Gå til innhold

Spill som fortjener oppfølgere (del 3) (PS2, PC, Amiga)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Åh Gud, jeg hadde helt glemt av Giants.

Det er et av de spillene jeg har hatt det mest artig med gjennom tidene.

Kanskje ikke det beste spillet i verden, men helt klart konge på pure underholdning.

 

Tror det må spilles en gang til nå når det ble brakt tilbake i bevisstheten min!

Lenke til kommentar

Ah, Giants! Truleg det spelet som eg har fantasert mest om ein oppfølgjar til. Hadde masse idear om korleis karakterane skulle kome tilbake frå Planet Majorca og oppdage at The Island hadde blitt øydelagt av Delphi si hittil ukjende vonde syster, med hjelp frå dronning Sappho, som hadde gjort "statskupp" i helvete, der Timmy utførte snikeoppdrag for å forsyne dei levande protagonistane med informasjon om planane hennar. Og så skulle skjørtejegeren Reg bli interessert i den vonde systera, og når dei andre meinte at han var sprø, vart han sur fordi Baz fekk jo Delphi, og ja. Masse ville saker!

Lenke til kommentar

Giants er et spill som desidert fortjener en oppfølger, men la meg terpe litt:

Her får du velge mellom tre svært ulike humanoide raser, og hvilken du velger vil få stor betydning for hva slags strategier du må bruke underveis.

 

Du får velge rase når du spiller multiplayer, men du får ikke velge rase når du spiller gjennom singleplayer. I del én må du spille med Meccaryns, i del to som Reaper, og i siste del må du spille som Kabuto.

 

Du får direkte kontroll over én enkelt helt, men kan også bygge baser og store hærer som du må bruke til å kjempe deg gjennom de mange nivåene.

 

Med meccaryns får du kun anledning til å bygge base på siste brett, med Reapers får du bygge base to-tre ganger, og med Kabuto finnes det ikke basebygging.

Lenke til kommentar

Så det som min plikt som ansvarlig borger. Er tross alt ett av mine beste spillminner :)

Det skal også sies at Giants: Citizen Kabuto har en veldig minneverdig multiplayer del med basebygging, så lenge man er klar over at den ikke akkurat er balansert :p

Men om to personer spiller Reapers, tre spiller Meccaryns og én person spiller Kabuto så er det dritmoro. Absolutt å anbefale for alle som ikke har prøvd!

Endret av Mr.T
Lenke til kommentar

Giants: Citizen Kabuto var et fantastisk moro spill ja, har nok spilt det en del ganger opp gjennom årene.

 

Må si jeg syns det er trist at Battlezone-spillene (sluppet 1998 og 1999) fra Activision ikke har blitt nevnt i noen av disse artiklene. Er det bare jeg som syns de hadde et bra konsept? Det er så vidt jeg vet ingen lignende spill på markedet.

Lenke til kommentar
Du får direkte kontroll over én enkelt helt, men kan også bygge baser og store hærer som du må bruke til å kjempe deg gjennom de mange nivåene.

Med meccaryns får du kun anledning til å bygge base på siste brett, med Reapers får du bygge base to-tre ganger, og med Kabuto finnes det ikke basebygging.

Det skal òg presiserast at ein ikkje byggjer hærar i dette spelet. Basebygginga går ut på å skaffe seg våpen og andre hjelpemiddel. Froholt blandar kanskje spelet med Sacrifice?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...