Gå til innhold

Anmeldelse: Wet (X360, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg burde sikkert ha kjøpt dette da Game hadde medlemstilbud, men budsjettet var litt on hold akkurat da. Dette er et sånt spill som jeg sikkert plukker opp når det blir litt billigere - jeg elsket demoen, men jeg var alltid litt skeptisk til om hele spillet kom til å være like underholdende hele veien. Særlig "falle ned fra flyet"-sekvensen høres ut som noe som vil gi meg lyst til å kaste gamepaden i veggen.

 

Ellers er vel 6/10 veldig på linje med hva resten av spillpressen har hatt å si om Wet, til tross for at en 6-er fra IGN er tilnærmet slakt.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125
Det kan late til at utviklerteamets store idol er nettopp Quentin Tarantino, for spillet bruker mye av estetikken og formspråket til filmen, spesielt i fortellingen av historien.

Oppdaget jeg en skrivefeil, og isåfall, får jeg en premie? :o

Lenke til kommentar

Inn før beskyldningene om at Gamer.no favoriserer Wii som konsoll.

Gamer.no har gitt bare 3 Wii-spill 9/10 eller 10/10 (Super Mario Galaxy, Zelda: Twilight Princess og Resident Evil 4: Wii Edition).

 

Gamer.no har gitt Mario Kart Wii 7/10 som ligger på et snitt på 82%.

 

Gamer.no har gitt Super Smash Bros. Brawl 7/10 som ligger på et snitt på 93%.

 

Gamer.no har gitt Super Paper Mario 4/10 som ligger på et snitt på 85%.

 

Gamer.no har gitt No More Heroes 6/10 som ligger på et snitt på 83%.

 

Gamer.no har gitt Wing Island 1/10 som ligger på et snitt på 48%.

 

Alle disse spillene ligger langt under snittet, og med bare 3 spill på 9/10 eller mer kan man ikke akkurat kalle Wii'en for Gamer.no sin favorittmaskin.

 

- Shaka

Lenke til kommentar

Jeg har spilt gjennom spillet, og kjenner igjen mye av det negative som blir skrevet. Men, med det sagt, WET er faktisk et av de mest underholdende spillene jeg har spilt på en god stund. Jeg sier ikke at det er en 10/10 på noen som helst måte, men jeg vil anbefale folk å plukke det opp om de finner det brukt eller på tilbud rundt 2-300kr.

 

Samme med 50 Cent-spillet, for øvrig. Hjernedød underholdning, men så over-the-top at det blir morsomt.

Lenke til kommentar

Hadde ikke hørt om dette spillet, før det plutselig ble nevnt av en i Siste Ordet (Lakus?). Hørte det var kommet en demo av det, så jeg lastet den ned. Og så mye moro er det lenge siden jeg har hatt med en demo. Syns spillet var knall gøy, selv om det grafiske ikke var på topp.

 

Virker som et "midt på treet"-spill som garantert blir et kjøp for min del.

 

Fin anmeldelse btw.

Lenke til kommentar
Det kan late til at utviklerteamets store idol er nettopp Quentin Tarantino, for spillet bruker mye av estetikken og formspråket til filmen, spesielt i fortellingen av historien.

Oppdaget jeg en skrivefeil, og isåfall, får jeg en premie? :o

 

Ikke en skrivefeil, men jeg ser at setningen han mistolkes. Har endret litt på dette. Ingen premie, men en stjerne i boka i alle fall :)

Lenke til kommentar

Ja nå har Gamer.no gitt meg ett dillemma... Hva skal jeg kjøpe, Wet eller Uncharted 2???

Uncharted 2 er jo hårfint bedre, men jeg må jo huske at Wet har fåt samme karakter som Killzone 2, ett spill jeg satte MEGET stor pris på.

 

Jeg sitter å klør meg i hodet å funderer på om jeg skal velge å følge Gamer.no sine anbefalinger, eller følge det øvrige anmelderkorpset på nettet som har gitt Uncharted 2 rekordhøye poengsummer... Hmmmm... Noen som kan gi meg en god løsning på dillemaet mitt???

Lenke til kommentar

<snip>

Alle disse spillene ligger langt under snittet, og med bare 3 spill på 9/10 eller mer kan man ikke akkurat kalle Wii'en for Gamer.no sin favorittmaskin.

Du har for mye tid, og for lite humor. :)

 

 

Hmmmm... Noen som kan gi meg en god løsning på dillemaet mitt???

Tja, hva med å "tenke sjæl" som Trond-Viggo foreslo en gang i tiden?

Lenke til kommentar

Ja nå har Gamer.no gitt meg ett dillemma... Hva skal jeg kjøpe, Wet eller Uncharted 2???

Uncharted 2 er jo hårfint bedre, men jeg må jo huske at Wet har fåt samme karakter som Killzone 2, ett spill jeg satte MEGET stor pris på.

 

Jeg sitter å klør meg i hodet å funderer på om jeg skal velge å følge Gamer.no sine anbefalinger, eller følge det øvrige anmelderkorpset på nettet som har gitt Uncharted 2 rekordhøye poengsummer... Hmmmm... Noen som kan gi meg en god løsning på dillemaet mitt???

