Gå til innhold

Lanseringsplaner for Natal (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

åja..sant det,man bruker ikke kontrollere lenger,men beveger på hele kroppen som ser enna teitere ut. Fatter ikke at ms og sony har planer om og gjöre sann shitt som det.Fail sier bare.

 

Jeg syntes det er for jævelig at mennesker med overvekt eller handikapp skal nektes å kunne spille spill på sitt største potensial. Ettersom alle spill med Natal vil ha en uendelig mengde forskjellige kontroller som du rett og slett ikke kan gjøre hvis du er overvektig eller handikappet.

 

Og ett skatespill med Natal?!?! seriøst. det kommer alldri til å funke uten noen form for hjelpemiddel

Lenke til kommentar

åja..sant det,man bruker ikke kontrollere lenger,men beveger på hele kroppen som ser enna teitere ut. Fatter ikke at ms og sony har planer om og gjöre sann shitt som det.Fail sier bare.

 

Jeg syntes det er for jævelig at mennesker med overvekt eller handikapp skal nektes å kunne spille spill på sitt største potensial. Ettersom alle spill med Natal vil ha en uendelig mengde forskjellige kontroller som du rett og slett ikke kan gjøre hvis du er overvektig eller handikappet.

 

Og ett skatespill med Natal?!?! seriøst. det kommer alldri til å funke uten noen form for hjelpemiddel

 

Men så kan det vel også ha en forebyggende virkning mot overvekt blant de yngre spillerne.

Ser uansett ikke for meg at dette kan funke på den vanlige type spill, men at det kommer egne(forhåpentligvis noen bra) typer spill som f.eks. ikke kan spilles med en håndkontroll.

Lenke til kommentar

Jeg syntes det er for jævelig at mennesker med overvekt eller handikapp skal nektes å kunne spille spill på sitt største potensial. Ettersom alle spill med Natal vil ha en uendelig mengde forskjellige kontroller som du rett og slett ikke kan gjøre hvis du er overvektig eller handikappet.

 

Og ett skatespill med Natal?!?! seriøst. det kommer alldri til å funke uten noen form for hjelpemiddel

 

Regner med at du da ser på wii'en som satans egen lille lekeboks? :)

 

Litt av styrken til natal ligger i at den kun baserer seg på kameragjenkjenning. Det er altså fritt frem for tredjeparter å lage til ekstra hjelpemidler, som f.eks et skateboard. Eller en kan kjøre økonomimodellen, og låne med et matbrett neste gang en er på mcdonalds.

 

Jeg tror også at natal trenger ekstra hjelpemidler for å bli en suksess, men da tenker jeg primært på noe som kan gi force feedback til brukeren. Et vibrerende sverd eller noe slikt..

Lenke til kommentar

Hvis Xboxen holder tritt med informasjonen fra kameraet i 30fps med like fete bilder som vi har i dagens spill blir jeg smått imponert. Lanseringen, særlig høsten 2010 biten, har vi vel visst om siden E3 så der var det ikke mye nytt å hente. Fryder meg over alle videoene som har dukket opp på CES, though, og håper det blir halvparten så bra som ambisjonene deres skulle tilsi. Da tror jeg jaggu vi er inne på noe. :)

Lenke til kommentar

Jeg ser også Wii har også potensiale siden Motion Pluss er ute, viss dette og Wand er priset fornuftig og ikke går over 500kr som så nettverksboksen til 360, harddisk til 360 gjorde, viss dem ikke går den samme feilen så kjøper jeg begge på flekken. Men jeg er redd for at begge går over 500kr :(

 

Jeg er litt stor i kroppen men vil bruke dem aktivt ;) bare ikke huset raser ned over meg da men hehe :p

Ser utrolig gøy ut, siden jeg er teknologifreak så må dette bli bra!

Endret av Fanboyen
Lenke til kommentar

når det kommer til kontroversielt voldsinnhold... bare et slikt kampsportspill er sikkert nok til å få mange til å reagere. Hvor langt vil spillene gå?

 

 

Heh, jeg hadde gladlig betalt for en boks som tillot meg å klaske til andre folk over nettet :p

 

 

Hvis Xboxen holder tritt med informasjonen fra kameraet i 30fps med like fete bilder som vi har i dagens spill blir jeg smått imponert.

 

Det er faktisk et av problemene som MS sliter med. Bevegelsesgjennkjenningen til natal gir en latency på ca 200ms, et stykke ifra 100ms som regnes som minimium. Hvis ikke denne forbedres, legges det en stor begrensning på hvilke typer spill en kan benytte..

Lenke til kommentar

Det er uansett étt stort problem. Og det er jo at utviklere faktisk må lage spill med støtte for dette. Og hvor står folk som gjerne vil ha enkel kontroller igjen?

 

Fremover i tiden så vil man jo stå igjen med det folk flest vil ha. Og dersom det blir Natal og lignende systemer så vil det jo ikke bli igjen spill med "normale" kontrollere vel?

Og hva med multiplattform-spill? Sonys wand er jo ganske forskjellig fra Natal?

Lenke til kommentar

Mener jeg har lest noe om at den integrerte prosessoren i Natal har blitt byttet ut til fordel for en programvareløsning, som vil legge beslag på en god del av Xboxens maskinvareressurser (har lest opptil 1/3), og med det tror jeg MS skyter seg litt i foten. De burde virkelig gå all-out med Natal hvis de skal behandle den som arvtageren til Xbox 360.

Lenke til kommentar

Jeg blir ikke Tom Cruise i en sofa av en lanseringsdato for Natal. Det som skal bli spennende å se er om de greier å komme opp med noen gode konsepter utover de åpenbare. Jeg syns jeg ser en bunke minispill kun for denne teknologien og partyspill som Lips kan jo fort bli mer interessante å delta i - men hva med rpg'er og slossespill? Kan fort bli interessante.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...