Gå til innhold

Anmeldelse: Uncharted 2: Among Thieves (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja litt under det spillet har fått andre steder, men det overrasker meg ikke. Var vel mer den gode kritikken spillet fikk andre steder som overrasket meg. Det var noe som dette jeg hadde forventet. Er jo desverre som oftest slik at bedre utseende og flyt går på bekostning av det som orginalt gjorde de foregående spillene bra. Slik er det med de fleste serier jeg har spillt. Men kommer nok uansett til å kjøpe dette spillet også etter hvert. 7/10 er jo ikke dårlig.

 

Jeg mener i alle fall at det var nok en veldig bra anmeldelse. Satte søkelyset på akkurat de punktene hvor jeg var spent på kvaliteten. :)

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Synes du var litt prippen her og gjorde alt for mange sammenlignelser med Uncharted 1. Det er viktig å anmeldele spillet som en enhet og ikke gi den dårligere karakter fordi du synes forgjengeren var bedre.

 

Ellers blir det spennende å se om Risen og Monkey Island EP. 3 er bedre spill enn Uncharted 2 ettersom dette er de siste anmeldelsene på gamer som fikk 8 og 9.

Lenke til kommentar

For å være helt ærlig så virker det som Gamer er mest ute etter å lage blest om seg selv. Altså gi en lavere score en så si alle andre for så å få aktivitet på nettsiden og ikke minst forumet.

 

EDIT: Tror nok ikke på noen måte at Gamer.no driver med slikt for å være helt ærlig..men det ble nok etter min mening basert litt på for mye personlige preferanser og ikke en litt mer nøytral anmeldelse slik jeg ville likt.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

For å være helt ærlig så virker det som Gamer er mest ute etter å lage blest om seg selv. Altså gi en lavere score en så si alle andre for så å få aktivitet på nettsiden og ikke minst forumet.

Alle vet at anmeldelser er skrevet ut ifra det anmelderen selv mener, så hvis han gir det en "lav" score så er det fordi anmelder ikke like spillet så bra. Hvis Gamer.no ville fått mer PR så ville de gjort noe ALA det som ble anonnsert i går. Så slutt og være en bitch og aksepter det, det er alltid noen som vil like et spill bedre enn andre, jeg selv ganske sikker på at du har vært i en lignende siuasjon. Tre små ord sier det hele: Smak og behag. Bli vant til det, synes det er bra at spillanmelder blir mer uavhengige og ikke blir et verktøy for spillutviklere.

 

Ellers blir det spennende å se om Risen og Monkey Island EP. 3 er bedre spill enn Uncharted 2 ettersom dette er de siste anmeldelsene på gamer som fikk 8 og 9.

Og selv om de spillen fikk bedre kan det ikke sammenlignes siden det ble skrivd av andre skribent med sine egene frie tanker og meninger. Kan fort hende at han hadde gitt dette spilte 8 eller 9, kanskje til og med en 7.

Endret av Erik
Lenke til kommentar

Vanvittig god anmeldelse, skjønner akkurat hva du mener. Og det er den samme følelsen jeg sitter igjen med etter å ha spilt GTA IV. Det er som å få en god sjokolade av noen som vil at du skal bli feit, innpakningen og produktet er vel helt greit i seg selv, men det blir bare helt feil.

 

Spesielt kjente jeg meg igjen i dette.

 

Dei nye personane er gode, skodespelet og alt det der er på plass, men dei gir meg ingenting. Det er som å sjå ein perfekt regissert film som berre manglar gnisten. Det vesle ekstra manglar, og sakte, men sikkert byrjar det å demre kvifor: Du blir eigentleg aldri kjend med desse nye personane, dei berre er der, gjer sine ting, men kvifor? Kva er motivasjonen her? I grove trekk kan du sikkert finne den, men trur du verkeleg på noko av det?

 

Dette er noe jeg kaller GTA IV-syken, og er den største feilen ved current gen-spill. At man ikke tror på karakterene. At jeg ikke føler med karakterene, og at jeg ikke kan relatere meg til disse. Det hjelper ikke om spillet står til en 10er estetisk, hvis man ikke klarer å tro på hva som skjer og hvem som gjør det. Det samme gjelder også antiklimakset spillet ebber ut i, som høres ut som en krysning av GTA IV og Fahrenheit.

 

Skulle jeg utsatt noe på anmeldelsen ville det blitt at du gir for høy score. Du småslakter spillet anmeldelsen gjennom, før du gir karakteren 7/10, det virker litt rart. Det virker enten som om du lar deg farge av tittelen, eller hopper over å skrive om endel av det du likte i spillet.

 

Avslutningsvis vil jeg si at jeg selvfølgelig skal kjøpe dette spillet uansett, og gleder meg fortsatt som en unge, men all ære for å tørre å snakke med en nøktern stemme som taler de fleste andre spillsider midt i mot. Gleder meg til release, så skal jeg komme tilbake og fortelle om jeg er enig eller ikke. Men uansett fra et objektivt synspunkt; Meget god og modig anmeldelse!