 

Velkommen til forumet :)

 

Det står jo mellom tre ganske ulike spill her, så det spørs vel om du liker eventyr/skyting i Uncharted 2 eller bare komplett hodeløs og urealistisk skyting og sverdkamper i Wet. Etter å ha spilt demoen/betaen av Uncharted 2, ville jeg nok holdt en knapp på sistnevnte, i alle fall hvis du er opptatt av flerspiller.

Lenke til kommentar
Tittelen henspeiler på en eufemisme hvor ordet «våt», peker på å få hendene fulle av blod. Det høres både brutalt og veldig voksent ut, og hvis det er noe man skal si om Wet, så er det at det i alle fall ikke er et spill som egner seg for barn.

 

For å spesifisere: "Wet" er en fortkortelse av "wetwork" - som så vidt jeg vet ikke har noen god oversettelse på norsk men blir det samme som å få hendene dekket av blod.

 

Videre er spillet et spill med grindhouse-estetikk. Det skinner i gjennom i volden (som anmeldelsen poengterer), overskuespillet på stemmene og ganske åpenbart i det slitne filteret som spillet ser ut til å ha. Å trekke spillet for disse elementene er egentlig urettferdig, fordi det i så måte er meget godt gjennomført.

 

Personlig, og dette er basert på demoen, likte jeg den quicktimeeventen jeg fikk servert der Rubi må hoppe fra bil til bil. Den var langt inn i mellom skytesekvenser, og fungerte meget godt for å myke opp den litt kjedelige skytingen som var der og da.

Verre er det at hver bidige dør må åpnes med buttonmashing, og at den helsegivende alkoholen må drikkes og skytes på den samme utrolig fete måten de første 10 gangene, før det blir langtekkelig og kjedelig.

Lenke til kommentar
Tittelen henspeiler på en eufemisme hvor ordet «våt», peker på å få hendene fulle av blod. Det høres både brutalt og veldig voksent ut, og hvis det er noe man skal si om Wet, så er det at det i alle fall ikke er et spill som egner seg for barn.

 

For å spesifisere: "Wet" er en fortkortelse av "wetwork" - som så vidt jeg vet ikke har noen god oversettelse på norsk men blir det samme som å få hendene dekket av blod.

 

Videre er spillet et spill med grindhouse-estetikk. Det skinner i gjennom i volden (som anmeldelsen poengterer), overskuespillet på stemmene og ganske åpenbart i det slitne filteret som spillet ser ut til å ha. Å trekke spillet for disse elementene er egentlig urettferdig, fordi det i så måte er meget godt gjennomført.

 

Personlig, og dette er basert på demoen, likte jeg den quicktimeeventen jeg fikk servert der Rubi må hoppe fra bil til bil. Den var langt inn i mellom skytesekvenser, og fungerte meget godt for å myke opp den litt kjedelige skytingen som var der og da.

Verre er det at hver bidige dør må åpnes med buttonmashing, og at den helsegivende alkoholen må drikkes og skytes på den samme utrolig fete måten de første 10 gangene, før det blir langtekkelig og kjedelig.

 

Helt korrekt. Så vidt meg bekjent er "wetwork" en eufemisme som har oppstått og fulgt organisasjoner som KGB, Mossad og CIA som en betegnelse på deres agenters "skitne" arbeid.

 

Jeg har ikke trukket spillet for verken vold eller stemmeskuespill. Filteret er kanskje vel implementert, men jeg finner det som nevnt forstyrrende. Dette fører igjen til at det forpurrer spillopplevelsen, noe jeg igjen ikke føler at noe spill er tjent med.

 

Fullt enig med deg når det gjelder både dørene og helsedrikken, men jeg føler ikke at disse utgjør en så stor del av spillet at de er direkte forstyrrende - de er bare indikasjoner på at utviklerne ikke alltid makter å skille mellom god og dårlig design :)

Lenke til kommentar

Er alle anmelderne på Gamer.no enige i karaktersettingen på U2?

Er det kun en anmelder som har fått spille det?

Hadde vært bra med en tilbakemelding fra andre anmeldere på om de er enige i karaktersettingen.

 

Som du sikkert skjønner er ikke dette tråden for å snakke om karaktersettingen til Uncharted 2, dette tas her eller her.

 

Når det er sagt fungerer vi ikke som èn hjerne her i Gamer.no, og det gjør at vi har forskjellige meninger om mangt og mange innenfor spillverdenen. Det vil derfor helt sikkert være noen som er uenig med Øystein i redaksjonen, akkurat som du er uenig med meg i om hvorvidt Killzone 2 er et godt spill eller ikke.

 

Videre spørsmål eller synspunkt på dette kan tas på PM, men denne tråden omhandler Wet, og eventuelle nye innlegg om Uncharted 2, karaktersettingen på Gamer.no eller whatnot vil bli moderert bort.

Endret av EmmJay
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Ikke en skrivefeil, men jeg ser at setningen han mistolkes. Har endret litt på dette. Ingen premie, men en stjerne i boka i alle fall :)

Jo, jeg tenkte å redigere innlegget mitt siden det ikke er en faktisk skrivefeil :o

 

Nå fant jeg en ny i innlegget ditt, da får jeg vel en premie? ;)

 

Sånn ellers regner jeg vel med at Wet ikke er noe for meg når jeg ikke helt har sansen for QTE. Har tolerert det så langt, men blir mer og mer lei for å si det sånn! Det er en trasig mekanikk og burde bli gravlagt snarest.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...