues og Sherlock Holmes vs Jack the Ripper. Etter hva jeg har sett så langt rekker ikke The Whispered World disse til anklene en gang.

 

Men jeg håper alle de som har likt spillet har funnet noe virkelig bra, og ser fram til å se om jeg finner det samme i fullversjonen.

Lenke til kommentar

Virkelig? Ifølge denne siden fikk The Whispered World "bare" to priser, og det var de to du nevnte. Risen fikk én, mens Anno 1401 fikk seks. Utviklerene av The Whispered World fikk riktignok prisen for beste utvikler, men det er selvsagt fordi de lager et såppass annerkjent spill på første forsøk (?).

 

EDIT: Risen er forresten ikke kjent for å ha noen god historie, heller ikke for å være noe ungdomsspill. Det er spillbarheten som gjorde Risen bra.

 

Jeg sa ikke de fikk seks priser, men var nominert til seks...

 

I tillegg er det ikke deres første spill. De vant også to priser i fjor med Edna Bricht Aus, som visstnok skal være veldig bra, men ikke har fått noen engelsk utgivelsesdato enda... om det noensinne kommer. ;)

 

Et rollespill uten en bra historie er verdiløst spør du meg, men jeg skal prøve Risen etterhvert, selv om jeg syntes Gothic 3 var noe møl.

 

Kult at du husket at jeg likte Risen.

 

Hvis fullversjonen tar helt av og disker opp med ei kjempebra historie, vil jeg definitivt rose spillet når jeg får anmelde det.

 

Men det finnes ikke fnugg av tegn for dette i denne prøveversjonen. De vakre bakgrunnene og den koselige stemningen veier heller ikke opp for mangelen på gode gåter.

 

Jeg liker eventyrspill og jeg likte A Vampyre Story, Wallace & Gromit's Grand Adventrues og Sherlock Holmes vs Jack the Ripper. Etter hva jeg har sett så langt rekker ikke The Whispered World disse til anklene en gang.

 

Men jeg håper alle de som har likt spillet har funnet noe virkelig bra, og ser fram til å se om jeg finner det samme i fullversjonen.

 

Gikk litt automatisk inn i forsvarsposisjon siden artikkelen var skrevet på en måte som hørtes ut som et klassisk angrep på hele sjangeren, spesielt med argumentet om at "2D er teit", for å sette det veldig på spissen, som folk babler om tusenvis av ganger. Satt bare og ventet på "argumentet" om at "man får jo ikke drepe noenting" :D

 

Bra at du er villig til å gi fullversjonen en ny sjanse. Det er jo bare jeg som kan bli skuffet, siden jeg tror det blir bra. :p Håper det ikke blir en ny Vampire Story, som jeg trodde skulle bli genialt, men dessverre ble veldig middelmådig i mine øyne....

Lenke til kommentar

Det var da voldsomt. Dette spillet som kun har fått positive omtaler overalt, og som har absolutt -nydelig- grafikk, og viser 3D spill at håndtegnet 2D fremdeles ser best ut.

 

Når det gjelder målgruppen, så ble spillet nominert til hele seks priser ved German Game Developers Award, mer enn noe annet spill (Blandt annet ditt kjære Risen :p ) , hvor det vant blandt annet vant prisene for beste historie og beste ungdomsspill.

 

Hver sin mening såklart, men om man liker eventyrspill, så er dette absolutt et (av mange) spennende spill å se opp for i år.

 

Din 2D-grafikkhore. Det hjelper ikke med knasen og vakker 2D-grafikk når de fokuserer mer på håndtegnede detaljer enn en bra historie. Det blir ikke bra bare fordi det er 2D...

 

Nei, da holder jeg meg til 3D-grafikk og en ordentlig historie fremfor spill tegnet på en Wacom...

Endret av Serpentbane
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...