Lenke til kommentar

Haha, latterlig. Gamer.no gjør det igjen. Trodde dere hadde lært av Killzone 2-anmeldelsen. Men neida. Her gir dere "lav" karakter bare for å gå mot strømmen og for å bevise at dere ikke kjøper hype. Dere prøver å oppnå et kvalitetsstempel ved å gi høstens mest hypende spill dårligere karakter enn forventet - akkurat som med KZ2. Er gamer.no 360-fanboys? Jeg bare lurer.. Gears 2 10/10... yeah rite' :) Gamer.no er ikke til å stole på. Det har jeg nå funnet ut. Synd, for skriveriene deres er som regel av topp kvalitet.

Lenke til kommentar

God anmeldelse, selv om karakteren er lavere enn snittet. Når de endrer på ting du ikke liker, er det naturlig at du gir den en dårligere karakter, selv om en annen i staben kanskje ville gitt det 9/10. Utifra det jeg har lest her og der, inkludert her, tror jeg at jeg vil like dette bedre enn en sjuer, men vi får se.

 

@sirup: Utifra det jeg har sett av Øysteins anmeldelser, er han ikke noe partisk ovenfor den ene eller andre konsollen. Slutt å komme med slike bunnløse argumenter, vurderer du i det hele tatt at det er en mulighet for at anmelder faktisk ikke var så begeistret for spillet som alle andre, uavhengig av konsoll?

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar

Vanvittig god anmeldelse, skjønner akkurat hva du mener. Og det er den samme følelsen jeg sitter igjen med etter å ha spilt GTA IV. Det er som å få en god sjokolade av noen som vil at du skal bli feit, innpakningen og produktet er vel helt greit i seg selv, men det blir bare helt feil.

Veldig godt sagt, og kunne ikke vært mer enig. Det er vel egentlig en trend du kan finne igjen i alle deler av det moderne samfunnet. Ting blir Større, Bedre, Sterkere og Penere, men selve sjelen i det forsvinner. Det er ikke for ingenting at man sier mennesket aldri har vært mer alene enn i den globaliserte tidsalder.

Lenke til kommentar
Og selv om de spillen fikk bedre kan det ikke sammenlignes siden det ble skrivd av andre skribent med sine egene frie tanker og meninger. Kan fort hende at han hadde gitt dette spilte 8 eller 9, kanskje til og med en 7.

 

Uavhengig av karakteren dette spillet fikk så synes jeg det bør være en viss fornuft i hvor mye karakteren skal være farget av hvem som anmelder et spill. Er ikke interessert i en subjektivitetskrangel her, men om f.eks to anmeldere på samme nettsted skal kunne gi det samme spillet to helt forskjellige karakterer (og begge anmeldere liker/anmelder/spiller den type spill), så bør en bare forkaste hele idéen om tallkarakterer og heller skrive alt i tekstformat. En karakter bør ikke variere særlig mer enn en karakter i et slikt tilfelle mener jeg, men hadde egentlig ønskt karakterløse anmeldelser velkomment om det var bra begrunnet og summert i konklusjonen.

 

Må jo si at anmelderen i dette tilfellet gir mange begrunnelser for sin mening, men litt pussig at MP ikke nevnes med et ord (eller overså jeg noe?).

Lenke til kommentar
Skulle jeg utsatt noe på anmeldelsen ville det blitt at du gir for høy score. Du småslakter spillet anmeldelsen gjennom, før du gir karakteren 7/10, det virker litt rart. Det virker enten som om du lar deg farge av tittelen, eller hopper over å skrive om endel av det du likte i spillet.

 

Her er du inne på noe. Anmeldelsen her er en eneste lang forsvarstale for å gi spillet en lavere karakter enn hva de fleste forventer. Derfor fokuserer anmelder på alle negative aspekter han klarer å finne, og skriver lite annet. Om spillet er så slett som man kan få inntrykk av burde selvsagt karakteren vært betydelig lavere.

Lenke til kommentar

Fantastisk anmeldelse! Har faktisk ingenting imot å lese nynorsk når det er skrevet slikt:)

 

Dette er faktisk et av de få spillene som gjør at jeg vurderer å kjøpe en PS3 istedenfor Xbox360. Finnes det et spill på konsoll som er bedre grafisk ut enn Uncharted 2? Synes bildene ser helt nydelige ut.

 

@Credible:

Jeg skjønner godt at han velger å gi spillet en 7/10 til tross for "småslaktingen" som du nevner. Han vil vel bare påpeke at spillet (for hans del) ville vært en soleklar 10/10 hadde de hatt mer stealth, ungått den plot-tvisten så han nevner, for dårlig karakterbygging etc. Dette sier vel egentlig bare mer om spillet enn det gjør om han. Til tross for sine mangler så klarer det faktisk å få frem en 7er på poengskalaen hos anmelderen.

 

@ alle dere andre som whiner på karakteren:

Fatt at anmeldelser er subjektive. Ikke alle er like enige med dere, det er tillatt å ha forskjellige meninger. Hadde det vært en annen som hadde anmeldt spillet, er det sikkert en stor sjanse for at det hadde fått en høyere karakter.

 

"omg omg, de gjør det bare for å gå mot strømmen". Du har nok rett. Jeg tipper at han ikke spilte spillet engang. Han ville bare være en rebell : )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...