Gå til innhold

Krig om Fallout-rettighetene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"... Hevder at Bethesda har jobbet mot dem fra dag en ..."

 

QQ. Dette er jo reinspikka sutring, og hele søksmålet minner om stadig økende desperasjon. Hvis Interplay hadde vært i stand til å operere med konsepter som "budsjett" og "deadlines" ville de aldri ha rotet seg opp i situasjonen de nå er i - når de så velger å hoppe på "Bethesda er store og skumle og fæle kapitalister"-bølgen og bruke det som grunnlag i et søksmål, har de spilt fullstendig fallitt.

Lenke til kommentar

Det mest alvorlige her er hvis Bethesda hindrer Interplay i å selge Fallout 1 og 2. Hvem som skal lage neste kapittel i en serie som døde i 1998 bryr jeg meg heller lite om.

 

Enig. Føler det er ganske latterlig av bethesda å hindre interplay i å selge sine spill, som er mye mer elsket av gamere verden over. Have some respect!

Lenke til kommentar

Mitt utgangspunkt er at jeg gjerne vil ha mer Fallout men at jeg helst vil ha mer Fallout i stil med spill nr 1 og 2 heller enn den her "Oblivion-modden" som enkelte refererer til som Fallout 3. Altså, misforstå meg rett, Fallout 3 var et godt spill men jeg synes nok produktet i overkant preget av å være utviklet av Bethesda.

 

Men nå leser jeg jo i denne artikkelen at det er Obsidian som visstnok lager neste spill i serien for Bethesda. Og Obsidian ble vel tuftet på restene av Blak Isle Studios, altså de som designet de første spillene i serien. Slikt sett burde jo mulighetene for at det dukker opp spill som kanskje er litt mer tro mot seriens originale uttrykk være de aller beste om ting får bli som de er.

 

Selfølgelig ville jo det beste vært om retten til å lage Fallout spill havnet hos BioWare men det er vel heller tvilsomt at det vil skje. Desverre /cry.

Lenke til kommentar

Håper de blir enige, at Interplay kan fortsette og selge sine gamle klassikere (selv om å kalle det fallout triology er et ganske misvisende navn) og at Bethesda kan lage et nytt fallout spill. På grunnlag av min elsk på fallout 3 altså.

 

 

til dere to med BioWare elsk, hvorfor BioWare? er det pga baldur serien eller? (bare lurer altså, vet lite om dem og har dessverre ikke spilt noen av deres spill, enda) :)

Endret av Masterfifty
Lenke til kommentar

Selfølgelig ville jo det beste vært om retten til å lage Fallout spill havnet hos BioWare men det er vel heller tvilsomt at det vil skje. Desverre /cry.

Tror BioWare uansett er for opptatt for tiden. De kommer nok til å utvide Dragon Age-serien, og samtidig jobber de med Mass Effect. Noe særlig flere spill tviler jeg på de har plass til.

Lenke til kommentar

Selfølgelig ville jo det beste vært om retten til å lage Fallout spill havnet hos BioWare men det er vel heller tvilsomt at det vil skje. Desverre /cry.

Tror BioWare uansett er for opptatt for tiden. De kommer nok til å utvide Dragon Age-serien, og samtidig jobber de med Mass Effect. Noe særlig flere spill tviler jeg på de har plass til.

 

De lager vel Baldurs Gate 3 også, med mindre de har outsourcet det til noen andre.

Lenke til kommentar

Ser at endel her inne vil at Interplay skal få tilbake rettighetene.. Hallo? Interplay som la ned utviklignen av det opprinnelige Fallout 3. De la tilogmed ned Black Isle som oppfant og utviklet hele Fallout konseptet.

Nå har Bethesda outsourcet utviklingen av neste spill i serien til Obsidian. Obisdian er bygget på restene av Black Isle studios....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...