Gå til innhold

Fengslet av The Settlers (PC, Amiga)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En av de Amigaspillene jeg har spilt mest. Fantastiske saker. Synes ikke oppfølgerene har holdt mål. Settlers 2 remaken som kom var ganske festlig, men var ikke i nærheten av fordums storhet. Husker jeg aldri fikk fullført siste brett pga at jeg hadde en piratkopiert versjon der crackerne tydeligvis ikke hadde fått med seg en ganske så finurlig kopisperre på sistebrettet.

Lenke til kommentar

Startet selv med Settlers 2 [mitt andre pc spill ever etter Monkey Island mener jeg å huske] og var helfrelst. Genialt spill. Personlig hadde jeg ingen problemer med skip eller katapulter, det gav bare en ekstra edge i taktikken. Så du motstanderen bygge en kapatupult hadde du bare å angripe og mobilisere så kjapt du kunne før han fikk den ferdig, noe som ikke alltid var like lett...

 

Etter det har jeg spillt 1,3,4,5 og 6 og kost meg med alle sammen. Noen litt svakere enn mine nostalgiske minner fra 2ern, but still...med mindre du ikke kan forda strategispill så er denne serien en must:D

Lenke til kommentar

Mmmmm.... Settlers :) 1ern er en soleklar klassiker, men jammen likte jeg ikke 2-4 også, selvom det etterhvert ble både mer knotete å spille (3 CDer på S4, og man måtte være DJ uten like!), og 5ern og 6ern har så langt vært en gedigen skuffelse.

 

Jeg sitter ikke med originalen noe sted, så GOG.com sin relansering av settlers 2, og open source remaken av Settlers 1/2, Widelands er gode ting :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...