Gå til innhold

Fotballspillenes utvikling (Multi)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin artikkel, men var en del kremspill du glemte å legge til. Så meg faktisk nødt til å lage en konto her på gamer.no slik at jeg kunne kommentere dette.

 

Hvor ble det av World cup på den klassiske Nintendoen? (

)

Jeg har ingen anning på hvor mange timer jeg sittet foran Nintendoen med dette spillet. Kontrollene, som back in the days, var firkantet - hadde satt ett godt merke i hendene mine. For dere blodfan, dette går faktisk ann å få på wii, selvom det har falmet litt med årene er det fremdeles fantastisk morsomt å kunne DREPE motspillerene, samtidig som en fyrer av Argentina sitt superskudd. :rolleyes:

 

Lurte også på hvor FIFA Road to World Cup var blitt av, som forøvrig ble foreviget på Nintendo 64. (

). Lyden er kanskje litt vondt på den videoen, men dette må jo være ett av de beste konsoll-fotballspillene som er laget! Eneste kjedelige var vel hvis en til slutt fikk stål kontroll på filming, og kunne fikse motspillerene røde kort oftere enn unger ber om smågodt i dagligvare butikken.

 

Til sist lurte jeg på hvor klasikkeren Striker var blitt av? (

)

Spillet hvor keeperen var en VONDT jævel å komme seg forbi(unnskyld fransken), og når man først scoret sørget man for at naboen hørte det.

 

Når man tenker på det, så har det vært fantastisk mange fine fotball spill opp gjennom tidene. Takk for en fin mimre artikkel! :)

 

- Sparry!

Endret av Sparry
Lenke til kommentar

Super Soccer var fantastisk. Jeg har ikke tall på hvor mange timer som gikk bort mens jeg spilte det. Tyskland var for øvrig favorittlaget mitt. Nr. 7, Lotar, var nærmest en gud blant dødelige. :)

 

Internatial Superstar Soccer 64 ble det neste fotballspillet jeg spilte til døde. Bare spillergeneratoren bidro til mange timer med underholdning. :p

 

Det ble noen timer med Fifa 2000 og 2001 også, men jeg mistet sansen for fotballspill da serier med årlige utgivelser begynte å dominere.

Lenke til kommentar

Et herlig gjensyn som virkelig tar meg med nedover memory lane. Har spilt stort sett alt som kan krype og gå av fotballspill på C64, men Micro(prose) Soccer var den ubestridte sjefen. Et av de fotballspillene jeg sitter igjen med flest minner fra den dag i dag, til tross for den noe enkle og begrensede styringen. Ellers husker jeg veldig godt World Cup på NES(spiller det faktisk av og til når jeg er på besøk til søskenbarnet), og Kick Off 3 på SNES. Sistnevnte fordi en kompis av meg var den eneste som hadde det, og vi syntes det var dritkjipt at foreldrene hans sa vi måtte være ute en halvtime for hver halvtime vi spilte, men det var verdt det uansett.

 

Begynte først å få øynene opp for Fifa-serien når Fifa 98 kom(selv om jeg hadde spilt 96 og 97, uten at de helt klarte å fenge meg), men for et spill. Det var tre gyldne år med Fifa 98, 99 og 2000, før Fifa-serien gikk ganske kraftig utfor stupet de neste 7-8 årene. Er dog litt morsomt å tenke på at det på Fifa 2000 gikk an å få spillere bortført av UFO, spille med brennende cornerflagg og lysende spillere, med tanke på hvor ultra-seriøs spillserien fremstår i dag.

 

UFO-abduction:fifa2k_18.jpgHuman glowsticks:cheat_05.jpg

 

Og ja, kom på en siste ting. This Is Football-serien. Ikke fordi gameplayet i seg selv var så utrolig bra, men pga. de morsomme kveste-taklingene, og alle gullkornene til kommentatoren. "Velkommen til Arnold Schwarzenegger Stadion. Stor stadion, stor mann!"

Lenke til kommentar

Hva het det fotball-spillet på NES hvor alle spillerne tok sklitakling samtidig hvis man ikke hadde ballen og taklet? Også fikk man "reprise" av målet som var helt random i forhold til hvordan du faktisk scoret. Det var to forskjellige typer musikk man kunne velge også husker jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...