Gå til innhold

League of Legends lanseres i morgen (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Endelig.

 

Om noen nybegynnere trenger tips så kan jeg gjerne spille noen runder om dere sender meg et pm :)

 

@sondre Å si at HoN er mye bedre er vel et ganske subjektivt standpunkt, jeg spillte nesten 30 kamper i HoN og syntes ikke det var like morsomt som LoL, League of Legends har flere ting det gjør bedre enn Heroes of Newerth, akkurat som Heroes har mye det gjær bedre enn LoL.

Så jeg gidder ikke snakke om hva somer best av LoL og HoN, de har begge sine fanboys, men jeg vil snakke litt om hva som gjør LoL til et utmerket spill.

1: Gamepacing.

I League of legends skjer ting kjapt, det at de tok ut "denying" (drepe dine egne soldater for at motsanderen ikke skal få gull/erfaring) gjorde at LoL ble mer basert på å drepe motstanderen enn dine egen soldater, ved å fjerne et veldig kjedelig aspekt ved sjangeren introduserte de et mye mer actionfyllt spill i de første fasene av spillet.

2: Runer og masteries.

Runer er for øyeblikket deaktivert, men blir aktivert om noen uker, runer er som sockets i WoW, du kan ha opp til 30 runer på en gang og de gir deg mange forskjellige bonuser som kan forbedre karakteren din i et eller flere aspekter av LoL.

Masteries er som talents i WoW, tror ikke du trenger og vite mer om det.

Masteries of runer sammen fører til et helt nytt strategisk element I league of legends som ikke har blitt brukt før i denne sjangeren (som er ganske ny), dette gjør spillet dypere og gir deg mer avanserte muligheter.

3: Brukerne.

Av en eller annen grunn som illustrert i denne artikkelen så virker det som om det er relativt mindre idioter i League of Legends, forumene har en mye bedre tone og for meg er dette en av grunnene til at jeg f.eks slutte med WoW.

4: Grafikken.

Mange mener den er for barnslig, (men jeg mener at utviklerne valgte å ha et mer fantasipreget uttrykk en f.eks HoN der mange klager på at karakterene lett flyer inn i hverandre og egenskapene har for "realistiske" effekter som fyller opp hele skjermen.)

Jeg synes grafikken er nydelig og passer perfekt til stemningen i spillet.

 

Dette er bare noen av grunnene til at jeg fortsatt velger å spille League of Legends etter snart 7 måneder i betaen.

 

 

PS: Morsomt at 50% av artikkelen er kopiert fra http://www.gamer.no/article.php?articleId=6178

Endret av Predicted
Lenke til kommentar

Er rom for både LoL og HoN her, så ingen vits i å stresse med fanboy wars. Ønsker LoL bare godt (selv om jeg går for HoN) da konkuranse er bra for alle impliserte.

 

Såvidt jeg vet har det vært færre invitasjoner i LoL betaen, nå som alle kan prøve og gratisfaktoren slår inn er jeg redd for at dette også vil få sin del av dotards/drittsekker generelt, men man kan jo håpe.

 

Er selv mest spent på å se hvordan microtransactions slår ut her, har få eksempler hvor dette har vært utført godt hittil.

Lenke til kommentar

Det HoN har skjønt er at DotA er et perfekt spill utenom grafikken og de andre kjipe tingene som at folk leaver uten å kunne joine igjen. I HoN har de kun fikset på de tingene.

Å fjerne deny? Det er en viktig del av spillet, og selvom noen noobs ikke mestrer det så burde det aldri blitt fjernet.

Lenke til kommentar

Å fjerne deny? Det er en viktig del av spillet, og selvom noen noobs ikke mestrer det så burde det aldri blitt fjernet.

 

 

Faktisk, denying ble implementert i WCIII for at de beste spillerne hadde en mulighet til å drepe egne soldater om de ble for mange i et område eller ville bygge en annen type soldat.

Denying var en del av LoL, men de fant ut det at early game ble alt for passivt med denying, og det gjorde spillet rett og slett mindre morsomt, for å skape et bra spill trenger man ikke alle mekanikker tidligere spill har hatt, og denying er det definitivt ikke behov for.

 

Her er en forumpost av den legendariske eksblizzard utvikleren Tom "Zileas" Cadwell.

Denying

The lack of denying is a major change in LoL from DotA. Denying existed in War 3 as a method to destroy your own units in case you got stuck in a food cap situation. A few ladder players used it once in a while to deny XP, but it really was not intended for competitive play. DotA stumbled upon this, and kept it because it added actions for players to perform in the early game, and offered subtle techniques of lane control to optimize tactical situations related to ganking.

 

We are opposed to creep denying because:

 

1. It enlarges the early game imbalance between ranged and melee Champions, and we think it is more fun for all Champions to be at least somewhat competitive at all phases of the game.

2. It denies enemy players of their satisfaction on an extremely frequent basis, preventing them from having incremental rewards.

3. It leads to passive play, and slows down the game. We feel that high-activity, high-action faster games are more fun. Team fights more than anything else are what make this genre fun, and faster games mean more team fights.

4. It is weird. Killing your own guys?

 

Du kan finne hele greia her.

Endret av Predicted
Lenke til kommentar

Jeg kan sikkert finne en Blizzard dude som sier helt det motsatte men det ikke poenget. Jeg mener at deny er en viktig del av spillet.

 

Skal man fjerne last hit på enemy creeps også da kanskje siden det også gir et "saktere" gameplay?

 

Denying var en viktig del av DotA, men LoL tar AoSkonseptet og lager sitt eget spill, og med de nye mekanikkene som LoL har hentet inn er ikke behovet for denying like stort.

Jeg råder deg til å prøve spillet i et premade, du har rett og slett ikke tid til å drepe dine egne soldater oppi det som skjer early game.

 

Og zileas er ikke en "blizzard dude", han hadde viktige roller på bade WC III og starcraft teamet og er nå "Director of Systems Design" som betyr at han bestemmer det meste når det kommer til balansering og nytt innhold i LoL.

Lenke til kommentar

Jeg er sikker på at LoL er et kjempe spill, men jeg ser ikke etter et nytt spill. Har spilt DotA i snart 4 år og jeg er ute etter en Dota kloning, etter som jeg mener spillets gameplay og opplegget er på kanten av perfekt. Som sagt det eneste som holder det tilbake er lagg og andre ting som IceFrog ikke får gjort noe med.

Endret av Ateuz
Lenke til kommentar

Hei

 

Spiller selv LoL for tiden men sliter med å finne faste folk å game med. Mest merker jeg at det er en mangel på skandinavere :p

 

Hvis det er noen av dere der ute som spiller LoL som har lyst å kjøre litt premades, gjerne Twisted Treeline mappet, så legg meg gjerne til friends! Nick: Tiny Gekko

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...