Gå til innhold

Feature: De Gales Hus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har jeg aldri hatt den helt store fasinasjonen for Batman. Det som må sies her, er at artikkelen fremstår som veldig godt skrevet! Her har forfatteren tydeligvis gjort bra research.

Må si at det er ofte kommer gode artikler på gamer.no, og spesielt dybdeartiklene av denne typen er det alltid verdt å bruke tid på. Godt jobbet!

 

GeirS

Endret av geirrs
Lenke til kommentar

For en Batman-fan som meg var denne artikkelen fantastisk god lesning. Noe av det beste jeg har lest her.

 

Om ikke sett, kan denne videoen være noe:

http://www.gametrailers.com/video/arkham-retrospective-batman-arkham/54765

er vel basicly en video version av det som er skrevet i artikkelen.. litt ripoff

fra gamer.no sin side kanskje? :p

Tho, a picture tells more than a thousand words.

Lenke til kommentar

Om ikke sett, kan denne videoen være noe:

http://www.gametrailers.com/video/arkham-retrospective-batman-arkham/54765

er vel basicly en video version av det som er skrevet i artikkelen.. litt ripoff

fra gamer.no sin side kanskje? :p

Tho, a picture tells more than a thousand words.

 

Tjaa, jeg skrev på denne artikkelen ei stund før videoen kom, og har vel brukt noen av de samme Wikipedia-kildene som dem (ble aldri så lite snurt når jeg så at de kom meg i forkjøpet). Men egentlig viser det jo bare at flere enn meg ser sammenhengen mellom tegneserien og spillet. JC fra Gamereactor nevnte det også i sin omtale av spillet for noen måneder siden.

 

Poenget er uansett: Hvis du likte spillet, les tegneserien. :)

Lenke til kommentar

Denne listen er ganske så god om du vil begynne å lese Batman-tegneserier:

http://comics.ign.com/articles/624/624619p5.html

Vil også legge til en som heter The Joker, den er ganske ny men den er nesten like bra som de gammle.

 

 

Edit: Kom nettopp på att jeg kjøpe Arkham Asylum (tegneserien) forrige helg :D

Endret av lolidude
Lenke til kommentar

Egentlig er det ikke så veldig nytt siden utvikler selv har sagt at de bruker mye av tegneserien som kilde (riktnok ikke uten å nevne denne historen spesifikt).

 

Men jeg må alikvel si at det gir spillet enda en dimensjon og jeg nå begynner å bli bra bestemt på å lese utvalgte Batmanbøker - så til og begynne med i hvert fall. Så da kan jeg jo takke for linken lolidude.

Lenke til kommentar

Egentlig er det ikke så veldig nytt siden utvikler selv har sagt at de bruker mye av tegneserien som kilde (riktnok ikke uten å nevne denne historen spesifikt).

 

Men jeg må alikvel si at det gir spillet enda en dimensjon og jeg nå begynner å bli bra bestemt på å lese utvalgte Batmanbøker - så til og begynne med i hvert fall. Så da kan jeg jo takke for linken lolidude.

 

Det er utrolig stilig å lese artikler som tar for seg bakgrunnstoff og inspirasjonskilder til slike spill. Gjerne hvis det er andre medium en spill som er inspirasjonen. Så jeg håper vi får flere slike artikler.

 

Ps. Det er i "Final Crisis"-sagaen batman dør, ikke i RIP.

Lenke til kommentar

Knallbra artikkel! Dette er grunnen til at jeg digger Gamer dot no. Hadde vært interessant å lese lignende artikler om andre spill. Dante's Inferno, The Witcher...

 

Siden jeg faktisk har lest Den Guddommelige Komedien (i overkant gørrkjedelig til tider) har jeg gått inne med tanken om å skrive en featuresak om Dante's Inferno. Men først må jeg få testa spillet. ;)

 

Den som henger med, får se!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...