Gå til innhold

Anmeldelse: Forza Motorsport 3 (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra at noen ser gjennom HYPEN:

Gamereactor's anmeldelse 7/10

 

Og dette skulle bli det flotteste bilspillet på markedet...:

 

"Turn 10 har også klart å lage en silkeglatt grafikk som oppdateres med seksti bilder i sekundet. De fleste racingspill har nemlig bare en bildeoppdatering på tretti bilder i sekundet, og man merker forskjellen. Det flyter helt fenomenalt i Forza 3, men den glatte bildeoppdateringen går dessverre på bekostning av andre grafiske effekter. Grafikken er nemlig veldig statisk og livløs. Kræsjer jeg med andre biler blir det ingen røyk eller spektakulære gnisteffekter, alt som skjer er at den skinnende blanke teksturen til motstanderens bil blir byttet ut med en litt skitnere tekstur. Det ser falskt og merkelig ut. Å kjøre over grus lager ingen støvskyer, svidd gummi lager ikke røyk, og resultatet er at det føles nesten som å kjøre en litt livløs bilsimulator-simulator!"

 

Enda et utdrag:

"Forza 3 er et fantastisk detaljrikt bilspill med en superstram kjøremotor, men det mangler litt på kjøregleden."

 

Hva skal man med et bilspill som ikke gir deg kjøregleden? Da forsvinner hele poenget! Dette kjøper jeg aaldri, håper at GT5 blir bedre!

Lenke til kommentar

Haha! Drittlei skrikende unger som alltid skal nevne GT5 hver gang man snakker om Forza 3.

 

GT5 blir forhåpentligvis et fantastisk spill men våkn opp: det kommer ikke ut før om ca. et år. Så mens dere skriker og venter skal vi andre storkose oss med Forza 3.

 

Alle de som har prøvd F3-demoen vet godt at kjørefølelsen med et ratt mellom hendene er på topp, så "gi meg en bremse".

"Kjøreglede" er forresten et fullstendig subjektivt ord som gir meg nøyaktig null info på hvordan spillet egentlig er. Noen vil oppleve mye "kjøreglede" med Super Mario Kart, andre ikke. Men hva i all verden har det med saken å gjøre?

Endret av Khogn
Lenke til kommentar

Bra at noen ser gjennom HYPEN:

Gamereactor's anmeldelse 7/10

 

Og dette skulle bli det flotteste bilspillet på markedet...:

 

Hva skal man med et bilspill som ikke gir deg kjøregleden? Da forsvinner hele poenget! Dette kjøper jeg aaldri, håper at GT5 blir bedre!

 

Ja ifølge VG, Dagbladet og Spillmagasinet, for å nevne noen, er dette tidenes beste bilspill. Jeg stoler selvsagt på flertallet, og så bra som Forza 2 var visste jeg og sikkert mange andre at 3'ern ville bli enda bedre. Tror nesten denne anmelderen i GR har hatt en dårlig dag på jobben :D Gleder meg ihvertfall stort!

 

Når det gjelder GT5, så blir det sikkert et bra spill, men når kommer det ut da? Neste år? 2011? eller 2012? Jeg blir nå ikke overrasket om Forza 4 kommer ut før GT5 :lol:

Lenke til kommentar

Bra at noen ser gjennom HYPEN:

Gamereactor's anmeldelse 7/10

 

Og dette skulle bli det flotteste bilspillet på markedet...:

 

"Turn 10 har også klart å lage en silkeglatt grafikk som oppdateres med seksti bilder i sekundet. De fleste racingspill har nemlig bare en bildeoppdatering på tretti bilder i sekundet, og man merker forskjellen. Det flyter helt fenomenalt i Forza 3, men den glatte bildeoppdateringen går dessverre på bekostning av andre grafiske effekter. Grafikken er nemlig veldig statisk og livløs. Kræsjer jeg med andre biler blir det ingen røyk eller spektakulære gnisteffekter, alt som skjer er at den skinnende blanke teksturen til motstanderens bil blir byttet ut med en litt skitnere tekstur. Det ser falskt og merkelig ut. Å kjøre over grus lager ingen støvskyer, svidd gummi lager ikke røyk, og resultatet er at det føles nesten som å kjøre en litt livløs bilsimulator-simulator!"

 

Enda et utdrag:

"Forza 3 er et fantastisk detaljrikt bilspill med en superstram kjøremotor, men det mangler litt på kjøregleden."

 

Hva skal man med et bilspill som ikke gir deg kjøregleden? Da forsvinner hele poenget! Dette kjøper jeg aaldri, håper at GT5 blir bedre!

 

Nå må du slutte å trolle på forumet. Som kjent fikk Uncharted 2 gode karakterer jevnt over i andre anmeldelser, men når Uncharted 2 fikk 7 / 10 på Gamer.no antydet du at det var typisk Gamer.no å gi lav karakter til PS3-eksklusive spill, og ramset opp en liste med spill til PS3 som har fått "lav" karakter.

 

Men når et Xbox-eksklusivt spill får 9 / 10, henviser du til en annen anmeldelse med lavere karakter og sier det er bra at noen ser gjennom hypen?

 

Er du klar over at du dummer deg ut noe så jævli?

Endret av Zarunil
Lenke til kommentar

Har lyst på dette, men har dessverre ikke noe ratt som fungerer på 360. :\

 

Spillet fungerer ypperlig med gamepad også. Det er moro med ratt, men absolutt ikke nødvendig.

 

Hva skal man med et bilspill som ikke gir deg kjøregleden? Da forsvinner hele poenget! Dette kjøper jeg aaldri, håper at GT5 blir bedre!

Selfølgelig opp til deg å avgjøre hvilke spill du skal kjøpe, men du går glipp av et knallspill. Jeg tar heller et spill med fet grafikk (for det har Forza 3) og 60fps enn et med fantastisk grafikk og 30fps. Nettopp på grunn av kjøregleden. Jeg vil vel faktisk påstå at det er noe av det som gjør Forza 3 så bra, at Turn 10 ikke har ofret viktigere områder for å kunne levere et marginalt penere spill.

 

Å dra inn Gran Turismo 5 blir uansett bare spekulasjoner. Vi får se når den tid kommer.

Endret av Aasgaard
Lenke til kommentar

Åååååh, blir helt mo i knærne!! Definitivt årets spill! Har selv ventet på spillet siden ryktene svirret i fjor.. Og det blir vel det beste bilspillet siden 2'eren. Og hvis man ser bort ifra resten av Forza-serien, er det vel det beste spillet siden.. Tja.. Need for Speed 2: SE. Eller noe annet revolusjonerende kanskje, som Stunts tidlig på 90-tallet.

 

En veldig tidlig anmeldelse, og jeg misunner skribent som sikkert sitter og spiller for harde livet fra nå av.. B) Blir fantastisk å motta dette i posten. Ihuga fan som jeg er har jeg selvsagt bestilt LE-versjonen med nøkkelring og minnepenn. :)

 

TOPP anmeldelse, du er nå min favorittskribent! ;)

Lenke til kommentar

Virker som et godt spill. I min verden ser dog omgivelsene litt "tegnet" ut her ift. f.eks Dirt 2, men grafikken er jo god nok.

 

Kjenner etterhvert trangen etter et bra bilspill selv. Har spilt GRID, Dirt, Fuel, Burnout Paradise, men ingen har liksom helt fått meg hektet så langt. Faktisk har min overlegent beste racingopplevelse på laang tid vært Wipeout HD + Fury-ekspansjonen. Det er også det vakreste racingspillet som er laget - ever!

 

Har ikke X360, så dette får dessverre passere.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...